25th Anniversary: voor droge mtb routes

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.

Moderator: jf

Plaats reactie
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 747
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Locatie: Trek Top Fuel 9 2016

di 16 mei 2017, 08:45

De middelste is erg nice :-q de rest is wat gewoontjes :bier:
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02
Locatie: RM Element 950 RSL, RM Vertex 990 RSL

wo 17 mei 2017, 22:51

One life. Live it.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4758
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Locatie: Wagon Wheels

do 18 mei 2017, 09:37

Thanks Cyclist :-q

Vorktuning:
Kennelijk zit er 2 staalveren in deze luchtvorken. Ben wel benieuwd naar de reden waarom die er van 2016 uit is? (uiteraard omdat het 20gram scheelt en verder?)
Afbeelding

De veerweg is te veranderen aldus Fox. Fox heeft het in het begeleidende filmpje echter alleen over inkorten van de veerweg. De andere kant op kan ook 8)
En dus de aanwezig spacer verwijderen levert 10mm meer veerweg op.

De baseplate kan ook nog omgedraaid worden aldus Fox. Before:
Afbeelding

After: (en dus 130mm veerweg)
Afbeelding

Helemaal goed lijkt het deze operatie niet te zijn verlopen want de vork loopt voelbaar stroefer :oops:

Nog uit te zoeken: Hoe deze vork te voorzien van tokens.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1662
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Locatie: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

do 18 mei 2017, 10:30

Fox heeft tegenwoordig een negatieve luchtveer, dus die staalveren die ze daar voorheen voor gebruikten konden weg. Uiteraard scheelt dit gewicht, maar het is ook beter voor de soepelheid schijnbaar.

Jouw vork loopt nu minder soepel omdat je waarschijnlijk geen Fox float fluid olie/vet gebruikt hebt op de piston? https://r2-bike.com/FOX-Suspension-Float-Fluid-5-cl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4758
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Locatie: Wagon Wheels

do 18 mei 2017, 23:05

Zit toch echt een likje vet op.
Vork weer uit elkaar, terug in elkaar. Geen verbetering :-{

130mm veerweg zorgt voor een rustig stuurgedrag. Benieuwd hoe dat in het bos stuurt.

[update]vork doet het super in het bos. 20mm veerweg maakt het stuurgedrag een stukje rustiger.
Ebay track & trace is van matige kwaliteit desondaks zou het goed kunnen dat het plakplastic vandaag arriveert :-q (deze tracker site werkt voor ebay pakketen http://checkyourtrack.com/ebay-tracking-package.php" onclick="window.open(this.href);return false;)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4758
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Locatie: Wagon Wheels

do 25 mei 2017, 19:56

Plakplastic is gearriveerd :-q
Afbeelding

Evenals de bandenspanningsmeter, blijkt er 1 bar in de voorband te zitten :o Op de diverse zandduinen van de UHR ideaal (en trappetjes af geeft ie geen krimp, ik mag de protection versie van de x-king wel :winkie: ).
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4758
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Locatie: Wagon Wheels

vr 26 mei 2017, 12:37

Nog opzoek naar iets om de logo's van de banden zwart te kleuren. Permanent marker houdt niet.
Laatst gewijzigd door Jurriaan op vr 26 mei 2017, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7330
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

vr 26 mei 2017, 19:56

Jurriaan schreef:Nog opzoek naar iets om de logo's van de banden te kleuren. Permanent marker houdt niet.
Dan moet je ook permanent marker gebruiken!
(mountain-)bike extremist


"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02
Locatie: RM Element 950 RSL, RM Vertex 990 RSL

di 6 juni 2017, 17:43

Al iets kunnen experimenteren met het plakplastic?
One life. Live it.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4758
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Locatie: Wagon Wheels

wo 7 juni 2017, 18:54

Eerste vingeroefening plakplastic:
Afbeelding

Main bearings demperlink vervangen. Verkozen om het zelf te doen. Dat ging goed.
Afbeelding

Volgende actie wordt CTD laten tunen. Ik merk geen verschil tussen C, T & D. Velocity stugger instellen zorgt voor verbetering begrijp ik uit diverse reacties. Scheelt ook in 'doorslaan' van de demper.
Voorbeeld:
Afbeelding
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1662
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Locatie: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

do 8 juni 2017, 11:01

Normaal hoef je zelf niet te vertellen welke velocity (tune) jouw frame nodig heeft. Dat weet de tuner zelf wel. Ik hoefde bij Push alleen maar mijn rijstijl en huidige druk op te geven en ze regelen alle instellingen zelf.
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02
Locatie: RM Element 950 RSL, RM Vertex 990 RSL

do 8 juni 2017, 23:15

Wat stel je precies in met Velocity? Hoe stel je dat dan in?
En hoe kun je zien met welke instelling je rijdt (ook bij Rebound)?
One life. Live it.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4758
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Locatie: Wagon Wheels

vr 9 juni 2017, 09:31

@Zonoskar foto is bedoeld als voorbeeld.

Met velocity stel je in de ingaande demping in. Kan alleen door middel van het aanpassen van de shimstack. Daarvoor gaat de gehele demper uit elkaar.

Op de site van Fox kun je precies zien hoe de demper getuned is aan de hand van het serienummer.

Voorbeeld van de Float shock in de 25th:
2014, FLOAT-A P-S, CTD BV LV, Canyon, Nerve AL 29, 7.250, 1.750, 0.8 Spacer, VTL, RTL, 175, 16
Dit alles betekend:
CTD: Climb, Trail, Descend
BV: Boost Valve
LV: Low Volume
7.250: lengte van de demper
1.750: lengte van de 'veerweg'
0.8 spacer: de spacer in de luchtkamer. Er zijn 4 maten spacers. 0.8 is de de een naar grootste.
VTL: Velocity tune: L (L is low)
RTL: Rebound tune: L (L is low)
175: druk in de oliekamer: IFP
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02
Locatie: RM Element 950 RSL, RM Vertex 990 RSL

vr 9 juni 2017, 11:10

Jurriaan schreef:Met velocity stel je in de ingaande demping in. Kan alleen door middel van het aanpassen van de shimstack. Daarvoor gaat de gehele demper uit elkaar.

Op de site van Fox kun je precies zien hoe de demper getuned is aan de hand van het serienummer.
Top, daar kan ik iets mee. Achterdempers zijn helemaal nieuw voor me en ik raakte het spoor al aardig bijster :o
Thanks! :-q
One life. Live it.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4758
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Locatie: Wagon Wheels

di 13 juni 2017, 22:17

Verschillende tunings staan op de site van Fox:
Hier het verschil in Velocity L and M.
Afbeelding

Nu nog in twijfel: voor een Vorsprung luchtkamer ook de rebound laten aanpassen. (grote luchtkamer hogere druk meer rebound gewenst)
Plaats reactie