project12 - Hg revisited

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Of laten beoordelen Door een ander. Als maker kun je ook te kritisch zijn omdat je weet waar de foutjes zitten.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Dorretje begon er zelf al over voordat hij de fiets in het echt had gezien, dus ik moet er wel wat aan doen :lol: (maar geen haast, voorlopig druk genoeg met andere zaken)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Deze had ik op de één of andere manier helemaal gemist! Wederom erg mooi. Gaaf is dat je sommige zaken begint te herkennen als jou eigen kenmerk :-q Maar wel opletten dat het niet op werk gaat Lijken Michiel :D

Al eens gedacht aan zelf een stalen starre vork maken? Vind ikzelf :wink: mooi staan en meer in verhouding met de ranke buizen van het frame.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Je bent niet de eerste die over het zelf maken van een vork begint :lol: Maar qua gewicht, comfort en stuureigenschappen is een carbon Ninervork toch wel redelijk onverslaanbaar. En ikzelf stoor me dus niet aan zo aan de "dikte" van de vork of de balhoofdbuis dus zie ik weinig reden om zelf daarmee aan de slag te gaan. Grappige is ook dat als ik een frame bouw en er een 140mm Pike inzet niemand de vork te groot vindt voor het frame, dus alles is relatief. :lol:
Maar als iemand een frame met vork bij me besteld ga ik daar natuurlijk wel vol enthousiasme mee aan slag. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Mooi weer :-q

(en er komt vast een tijd dat chromoto's niet meer leverbaar zijn ;) )
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

suravida schreef:Je bent niet de eerste die over het zelf maken van een vork begint :lol: Maar qua gewicht, comfort en stuureigenschappen is een carbon Ninervork toch wel redelijk onverslaanbaar. En ikzelf stoor me dus niet aan zo aan de "dikte" van de vork of de balhoofdbuis dus zie ik weinig reden om zelf daarmee aan de slag te gaan. Grappige is ook dat als ik een frame bouw en er een 140mm Pike inzet niemand de vork te groot vindt voor het frame, dus alles is relatief. :lol:
Maar als iemand een frame met vork bij me besteld ga ik daar natuurlijk wel vol enthousiasme mee aan slag. :-q
Niet dat ik me er aan stoor, vind de niner ook mooi staan. BartP had bij onze ss meeting ook een niner vork in zijn Kona Unit. Wat ik vooral mooi vind is dat het geheel bij een volledig starre fiets in één kleur is. Daarnaast past een stalen vork mooi bij de ranke buizen van het frame. Maar hé, is natuurlijk allemaal persoonlijk :-q Ikzelf ben heel blij met de SingleBe vork in het SingleBe frame. Zowel qua uiterlijk als rijeigenschappen. Sta er wel steeds versteld van dat dit ding heel, blijft :o

Anyway, misschien toch eens proberen :wink:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Als je genoeg onderdelen hebt liggen kan je nog eens wat uitproberen! Had nog een 29er set wielen en de 120mm Revelation uit de Cyclo werkeloos liggen en wilde eens kijken hoe dit reed in de fiets. Met de wielen had ik wel al wat rekening gehouden omdat ik daarmee zou willen kunnen bikepacken, maar de vork was een spontaan idee. Daarnaast toch maar weer het prachtige 730mm carbon Thomson stuur vervangen door een lelijke 760mm rode. Geen gezicht, maar ik kom er steeds meer achter dat 730mm toch echt te smal is voor de leuk.
Afbeelding

Naast het feit dat het er belachelijk uitziet met de groene vork en het rode stuur is het een waanzinnig lekker rijdende fiets, echt een soort patientZERO light. Balhoofdhoek zit nu rond 65 graden, dus hij is slacker dan zou moeten werken op de NL rondjes en het BB is wat hoog, maar na zowel Zeist/Austerlitz als Leersum/Amerongen/Hoge Ginkel (en een leuke stapel pr's) merk ik geen problemen. De fiets vraagt redelijk wat "body language" bij het sturen, maar dat past mijn rijstijl wel goed en als je lekker beweegt dan kan je er enorm goed mee gooien en smijten. Al met al een mooi experiment met een uitkomst die me weer geld gaat kosten :lol: (ofwel om de Revelation te laten spuiten, ofwel om een nieuwe, betere, vork te regelen)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Je kan ook het frame spuiten :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Dat gaat sowieso nog wel eens gebeuren, inclusief wat extra afwerking van de fillets.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nog niet tevreden dan?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Des te meer frames ik bouw des te meer me irriteer aan deze. Maar in de basis is het een topper, dus hij mag nog wel een keer echt strak worden gemaakt.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

De skills van vandaag overschaduwen het handwerk van gisteren :)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Vork spuiten doe je dan toch gewoon zelf?
Vork op 120 en gaan met die banaan. :)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Het heeft even geduurd, maar de transformatie is compleet. Van starre knalbak naar trailbike light. Qui uiterlijk ben ik er in ieder geval stukken blijer mee, en morgen op Amerongen maar eens testen of hij ook zo lekker rijdt.
Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Zeker veel mooier zo!
Mooi dat de fillets te zien zijn en dat zwart is ook strakker.
Nu nog de crank polijsten of zwart spuiten want dat past zo niet bij de rest.
Plaats reactie