Banshee Phantom raw/blue - is niet meer van mij...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Paar quick & dirty telefoonplaatjes van de wielen. Even snel een paar bandjes die ik nog had liggen erop gelegd om eens te kijken hoe dat eruit ziet op zulke brede velgen. Eerste indruk is dat ze niet eens zoveel breder lijken te vallen dan op 25mm velgen (Flow EX), maar ik heb het niet gemeten.
De ene band is trouwens een licht gebruikte Michelin Wildracer 2.25 en de andere een nieuwe Force AM 2.35 (die geen mm breder valt dan die 2.25).

Ik denk wel dat ik deze wielen in de Banshee ga gebruiken, bij de eerstvolgende keer latex vernieuwen gooi ik de boel om. De Syntace set kan dan naar m'n hardtail.
Wel ga ik de stickers nog deels of misschien wel geheel verwijderen, ik merk dat ik steeds meer van een rustige look houd :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tja, die letters schreeuwen wel "een beetje".
Bij 2.25 op zulke velgen wel opletten dat de zijkant niet uitsteekt buiten het profiel, anders schrijf je de banden snel af...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Deze banden blijven er niet op hoor. Iets vergelijkbaars als er nu op ligt, dat bevalt me prima.
Misschien voor naar een 2.6 NN (hoewel ik daar ook nog niet zeker van ben), en eens kijken hoe de Rock Razor op deze velgen valt. Als dat er goed uitziet neig ik ernaar om die gewoon te houden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

kermit schreef: De ene band is trouwens een licht gebruikte Michelin Wildracer 2.25 en de andere een nieuwe Force AM 2.35 (die geen mm breder valt dan die 2.25).
Ben benieuwd wat je meet als er wat kilometers mee gereden is. (bij mij werd de race'R toch 4mm breder over de tijd.)
Ook hoor ik graag je bevindingen over de Force Am overigens, ik heb nu de Grip'R Race'R combi liggen en zit in dubio of ik de Grip'R ook achter monteer of toch de Force.
De Race'R / Grip'R combi ben ik iig super te spreken over.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik zit eraan te denken om de Michelins op de hardtail te gaan gebruiken, twijfel alleen nog een beetje omdat de Wildracer me niet echt de ideale band lijkt voor de wintermaanden. Voor droge NL rondjes beviel hij me wel goed.
Misschien daarom de winter nog even door met de huidige banden en dan in het voorjaar de Michelins in gebruik nemen. Dus je moet nog even wachten op een reviewtje ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

kermit schreef:Ik zit eraan te denken om de Michelins op de hardtail te gaan gebruiken, twijfel alleen nog een beetje omdat de Wildracer me niet echt de ideale band lijkt voor de wintermaanden. Voor droge NL rondjes beviel hij me wel goed.
Misschien daarom de winter nog even door met de huidige banden en dan in het voorjaar de Michelins in gebruik nemen. Dus je moet nog even wachten op een reviewtje ;-)
Force al in bestelling, ga hem proberen
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Edit toch vanaf gezien en er is een maxxis forekaster onderweg.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Dutch schreef:Edit toch vanaf gezien en er is een maxxis forekaster onderweg.
Had ik ook gedaan idd...
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Jij hebt ervaring met beiden of omdat je maxxis verkoopt :wink:
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Beide... :wink:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gisteren de Hope remmen eindelijk eens ingekort en ontlucht. Niet dat het haast had, ik gebruik de fully eigenlijk zelden als het nat is in het bos dus de Banshee stond toch stil.

De remmen voelen wel harder in de hendel nu, dus de actie heeft (naast het inkorten) zeker zin gehad.
Ik heb de Hope kit met het trechtertje a la Shimano gebruikt, dat ging op zich prima maar de gebruiksvriendelijkheid van het Shimano-systeem haalt Hope niet. Met name omdat je de cover van het reservoirtje moet wisselen voor een speciaal dekseltje met aansluiting voor de trechter. Het terugplaatsen van de normale deksel lukt niet zonder morsen, bij Shimano heb ik meestal niet eens een doekje nodig.

Hope maakt hun trechtertje dan weer wel van mooi glanzend alu ipv het Shimano-plastic. Dan kunnen ze er ook wat meer geld voor vragen ;-)
Afbeelding
(mijn kitje kwam met blank alu trechter & stop).

Nu maar even wachten op een mooie zonnige vriesdag om de boel uit te proberen :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nog twee crappy plaatjes, ik heb bovenvermeld remmenwerk in de huiskamer gedaan :)

Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

kermit schreef:Nog twee crappy plaatjes, ik heb bovenvermeld remmenwerk in de huiskamer gedaan :)
Tja dat ken ik... naderhand hoefde ik de houten vloer iig niet meer te oliën.
“Old, not obsolete”
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Er lag wel iets onder tijdens het werk ;-)
Gelukkig maar, het inkorten van de leidingen verliep niet geheel druppelloos.
Uit het afgeknipte stukje kwam de nodige DOT-rommel...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat een klein schijfje...


:tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie