Never underestimate the power of glitter ...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Effe een nieuw kettingblad monteren. Allemaal anders dan ik hiervoor had, dus gedoe gegarandeerd...

Met de eerst niet in het bezit hebbende trekker kreeg ik die raceface crank er eindelijk af.
Met de eerst niet in het bezit hebbende BB tool en heel veel kracht (!) kreeg ik de sluitring van de crank los zodat het kettingblad eraf kon

Afbeelding

En toen bleek dat Direct Mount niet in 1 soort bestaat ... maar dat SRAM en RafeFace eigen standaardjes hebben. En natuurlijk had ik met mijn RF crank het SRAM Direct Mount kettingblad besteld. Zucht.

Weer een ervaring rijker, zullen we maar zeggen.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Nou, inmiddels dus 10 maanden, dik 6100km, vele vele uren, hele mooie ritten in binnen en buitenland verder.

Zijn er nog bijzonderheden te melden? Ja, dat wel:
  • De IRcc dropper post heeft bij slecht weer vaak de neiging niet meer omhoog te komen. Is een aantal keren voor service weggeweest maar mocht niet helpen. Ik krijg een nieuwe, die gisteren binnen is gekomen
  • De Fox 34 heeft een loszittende stuurbuis/kroon gehad. Die is (lang) weggeweest naar Sabma, waar dat gemaakt is onder garantie. Rijdt nu weer top
  • De velg van mijn achterwiel vertoonde om de 2 spaken kleine scheurtjes naar de spaken. Ik heb een nieuw achterwiel gekregen.
  • Ik heb al redelijk snel de 28T vervangen door een 30T. Groter hoeft van mij niet. (Ik trap nergens op het terrein 45+km/u)
  • De banden, Ground Control en Purgatory, zijn ook erg fijn geweest. Ik heb wel redelijk rap de GC naar voor gehaald en er achter een Fast Track opgezet om de zomer mee door te komen. Ik had nog 2.35 NoNi's en RaRa's liggen en die zitten er nu op, omdat deze in de snakeskin versie wat stuggere zijwanden hebben. Ik vind dat fijner rijden.
  • Dat SWAT systeem is in praktijk gewoon briljant gebleken. Een goede keuze geweest dus
  • Ik vind de reach voor het ideale ietwat aan de korte kant. Ik zou deze liever iets langer zien en een kortere stuurpen dan de huidig 65mm hebben
  • Ik rij nog steeds, dus nu dik 6100km, met de originele cassette. Heb 1 andere ketting erop gedaan en al vrij snel die 30T. Rijdt nog steeds prima! (A clean bike/drivetrain, is a longlassing bike/drivetrain ;) )
De Camber is gewoon een ontzettend fijne bike gebleken. Vandaag weer dik 5u gefietst erop en wederom genoten.

Last, but not least ... omdat er hier toch updates getoond moeten worden .... Mijn spatbordje is bij Sabma achtergebleven en daarom heb ik er zelf eentje gemaakt van de binder van mijn dochter.

Afbeelding
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Had ik deze nou gezien op de trailtour in nijmegen begin oktober?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

De fiets wel, de vork en het spatbordje niet :lol:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Plaats reactie