project12 - Hg revisited

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Mooie plaatjes! En mooi dat ie goed bevalt! Het gewichtsverschil met de p0 is ook niet mals, alleen dat al lijkt me een 'elke trap is raak'-gevoel te geven :wink:
'BUILT not Bought '
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

En ook deze is weer erg mooi. Net als de fixy trouwens ( misschien vind ik dat wel de mooiste tot nu toe...)

Waar haal je de tapeten headtubes weg? En welke maat hebben ze, 44x56?
Don't believe the hype!
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Mooi resultaat!
Dat ik het ongeduldige, groene project als totaalplaatje mooier vind dan deze, komt vooral door dat uitmuntend groen in combinatie met het diepe zwart van de parts.
De starre vork bij deze vind ik het geheel te strak maken, bijna saai, wat ook nog een beetje versterkt wordt door de kleurstelling.
Maar misschien was dit wel juist je bedoeling en over smaak valt niet te twisten.

Om deze bike naar waarde te beoordelen moet je imho wat meer inzoomen op de details.
Die zijn wat vernuftiger in het ontwerp opgenomen en de lassen zijn, voor zover zichtbaar op de foto's ook strakker afgewerkt.
Een bike opbouwen uit zelf uitgezochte fabrieksonderdelen is verslavend maar afkicken is altijd nog wel mogelijk (bijvoorbeeld afgedwongen door budgettaire uitdagingen :-{ ).
Een frame zelf maken is een verslaving waar je nooit meer vanaf komt, afkicken kun je wel vergeten.
Dat dit klopt blijkt wel uit 'die andere' zelfbouwer, die heeft ook al de nodige projecten op stapel staan.

En, om de boel budgettair mogelijk te houden kun je er zo af en toe eentje verkopen :D , maar dat is uiteraard volstrekt onbelangrijk :wink:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jan Willem schreef:...en de lassen zijn...
Geen lassen JW ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Uhh, hardsoldeerwerk inderdaad... :oops:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik wilde deze fiets inderdaad iets ingetogener maken dan de vorige, al heb ik ook lang knalrood overwogen. Belangrijk was in ieder geval dat ik de vork iets wilde visueel wilde afslanken en dat er zilver in het frame moest. Ik geef wel toe dat het donkgroen van de voorkant iets te donker is geworden, maar toch stoor ik me daar steeds minder aan merk ik. Wellicht is dit frame iets als een goede wijn die wat rijping behoeft. :lol:
De headtube is een Columbus en komt bij Ceeway vandaan. Inderdaad een 44x56 met de cups erin gesoldeerd met zilver.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Weer een mooie fiets :-q
Maar waarom alleen foto's van links, schaam je je voor de derailleurs ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Volgens mij is de allereerste foto toch echt van de rechterkant...(En er zit maar 1 derailleur op ;-) )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Afgelopen tijd eindelijk eens wat tijd kunnen besteden op de Heuvelrug, en ik moet zeggen: het is af en toe hard werken maar het is wel een feest om op te rijden. Kleinere wielen, lichte voorkant en de mooie balans maken het soort BMXje waarmee het heerlijk bochtjes knallen is. Qua gevoel voelt hij zowel als een 26" als een 29er aan. Ik merk wel dat de slackere vork en langere reach een andere houding vragen dan je zou verwachten bij een XC machine. Het is meer met je hele lijf fietsen en niet alleen insturen, eigenlijk zoals dat ook op mijn groene monster stuurt. De gebrekkige conditie laat me bergop nog weinig PRetjes pakken, maar bergaf lukt dat tot mijn verrassing wel, zelfs nu het nogal een remknippenfestijn is op Amerongen en Leersum.
Hij blijkt vooral uit te blinken op Zeist, waar de route nét iets minder hobbelt en je hem heerlijk kan gooien en smijten. Misschien binnenkort maar eens de dropper monteren en kijken of hij daar nog harder mee naar beneden wil.

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Wybo Zijlstra
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 4 oktober 2011, 21:42
Mijn mountainbike: Cyclo totxo 29er XC race 2013, Kona Honzo 2015, Gazelle gold line 1997

Mooie bak en ook nog een ligt gewicht! :-q
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Hij blijkt vooral uit te blinken op Zeist, waar de route nét iets minder hobbelt en je hem heerlijk kan gooien en smijten
Hup die dropouts er tussenuitzagen en een setje met een Z ertussen :P
Dat bmx gevoel heb ik ook ervaren op dat kleine stukje wat ik er op gereden heb, het fietste heel anders dan ik gewend ben maar dat ligt vooral aan de starre vork denk ik.. Een heel fijn wendbaar fietsje!
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Hmmm, aangezien hij toch ook nog een keer van kleur moet veranderen zou dat zomaar kunnen.... Maar ik heb net de dropper gemonteerd om te kijken of dat iets helpt op de hobbelige afdalingen. Hij zal er sowieso nog BMXeriger van worden.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Vandaag frame nr7 afgeleverd bij Nicolor in Hoogerheide voor een mooi kleurtje en meteen maar weer eens een rondje Brabantse Wal gedaan. Blijft een erg mooi gebied!

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Wat mij opvalt: door de kleurstelling valt dat massieve balhoofd een stuk minder op dan bij andere frames/merken.

Gaaf ding!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Missie geslaagd dan! Was precies de reden waarom ik die 2 kleuren zo heb gebruikt. Neemt niet weg dat de kwaliteit van het lakwerk niet goed genoeg is, ben aan het peinzen over andere kleuren of afwerkingen...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie