Banshee Phantom raw/blue - is niet meer van mij...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

In dat geval, liever een paar matten dan over een tijdje geen heuvel meer, dat is in dorst ook een beetje het geval. Beide zijn ook behoorlijk drukke routes natuurlijk, dat scheelt ook
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Het is er idd niet rustiger op geworden op de routes, anderzijds als de sport niet zo populair was waren ook niet al die routes ontschoten uit goede ideeën
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met het mooie weer komt de Banshee ook weer vaker buiten en het was tijd om er weer eens wat aandacht aan te besteden in de vorm van nieuwe bandjes. De oude zijn nog niet versleten, die gaan dan ook gewoon op de Snowdon.
Ik ben zeer tevreden over de Rock Razor als achterband dus die mocht blijven, en als voorband heb ik een voorkeur voor de Trailstar compound van Schwalbe. Dus toen ik tegen een leuke aanbieding aanliep voor een Fat Albert heb ik die maar besteld, eens proberen in plaats van de vertrouwde Nobby Nic. Hij is net wat grover dan de NN en het is me niet helemaal duidelijk hoe ik de FA moet plaatsen ten opzichte van met name de Hans Dampf die ook "boven" de NN zit in het Schwalbe assortiment.
Hoe dan ook heeft-ie gisteren z'n vuurdoop gehad op wat trails rond het Drielandenpunt en daar deed-ie het goed, nergens rare verrassingen gehad.

Het was alweer een jaartje geleden dat ik daar was, lijkt wel alsof de trails steeds ruiger worden. Zal wel komen door de enduro-hype, steeds meer mensen die volle bak naar beneden jassen met >150mm veerweg en de niet-slippen regel (gewoon een vorm van trailrespect) is volgens mij ook niet populair meer.
Maar het was wel leuk! ;-)
Mooi weer -op vijf minuten stortbui na-, bossen die nu heel mooi frisgroen zijn, terrasje met heerlijke lunch en goed gezelschap (Sjef), what more do you want.

Oja, een fijne fiets natuurlijk! ;-) En die heb ik, zo staat hij er momenteel bij:
Afbeelding

En de Fat Albert up close:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ziet er toch strak uit :-q

Van wat ik begreep, is de fat Albert de modder tegenhanger van de Hans dampf.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ha, dan is-ie bij mij verkeerd terechtgekomen want ik mijd modder zoveel mogelijk :-)
Maar Schwalbe zelf geeft niets specifieks aan over modder, en ook de reviews die ik las niet. Maar dat maakt ook niet uit, als hij me vertrouwen geeft mag-ie blijven. Dus daar kom ik wel achter, gisteren ging alles prima.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Nouja, het is ook een klein beetje eigen inzicht wat ik er op losgelaten heb.
De Fat Albert en Hans Dampf staan een beetje in dezelfde categorie, maar als ik de noppen zo zie, kan ik mij heel goed voorstellen dat de Fat Albert het stukken beter doet in de modder.

Al denk ik dat je er sowieso grip zat mee zult hebben. Als ik het profiel zo bekijk, zou je eigenlijk alleen bij "loose over hard" omstandigheden minder grip hebben met Albert dan met Hans.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik ben er ook nog niet uit met de FA. Op de UHR en bij modder(-achtige) omstandigheden levert 'ie inderdaad meer grip dan de HD. Maar ook op rotsen in Zuid Frankrijk doet de FA het uitstekend. Een fantastische allrounder. Alleen strakkere (vlakkere) ondergrond houdt de FA minder van dan de HD, noppen rollen toch iets. En gevoelsmatig rolt de FA iets zwaarder dan de HD met gelijk compound.


Fietsje staat er weer heel erg mooi bij :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Vandaar dat de FA rear met de blauwe addix compound en de FA front met rode addix compound verkocht wordt waarschijnlijk :)

Klinkt wel als een leuk bandje iig :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De mijne is nog de oude, zonder kleurstreepje (bah!), in de vrij zachte Trailstar compound.
Gisteren van alles als ondergrond gehad, van een pittig keienpad met scherpe stenen en serieuze drops, tot bosgrond en paadjes die al een beetje stoffig aan het worden waren. Uiteraard ook de nodige (droge) wortels.
En dat ging allemaal zonder dat de band me ergens verraste, dus de eerste indruk is iig positief. Hij zal binnen afzienbare tijd ook wel een keer mee mogen naar Amerongen, die ondergrond vind ik vaak listig (zo'n dun stof/zandlaagje over harde bodem). Daar heb ik met alle (voor)banden een beetje moeite om de grens te bepalen...

Dit was gisteren, die wortels zagen er vanaf de andere kant een heel stuk indrukwekkender uit :D
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Ik rij met de Magic Mary voorop en de Rock Razor achterop. Ondanks dat zeker de Magic Mary pure overkill is, vind ik het een heerlijke band. Nat, droog, glad, hardpack, mul zand (zelfs de Amstel Gold race was met deze combi te doen): hij blijft voorspelbaar. En geeft baken vertrouwen met insturen. Al glij je iets weg, je weet dat de band weer grip vindt.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kermit, dat "vieze" kleurstreepje is er na 1 serieuze rit al af, dus geen paniek ;)
Is gewoon een indicatie voor de compound, blijkbaar zijn er fietsenmakers met mega veel Schwalbe banden in het rek (?) Die anders het overzicht kwijtraken.
Of de inpakafdeling van Schwalbe maakt minder fouten op deze manier :roll:

Mijn Magic Mary had een oranje streep (soft?) en bevalt erg goed.
Beetje overkill misschien, maar de grove noppen vinden veel grip op de losse stenen hier.
Hans (oude trailstar) wilde in de bocht nog wel eens wegglijden, Mary geeft veel meer vertrouwen.
In Luxemburg op de natte wortels en bruggetjes ook geen uitglijder meegemaakt met deze "oranje" Mary.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0&t=138229
Benieuwd wat er nu weer voor in de plaats komt :D
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

nielsvo schreef:http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0&t=138229
Benieuwd wat er nu weer voor in de plaats komt :D

Kennelijk schaamt hij zich er voor, anders had hij hem allang gepost.

(Ik weet waarom ;-) )
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Sjef schreef:(Ik weet waarom ;-) )
Ik ook! :winkie:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Oeoeoeoe jullie hebben een clubje.... :tong
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie