Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Offline
BerichtGeplaatst: di 16 mei 2017, 08:45 
Extreme Biker
Extreme Biker
Geregistreerd op: wo 11 juli 2012, 22:22
Berichten: 740
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016
De middelste is erg nice :-q de rest is wat gewoontjes :bier:

_________________
Trek Top Fuel 9 2016


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: wo 17 mei 2017, 22:51 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: ma 21 april 2014, 17:02
Berichten: 303
Mijn mountainbike: RM Element 950 RSL, RM Vertex 990 RSL
Hier staan ook hele mooie creaties

Leuk topic trouwens :-q

_________________
One life. Live it.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2017, 09:37 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: za 3 november 2001, 02:00
Berichten: 4475
Mijn mountainbike: Wagon Wheels
Thanks Cyclist :-q

Vorktuning:
Kennelijk zit er 2 staalveren in deze luchtvorken. Ben wel benieuwd naar de reden waarom die er van 2016 uit is? (uiteraard omdat het 20gram scheelt en verder?)
Afbeelding

De veerweg is te veranderen aldus Fox. Fox heeft het in het begeleidende filmpje echter alleen over inkorten van de veerweg. De andere kant op kan ook 8)
En dus de aanwezig spacer verwijderen levert 10mm meer veerweg op.

De baseplate kan ook nog omgedraaid worden aldus Fox. Before:
Afbeelding

After: (en dus 130mm veerweg)
Afbeelding

Helemaal goed lijkt het deze operatie niet te zijn verlopen want de vork loopt voelbaar stroefer :oops:

Nog uit te zoeken: Hoe deze vork te voorzien van tokens.

_________________
Tijd voor mountainbikelessen. Leerzaam en gezellig.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2017, 10:30 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: vr 21 december 2001, 02:00
Berichten: 1644
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Fox heeft tegenwoordig een negatieve luchtveer, dus die staalveren die ze daar voorheen voor gebruikten konden weg. Uiteraard scheelt dit gewicht, maar het is ook beter voor de soepelheid schijnbaar.

Jouw vork loopt nu minder soepel omdat je waarschijnlijk geen Fox float fluid olie/vet gebruikt hebt op de piston? https://r2-bike.com/FOX-Suspension-Float-Fluid-5-cl

_________________
zonoskar.com
Rocky Mountain Element 970 / Rocky Mountain Blizzard / Kona Unit 2-9 / GT RTS team / Specialized Enduro 29


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 18 mei 2017, 23:05 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: za 3 november 2001, 02:00
Berichten: 4475
Mijn mountainbike: Wagon Wheels
Zit toch echt een likje vet op.
Vork weer uit elkaar, terug in elkaar. Geen verbetering :-{

130mm veerweg zorgt voor een rustig stuurgedrag. Benieuwd hoe dat in het bos stuurt.

[update]vork doet het super in het bos. 20mm veerweg maakt het stuurgedrag een stukje rustiger.
Ebay track & trace is van matige kwaliteit desondaks zou het goed kunnen dat het plakplastic vandaag arriveert :-q (deze tracker site werkt voor ebay pakketen http://checkyourtrack.com/ebay-tracking-package.php)

_________________
Tijd voor mountainbikelessen. Leerzaam en gezellig.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 25 mei 2017, 19:56 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: za 3 november 2001, 02:00
Berichten: 4475
Mijn mountainbike: Wagon Wheels
Plakplastic is gearriveerd :-q
Afbeelding

Evenals de bandenspanningsmeter, blijkt er 1 bar in de voorband te zitten :o Op de diverse zandduinen van de UHR ideaal (en trappetjes af geeft ie geen krimp, ik mag de protection versie van de x-king wel :winkie: ).

_________________
Tijd voor mountainbikelessen. Leerzaam en gezellig.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: vr 26 mei 2017, 12:37 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: za 3 november 2001, 02:00
Berichten: 4475
Mijn mountainbike: Wagon Wheels
Nog opzoek naar iets om de logo's van de banden zwart te kleuren. Permanent marker houdt niet.

_________________
Tijd voor mountainbikelessen. Leerzaam en gezellig.


Laatst bijgewerkt door Jurriaan op vr 26 mei 2017, 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: vr 26 mei 2017, 19:56 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: do 2 mei 2013, 12:55
Berichten: 6399
Jurriaan schreef:
Nog opzoek naar iets om de logo's van de banden te kleuren. Permanent marker houdt niet.


Dan moet je ook permanent marker gebruiken!

_________________
(mountain-)bike extremist


"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: di 6 juni 2017, 17:43 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: ma 21 april 2014, 17:02
Berichten: 303
Mijn mountainbike: RM Element 950 RSL, RM Vertex 990 RSL
Al iets kunnen experimenteren met het plakplastic?

_________________
One life. Live it.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: wo 7 juni 2017, 18:54 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: za 3 november 2001, 02:00
Berichten: 4475
Mijn mountainbike: Wagon Wheels
Eerste vingeroefening plakplastic:
Afbeelding

Main bearings demperlink vervangen. Verkozen om het zelf te doen. Dat ging goed.
Afbeelding

Volgende actie wordt CTD laten tunen. Ik merk geen verschil tussen C, T & D. Velocity stugger instellen zorgt voor verbetering begrijp ik uit diverse reacties. Scheelt ook in 'doorslaan' van de demper.
Voorbeeld:
Afbeelding

_________________
Tijd voor mountainbikelessen. Leerzaam en gezellig.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 8 juni 2017, 11:01 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: vr 21 december 2001, 02:00
Berichten: 1644
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Normaal hoef je zelf niet te vertellen welke velocity (tune) jouw frame nodig heeft. Dat weet de tuner zelf wel. Ik hoefde bij Push alleen maar mijn rijstijl en huidige druk op te geven en ze regelen alle instellingen zelf.

_________________
zonoskar.com
Rocky Mountain Element 970 / Rocky Mountain Blizzard / Kona Unit 2-9 / GT RTS team / Specialized Enduro 29


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 8 juni 2017, 23:15 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: ma 21 april 2014, 17:02
Berichten: 303
Mijn mountainbike: RM Element 950 RSL, RM Vertex 990 RSL
Wat stel je precies in met Velocity? Hoe stel je dat dan in?
En hoe kun je zien met welke instelling je rijdt (ook bij Rebound)?

_________________
One life. Live it.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: vr 9 juni 2017, 09:31 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: za 3 november 2001, 02:00
Berichten: 4475
Mijn mountainbike: Wagon Wheels
@Zonoskar foto is bedoeld als voorbeeld.

Met velocity stel je in de ingaande demping in. Kan alleen door middel van het aanpassen van de shimstack. Daarvoor gaat de gehele demper uit elkaar.

Op de site van Fox kun je precies zien hoe de demper getuned is aan de hand van het serienummer.

Voorbeeld van de Float shock in de 25th:
2014, FLOAT-A P-S, CTD BV LV, Canyon, Nerve AL 29, 7.250, 1.750, 0.8 Spacer, VTL, RTL, 175, 16
Dit alles betekend:
CTD: Climb, Trail, Descend
BV: Boost Valve
LV: Low Volume
7.250: lengte van de demper
1.750: lengte van de 'veerweg'
0.8 spacer: de spacer in de luchtkamer. Er zijn 4 maten spacers. 0.8 is de de een naar grootste.
VTL: Velocity tune: L (L is low)
RTL: Rebound tune: L (L is low)
175: druk in de oliekamer: IFP

_________________
Tijd voor mountainbikelessen. Leerzaam en gezellig.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: vr 9 juni 2017, 11:10 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: ma 21 april 2014, 17:02
Berichten: 303
Mijn mountainbike: RM Element 950 RSL, RM Vertex 990 RSL
Jurriaan schreef:
Met velocity stel je in de ingaande demping in. Kan alleen door middel van het aanpassen van de shimstack. Daarvoor gaat de gehele demper uit elkaar.

Op de site van Fox kun je precies zien hoe de demper getuned is aan de hand van het serienummer.

Top, daar kan ik iets mee. Achterdempers zijn helemaal nieuw voor me en ik raakte het spoor al aardig bijster :o
Thanks! :-q

_________________
One life. Live it.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: di 13 juni 2017, 22:17 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: za 3 november 2001, 02:00
Berichten: 4475
Mijn mountainbike: Wagon Wheels
Verschillende tunings staan op de site van Fox:
Hier het verschil in Velocity L and M.
Afbeelding

Nu nog in twijfel: voor een Vorsprung luchtkamer ook de rebound laten aanpassen. (grote luchtkamer hogere druk meer rebound gewenst)

_________________
Tijd voor mountainbikelessen. Leerzaam en gezellig.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende


Wie is er online

Bikers op dit forum: Geen geregistreerde bikers en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar: