Transition Scout, 1e jaar samen alweer erop zitten.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Thx Nordin, zelf al iets meer kunnen fietsen? Voor mij wil het weer en de tijd niet vlotten helaas.
Vork deels met je eens, eerste punt was kostentechnisch een geheel zwarte 34 of pike was bijna 50% duurder.
Tweede punt is dat ik opgegroeid ben met rubbers om stanchions maar ik kan nog niet helemaal wennen aan de zwarte poten.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Hoe is het met Mr. Hooligan, heb je `m al kunnen uit laten? :)
Hier is er ook niet veel van gekomen met al dat k..weer, vanmorgen eindelijk de 2e offroad rit gereden (LDD)
Laatst gewijzigd door TenZNL op zo 5 maart 2017, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Dat stuur past er ook erg gaaf bij :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Door drukte idd wel op forum geweest maar geen zin en tijd om hier een update te schrijven. :oops:
Heb er sinds vandaag bijna 100km mee gefietst. Velen zullen denken dat doe ik op een dag.
Kan goed kloppen, ik niet :lol: 1x Rijssen, TOP :-q 2x Hellendoorn TOPTOP :-q :-q :lol:

Uiteindelijk is er weinig over van de Bandit op deze built en enkel goede keuzes gemaakt tot nu toe.
Toen ik toch aan het wachten was en een ander set wielen nodig had maar de knoop doorgehakt om toch terug naar Sram te stappen.
Elke rit betrap ik mij erop dat ik gelukzalig denk wat schakelt het prettig. Dat klinkt heel overdreven misschien maar het directe gevoel, het helemaal naar smaak in kunnen stellen van de lever.
Dat heb ik toch echt gemist.

Verder is de 140/125mm veerweg mij nergens "teveel", natuurlijk kan ik Hellendoorn en Rijssen (waar ik tot nu toe gereden heb) ook met een SS 29-ridgid fiets rijden.
Maar heb ik dan net zoveel lol?
Ik denk het niet, deze machine daagt uit om de kleinste oneffenheden al te springen, zodanig uitdagend zelfs dat ik gisteren op 1/3 van de route (21km) al met het licht uit de ogen puur op zwaartekracht naar beneden ging.
Na eind maart maar snel weer aan die conditie werken. Dit kan echt niet. :tong
(voor als je dit leest berg, leuk je gesproken te hebben en snel een rondje met de liteville meerijden)

Dus na mijn blamage van gisteren vandaag met mijn bikemaatje maar een (mini) revanche genomen.
Ging al stukken beter, echt plezier gehad vandaag. Een mooie route zoals het nieuwe Hellendoorn was daarbij zeker een pluspunt mogen we hier in het Oosten trots op zijn.

Foto's in meer natuurlijke habitat, met dank aan "randverpulveraar" (beetje snel bijgeknipt zie ik)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Klinkt goed, mooi dat ie zo goed bevalt (erg herkenbaar, ook de conditie btw).
En het is een machtige mooie bike, zelfs met bizarre bar :tong

Als je btw nog eens richting UHR gaat, geef maar een seintje :wink:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

En vandaag weer een rondje met naar verwachting meer rechtere stukken.
Gelukkig is de blauwe route behoorlijk veranderd, ook veranderd is mijn conditie dus ik kan nog niet heel veel erover zeggen maar merk wel dat het meer inspanning vergt om dezelfde snelheden te rijden dan op de Bandit het geval was. Wel erachter gekomen dat ik toch iets hoger wil zitten.

Helaas kan dat niet met mijn huidige noir pen dus hopelijk komt de reverb snel binnen.
En er was een pre-lentegevoel :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

Erg mooie fiets geworden!
Valt goed op in het rood.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Lekker fris stuurtje!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Asfalt? :~
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zo was alweer even geleden, was laatste weken weer behoorlijk druk.
Buiten dat de fiets boven verwachting goed bevalt, en minder snel is dan de 29-er's van hiervoor. Is het helemaal mijn fiets geworden, zo lekker te sturen en bakken grip. (to do: betere stuurman worden :oops: )

Kleine update kwam vandaag eindelijk binnen, zal de weg naar een dropper jullie besparen.
Wel gelijk geïnstalleerd en de leiding op lengte gemaakt. Benieuwd of ik vriendjes met een dropper ga worden.
Afbeelding

Volgende update waarschijnlijk de uiteindelijke wielen, rumor has it dat er nog mikado met de spaken gespeeld wordt. :o Dan kunnen de bandjes ook weer tubeless. Nu met biba's al 2x lek gereden..
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

:-q
Grappig, ik heb zojuist ook een Reverb ingebouwd :lol:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

That post is worthless without pics :lol:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Morgen, ben nog niet tevreden met de remote.
Die wielen schieten ook niet op, is het wel?
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dat is van vele kanten het geval, drukte en andere prioriteiten bij zowel (voornamelijk mijzelf) als de wielbouwer.
Ik prijs mij al erg gelukkig dat ik dit zo kan regelen.
En ik ben heel tevreden over zijn gespaakte wielen. Zowel voor mijn old skool racer als de vorige 29-er set bevallen/ vielen super.

p.s. Ligt het aan de foto's of de fiets dat het hier zo rustig is :tong Toch maar eens betere plaatjes knippen binnenkort dus. Kom veren te kort :lol:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nou, vooruit...hier heb je een veer :winkie:

Afbeelding
Plaats reactie