Snowdon Ranger Path

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Man man wat mooi! HdB kan je niet zon framepje in elkaar lassen voor me ter vervanging van de Turner? :winkie:
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

*hier had een heel verslag moeten staan maar op een of andere manier was alles in één klap verdwenen :evil: laten we het er maar op houden dat het een erg geslaagd weekend was en dat de fiets het geweldig deed..
Udo nogmaals ontzettend bedankt voor het samenstellen van de fantastische routes en het lenen van de Garmin, Arine en Paul bedankt voor de gezelligheid etc :-q

Dan maar een berg foto's ter compensatie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



@KevinBel hier pb ik je nog even over :bier:
'BUILT not Bought '
Cube2be
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 998
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 17:09
Mijn mountainbike: Kona Honzo & Surly Krampug singlespeed
Contacteer:

Droom van een fiets :-q

Ziet er ook uit als een gave trip. Waar zijn jullie precies geweest?
Fietsen is gezond dus eet meer fiets.

Veel hoogwaardige mountainbike onderdelen in de verkoop!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Goed bezig!

Konden die lui met 'overkill-aan-draaipunten' je een beetje bijhouden? :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Udo wel, Arine en ikke niet...
Maar volgens mij draait het in dit geval niet om hoeveel draaipunten maar om hoeveel lef ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dit last HdB thuis :o
Amen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie plaatjes !

Juriaan krijgt er zelfs een spiritueel momentje van.
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ziet er uit naar een erg geschikt uitje...
wulf
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 10:50
Mijn mountainbike: Transition's & Kona's
Contacteer:

Allemachtig! Werd getipt door Remco, maar wat een supervette bak!! Heel mooie gedaan, HdB!!
"Get lost in nature and you will find yourself"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gisteren voor het eerst met de rode kleur gezien! Fiets knalt er echt uit komt perfect professioneel over!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Ja wtf.. je geeft even wat extra gas, word je alsnog ingehaald en maakt diegene ook nog een opmerking over je demper.. is het Lars haha
Was een kort maar krachtig stukje fietsen :-D
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Diepe buiging! echt prachtig gedaan en dat van A tot Z....Hulde!
Moet erg speciaal voelen om op je volledig zelfgebouwde frame te rijden!
Ben benieuwd hoe hij rijdt tov je vergelijkingsmateriaal!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Van de week weer even mogen bewonderen in het echt, maar damn what a beauty!!!!
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Thanks mannen!
Cadexrider schreef:Diepe buiging! echt prachtig gedaan en dat van A tot Z....Hulde!
Moet erg speciaal voelen om op je volledig zelfgebouwde frame te rijden!
Ben benieuwd hoe hij rijdt tov je vergelijkingsmateriaal!
Het voelt inderdaad speciaal aan :wink: dat was al met het hardtailframe maar dit is toch heel wat leuker!
Mijn vergelijkingsmateriaal is een Trek Fuel EX8 '11 welke ik al ruim 2 jaar geleden van de hand gedaan heb.. dus echt een directe vergelijking is het niet te noemen, toch merk ik dat ik me vele malen meer thuis voel op dit apparaat en hij veel meer vertrouwen geeft dan de Trek destijds deed..(al deed ik daar ook Remedy-achtige dingen mee maar dat terzijde :winkie:)

Gelijk maar even mijn bevindingen vermelden want dat heb ik hier nog niet echt gedaan volgens mij.
Ik hou er niet zo van om m'n eigen bouwsel op te hemelen maar hier kan ik gewoon niet onderuit.. dit ding rijd gewoon gruwelijk lekker!! :D Hij heeft inmiddels aardig wat mooi en heftig terrein gezien en lijkt het overal uitstekend te doen..
Het is met zijn 472mm reach en 1200+mm wielbasis geen hele korte fiets, maar daar merk ik in bijv. krappe bochten weinig van, het stuurt scherp en heb mede dankzij het belachelijk brede stuur veel controle. Tijdens de trips heb ik trouwens wel gemerkt dat ik een ernstig gebrek aan techniek heb als het op de hele krappe switchbacks aankomt, echt frustrerend.. door strak sturen en een hopje, wat soms wel goed uitpakte, kwam ik er dan wel doorheen maar er moet nog véél geoefend worden.
Maar steile afdalingen, wortels, rotsen daar knettert hij lekker overheen, ik heb nog niet gemerkt dat ik ergens aan zijn limiet zat, dus zoals wel vaker gezegd wordt 'de fiets kan meer dan ikzelf'.
Het klimmen doet hij ook prima, soms als het erg stijl wordt wil het voorwiel nog weleens lichtjes zweven maar dat lijkt me vrij normaal, misschien nog eens experimenteren met de stuurhoogte.
Met het lichtste verzet (32-46) kwam ik op de meest steile klimmen gewoon boven, toch vergt dit net de energie die ik liever bespaar, en met een Alpenweek in het vooruitzicht heb ik dus uit voorzorg een 11-50 SunRace cassette gemonteerd.

Ook denk ik dat ik met wat grovere banden meer uit de fiets kan halen, ja geef de banden maar weer de schuld! de Michelin's doen het opzich prima maar zou graag wat meer grip hebben als het terrein wat ruiger en natter is, de noppen op het loopvlak zijn wat aan de lage kant. Ik merk dat ik in de snelle bochten ‘m toch wat zit te knijpen en ga ik over de grens dan is het regelmatig glijden geblazen;p
Ik zou dus wel iets met grovere noppen willen proberen, tot nu toe kies ik telkens voor de wat tammere banden..
Dus momenteel een beetje aan het dubben welke banden het gaan worden.. een setje Minion 2.5 DHF-2.4 DHR of toch een setje veel lichtere 2.6 Forekasters.. het gewichtsverschil tussen de twee keuzes is aanzienlijk.. ik ben al gauw bang dat het loodzwaar aan gaat voelen met de Minion sloffen eronder.. even over nadenken dus. En adviezen zijn uiteraard welkom.

Al met al heb ik weinig te klagen over de fiets, en ben benieuwd hoe hij het in de Alpen gaat doen, ik heb er in elk geval veel zin in 8)

Hier nog wat telefoonfoto’s
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooi strak zo met alles zwart! (Volgende keer wel je zitbuis een tikje steiler zo te zien?)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie