Pickenflick Titanium gravelracer

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ook maar een sys aanmaken, gravelracers zijn nu zo gemeengoed geworden dat ze niet meer in een verdomhoekje hoeven. :-D

Vorige week is mijn Ti gravelbike geleverd; de On-One Pickenflick.
Lang getwijfeld tussen deze en de Planet X Tempest. Beide erg fijne prijzen voor de titanium frame.
Ik wilde perse een dubbel voor omdat ik vrij veel vlak rij en 1x X dan niet fijn vind ivm de grotere stappen.
De Tempest was eerder met Force 22 leverbaar, maar sinds kort niet meer, dus uiteindelijk voor de On-One gegaan.
De Pickenflick wordt verkocht als CX, maar als je de geo vergelijkt met de Tempest is alleen de vork hoek iets slacker bij de Tempest.
De hoek van de On-One is gelijk aan mijn huidige gravel en die stuurt erg lekker, dus hoeft voor mij niet slacker.
Hij is Rival 22 afgemonteerd, ze hebben deze niet in Force 22, is iets minder mooie groep qua looks dan de Force, en wat zwaarder, maar schakelt en remt prima.
Ik heb de standaard wielset vervangen voor een MTB set, Ryde Trace 25 asymetrisch met DT Swiss 370 SL, omdat de standaard geleverde set een stuk zwaarder is en denk ook een stukje minder strak.
De standaard banden zijn vervangen voor Schwalve G-One.
Samen een besparing van 800 gram terwijl de Ryde 6mm breder is.
Zo te zien past er zo een 2.0 band in, ruimte zat, maar 40mm op brede velgen is voor mijn gebruik perfect.
Verder een full carbon vork en Selcof onderdelen, is eigen merk Planet X, ben benieuwd wat daar de kwaliteit van is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jamis Diablo op za 23 februari 2019, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Ik vind hem zeer fraai.
Meer dan geslaagde combi. Bruin staat er erg goed bij.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mooi frame Jeroen :-q
En het bruin kan prima idd, zou ook met zwarte banden mooi zijn.

Goeie upgrade ook, die wielen. Al ga je de voordelen van die brede velgen denk ik pas echt merken bij terrein-bandendruk, op straat minder.

Selcof was vroeger een zelfstandig merk voorzover ik weet, heeft On One die merknaam ook gekocht?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Thanks.
Je hebt gelijk over Selcof, is een nog zelfstandig merk zie ik. Vergis me met een ander merk denk ik.
De bredere velgen hebben nu ook al voordeel omdat de banden breder vallen dan op mijn vorige gravel met 19mm.
Daarnaast gaat het ook vooral om stevigheid, ik ben over de 90kg en die standaard wielen die er in zaten zijn niet zo heel stevig en behoorlijk zwaar. (Die zijn wel eigen merk)
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Dat titanium met bruin staat echt wel goed. Hoe meer ik er naar kijk des te meer ik er eentje wil haha. Snel wegwezen hier.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie machine :-q
Ik heb niet zoveel met gravelracers, maar deze ziet er wel heel lekker uit, zelfs de skinwalls misstaan niet ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Maar wel even heel snel je vorkbuis afzagen....geen gezicht nu.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Geef die jongen eens even de kans om zeker te weten dat-ie goed zit voordat-ie gaat zagen :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

Schitterend, en dik zat lijkt me, die banden. Vooral in combinatie met brede velgen. Zou de keuze om deze als cx op de markt te zetten te maken kunnen hebben met het feit dat er geen spatbord-oogjes opzitten, of oogjes voor dragers? En dat het publiek van gravelracers verwacht nog iets grotere clearance hebben voor de banden? Los van de overeenkomsten in geometrie?
Laatst gewijzigd door maxwell op zo 9 december 2018, 13:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Erg mooi
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

streetracer schreef: zo 9 december 2018, 12:53 Maar wel even heel snel je vorkbuis afzagen....geen gezicht nu.
Voorlopig even functie boven looks ;-)
Zoals Kermit aangeeft, eerst een aantal ritjes maken en spelen met stuurpen hoogte en lengte en dan kan de zaag er in, of niet.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

maxwell schreef: zo 9 december 2018, 13:52 Schitterend, en dik zat lijkt me, die banden. Vooral in combinatie met brede velgen. Zou de keuze om deze als cx op de markt te zetten te maken kunnen hebben met het feit dat er geen spatbord-oogjes opzitten, of oogjes voor dragers? En dat het publiek van gravelracers verwacht nog iets grotere clearance hebben voor de banden? Los van de overeenkomsten in geometrie?
Thanks.
Klopt wat betreft de oogjes en andere bevestiging mogelijkheden, die zitten hier niet op en op de Tempest bijv. wel.
Vind ik helemaal niet erg, want gebruik die toch niet.
Wat betreft breedte van banden denk ik niet dat hun gravels meer ruimte hebben.
Ik denk dat dit model gewoonweg langer bestaat, i.i.g. vanaf 2014 want toen wonnen ze een paar prijzen.
De Tempest (Ti) en Space Chicken (carbon) kwamen later als 'echte' gravel en zullen ze de Pickenflick gewoon erbij zijn blijven verkopen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Het valt me nu trouwens pas op hoe enorm mijn telefoon de randen van de foto verbuigt als een soort groothoek lens...
Dat muurtje en de schutting staan echt wel recht, heeft me genoeg bloed, zweet en tranen gekost :)
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

Ja grappig, viel me niet op omdat ik naar de fiets keek. ik heb een sony rx100m3 camera waarbij dat effect ook extreem optreed. Je ziet het alleen niet zo goed als je van dichtbij fotografeert, dan heb je een mooi bokeh waardoor de achtergrond vervaagd. Een telefooncamera geeft minder bokeh tenzij je dat met een electronisch effectje zo instelt.
Laatst gewijzigd door maxwell op ma 10 december 2018, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik heb alleen een racefiets en een mountainbike ... als ik er iets tussenin zou willen hebben (heb verder geen intenties) zou ik denk ik erg tevreden kunnen zijn met deze mooie bak :-q

Schitterend exemplaar en veel plezier er mee :winkie:
Plaats reactie