Van Nicholas Tuareg

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Wauw. Ik vind een fiets al snel gewoon een eh...fiets maar deze is erg mooi
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Gebruikersavatar
Nemmy
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 7 augustus 2007, 19:50
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2, Dartmoor Primal 27.5

Inmiddels weer het een en ander aan gesleuteld:

- Omgebouwd naar een 1 x 11 Deore XT M8000 shifter, achter der, cassette en ketting.
- Shimano saint 36T op mn crank gemonteerd.
- Frame nieuw schuur beurtje gegeven (mis de decals wel :( )

Gelijk een vraag aan de experts hier. Van Nicholas gaat stoppen met het leveren van de decals en de Tuareg decals zijn zelfs al niet meer leverbaar. Hier baal ik van want ik vind het persoonlijk een beetje kaal zo.

Heeft iemand toevallig nog een set Tuareg decals liggen (andere Van Nicholas is ook goed). Mijn idee is om deze in te scannen en door een ander bedrijf te laten printen.

Volgens Van Nicholas hechten hun decals niet zo goed met het titanium waardoor in verloop van tijd deze er praktisch met de vinger af te wrijven zijn (heb het helaas zelf ondervonden).
En wat zou een goed alternatief zijn voor decals? Ik zie andere bedrijven als Lynksey en Moots die gebruik maken van etsen of anodisatie

Enfin, zie hier het meest recente resultaat :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Zonder decals ook niet verkeerd hoor.

Maar vraagje over het schuren.
Hoe heb je dat gedaan?
En moet je als je begint alles doen of kan het ook lokaal?
En kan gewoon met de hand of moet het machinaal?
Gebruikersavatar
Nemmy
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 7 augustus 2007, 19:50
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2, Dartmoor Primal 27.5

Scotch brite rood! Heb het eerder een keer helemaal gedaan en sindsdien kan het ook lokaal. Ik zal dan wel per buis doen. Bij mij was rood iets groffer dan de standaard afwerking vandaar dat ik toen alles deed.
Ik ga binnenkort eens grijs proberen.
Ik zie jouw gilbertson geanodiseerde logos heeft daar kun je lichtjes over heen om ze niet weg te halen.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Nemmy schreef: za 12 oktober 2019, 09:47 Scotch brite rood! Heb het eerder een keer helemaal gedaan en sindsdien kan het ook lokaal. Ik zal dan wel per buis doen. Bij mij was rood iets groffer dan de standaard afwerking vandaar dat ik toen alles deed.
Ik ga binnenkort eens grijs proberen.
Ik zie jouw gilbertson geanodiseerde logos heeft daar kun je lichtjes over heen om ze niet weg te halen.
Maar kan dus gewoon droog en met de hand ?
Gebruikersavatar
Nemmy
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 7 augustus 2007, 19:50
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2, Dartmoor Primal 27.5

Ja hele frame heeft me een ongeveer 2.5 uur gekost max.
Machinaal zou ik niet aanraden tenzij je het gaat polijsten
Gebruikersavatar
Nemmy
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 7 augustus 2007, 19:50
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2, Dartmoor Primal 27.5

UPDATE

- Crank vervangen voor een M8100
- Stickers laten maken!
- Aan het proberen met verschillende maten stuurpennen nu heeeeeel kort (een 35) en voorheen een 80.

Nog steeds super blij met deze fiets en ondanks het een 27,5 is gaat hij als een raket echter hard fietsen doe ik al op mij racefiets :) daarom wil ik hem wat speelser maken en heb ik het volgende in gedachte:

Een ombouwing van de vork van een 100 mm naar een 120 mm tevens twijfel ik om een angleset van Cane Creek aan te schaffen om de Headtube angle te veranderen.
De angle is momenteel 71 graden wat eigenlijk een beetje ouderwetse geometrie is voor een XC bike. Het idee is om hem meer naar modern XC/Trail geometrie te krijgen door een langere veerweg of andere headtube angle te creeeren. Het idee is om hem richting de 69 graden te krijgen.

Advies hierover is natuurlijk altijd welkom!



Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Zwarte crank staat stukken beter :-q

Je zou kunnen beginnen met een 120 mm voorvork. Scheelt niet heel veel, maar zal net merkbaar zijn in de rijeigenschappen. Mocht je dan nog anders willen, kun je er altijd nog een angleset tegenaan gooien.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Wat bedoel je met speelser? Wendbaarder wordt het niet met de wijzigingen die je doet.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

- 120mm vork erin
- dropperpost
- angle set kan er ook nog bij, wordt ie weer ietsje slacker voor zonder dat je zitbuishoek mee opschuift.....

Maar die dropper doet het meest voor "speels" rijden :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie