Pyga Stage Max & Pyga Slackline

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Erg gaaf Jesse!
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

De bike krijgt wat upgrades; een rockshox reverb 170mm met 1x remote ligt klaar. Daarnaast ook een 150mm airshaft die ik samen met een luftkappe ga installeren in de pike. Enkel nog even wachten op het pakketje met de luftkappe.
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

De bike heeft vandaag een luftkappe gekregen, getest en meteen shockwiz er aan kunnen hangen. ShockWiz score van 100/100 na wat aanpassingen :lol: . Helaas kreeg ik het confidence niveau niet boven de 49% op de ride, dus eigenlijk moet ik hem er nog een keer aanhangen voor de zekerheid.

Afbeelding

Afbeelding

en de bike had eerder al de 150mm air shaft en niewe reverb gekregen;

Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, vette bak hoor.
Heeft iig al puntjes binnen voor boty heb ik uit betrouwbare bron vernomen ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Erg mooie fiets. Ik ga maar eens een keer stemmen voor de boty.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Kans op een ride report van de Luftkappe ?
Overweeg zoiets voor mijn Pike ook.

En erg brute en mooi bike dit.
Ik blijf er naar terug komen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Wat is/doet die luftkappe nou eigenlijk?
kermit schreef:Ja, vette bak hoor.
Heeft iig al puntjes binnen voor boty heb ik uit betrouwbare bron vernomen ;-)
Grappig, dat heb ik ook ergens vernomen :lol:
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

Misschien komt er nog een klein ride report. Maar heb er tot nu toe nog maar één keer goed mee gereden dus dat is wat weinig. Wat ik nu merk is dat hij soepeler is in het begin van de veerweg. Wat de luftkappe doet kan je het beste hier lezen; https://www.pinkbike.com/news/vorsprung ... eview.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik moet wel zeggen dat een ShockWiz en wat tokens al wonderen kan doen. Ik zelf rijd met wat meer tokens (in eerste instantie 2 meer maar nu weer 2 minder door de luftkappe). En de ShockWiz adviseert bij mij ook veel rebound.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik ken de PB review, en ook een paar andere internationale reviews. Nadeel is dat ze voor/door een type rijder zijn dat niet relevant is voor NL XC trail gebruik met af en toe een AM trip.

Ik was perfect happy met de Pike in de Alpen maar vind hem in NL wat veel doorgeven aan het stuur. Met name wat ze "small bump compliance" noemen denk ik. Dat zou met de Luftkappe beter worden.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Thnx, interessant leesvoer.
Je hebt dus gelijk de Shockwizz eraan gehangen voor de perfecte afstelling? Wilde je niet eerst het effect van de Luftkappe voelen?
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

Heckler40 schreef:Ik ken de PB review, en ook een paar andere internationale reviews. Nadeel is dat ze voor/door een type rijder zijn dat niet relevant is voor NL XC trail gebruik met af en toe een AM trip.

Ik was perfect happy met de Pike in de Alpen maar vind hem in NL wat veel doorgeven aan het stuur. Met name wat ze "small bump compliance" noemen denk ik. Dat zou met de Luftkappe beter worden.

Enjoy!!
Ik herken wat je zegt, mijn pike was daarom ook in eerste intantie vrij zacht afgesteld en later heb ik er wat meer tokens in gedaan om de vork naar een meer progressieve curve te krijgen; wat zachter in het begin en in het einde van de veerweg goed progressief. Ik zal je wat feedback proberen te geven zodra ik er wat meer mee heb gereden.
TenZNL schreef: Thnx, interessant leesvoer.
Je hebt dus gelijk de Shockwizz eraan gehangen voor de perfecte afstelling? Wilde je niet eerst het effect van de Luftkappe voelen?
Klopt, maar mijn pike was al afgesteld met een shockwizz dus dat zou in principe niet moeten uitmaken. wel gaf hij andere instellingen als advies na het installeren van de Luftkappe wat zou betekenen dat hij toch een andere support geeft. Ook heb ik geprobeerd om de +10% baseline airpressure aan te houden die vorsprung adviseerd (en 2 tokens eruit).
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Hele dikke bak en echt lekker originele en prachtige do it all bike!
En veuuul veerweg voor een XC inderdaad.

Grtz
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

Vandaag nog een keer op pad geweest met de ShockWiz, deze keer aan de achterdemper gehangen.

Wat ik nu merk van de perfect afgestelde pike is dat hij heel soepel is in de begin van de veerweg. Ik durf hem zelfs te vergelijken met de begin stroke van een lefty (en die is heel soepel!). Voorheen had ik nog weleens last van een sticky pike; hij bleef soms hangen in het begin van de veerweg (vooral merkbaar als je stil staat en bijvoorbeeld de SAG wil afstellen). Maar daar nu juist helemaal geen last van; hij blijft actief ook als ik stil sta en m'n positie verander (van normaal naar aanval bijvoorbeeld). Daarnaast ook een mooie ramp up; in m'n lokale rondje zitten wat jumps en drops, maar ik haal met een flink aggresief rondje ongeveer 90% van de veerweg afgaande op de rode o-ring. Eigenlijk perfect dus. Wel merk ik dat hij soms wat doorzakt als ik vlak rijd; het lijkt alsof ik echt 50% van de veerweg gebruik als basic airline pressure (SAG dus). Maar afgaande van de ShockWiz staat dit netjes op 30%. Dus misschien wat meer air pressure er in bij een volgende test.


M.b.t. de achterdemper; kwam daar slechts op een eindscore van 87. Het advies is vooral de compressie nog zachter, maar dat kan dus niet. Misschien toch een tuning nodig om hem perfect te krijgen (of een upgrade a la debonair).
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

Vandaag de bike ingepakt en klaargemaakt voor het vliegtuig. Morgen vlieg ik met bike naar Barcelona. Samen met Rutger079 gaan we de Winter Enduro rijden van BasqueMTB in Ainsa, Spanje!

Afbeelding

De bike zit in een fietsdoos, in eerste instantie was een bikekoffer de bedoeling, maar KLM is nogal duur als je een fietskoffer meeneemt die zwaarder is dan 23kg (150 euro opslag). Nu zit hij ingepakt in een BMC doos, klaar voor de reis. Ook een heleboel uitrusting gepakt en dat zag er ongeveer zo uit:

Afbeelding

Hopelijk verloopt de vlucht met fiets probleemloos. Het weer ziet er in ieder geval al goed uit!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Nice, veel succes daar. En breng de Pyga weer heel thuis. :-q
Plaats reactie