The talented mr Ripley

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Leuk om wat plaatjes te zien van Saalbach-Hinterglemm, wij gaan binnenkort op vakantie en onze laatste week zitten we ook in Saalbach. Het wordt weliswaar geen bikevakantie maar ik hoop toch wel een paar ritjes te kunnen maken.

Twijfel nog een beetje of ik de Solaris of de Banshee mee zal nemen. Er staan ook wat ritjes met mijn vriendin in de planning en die gaan vooral over asfalt en wat eenvoudige paden. Daarvoor is de Cotic geschikter, maar ik denk dat op de Saalbach-trails een fully prettiger zal zijn?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Eenvoudige keuze, want je kunt het niet fout doen. De Banshee is perfect om de freeride lijnen te rijden, en je kunt vast wel een beetje extra trappen op het asfalt. En ik heb ooit een Alpenvakantie op een Solaris gedaan, inclusief de Hackleberg Trail, de wurzeltrail over de Asitzkopf en de Hangman 1 & 2 en Flying Gangster naar Leogang. De hardtail rijd anders, maar is zeker capabel genoeg (met goede banden en remmen)

Volg je eerste ingeving: welke bike zou je meenemen als het wel een bike vakantie was?

Wel een waarschuwing, behalve de verbindingen over de bodem van het dal is het of meest stevig omhoog of naar beneden in Saalbach Hinterglem. Weinig easy Touren, althans, ik heb ze niet gezien, YMMV.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Waarschijnlijk wordt het wel de Banshee. Had het er ook al met een vriend van me over die daar geweest is (Thasingletrackmastah) en volgens hem zou het zonde zijn om de "beste" fiets thuis te laten staan :-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

@heckler, jij hebt permissie :-q .
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dank Marco, link was al opgenomen

En kermit heeft zijn eigen vraag dus beantwoord.

Hier nog een voor inspiratie, Sonnhof bekken op 1500m, weer is ook beter dan de voorspellingen
Afbeelding

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

De Ripley bevalt uitstekend, ook de Trailstar Nics op de intussen natte trails. Ik rijd zowel uphill als downhill minuten af van mijn tijden op eerder bezochte trails. Uphill heeft het vast ook iets met mijn lagere gewicht van doen, maar de 3 standen van de Fox demper zijn goed, ik gebruik ze ook echt. Downhill geven de langere reach en flauwere stuurhoek van de Ripley veel meer zekerheid en daarmee vaart (vergeleken met de Tallboy en hardtails van eerdere trips). Het resulteert in meer flow de berg af, helemaal Top.

Wel een beetje wazige foto, maar ik ben weinig gestopt om foto's te maken, mooie technische paadjes wil ik gewoon rijden! :winkie: :winkie: .

Enjoy!!

Dropper deels in is erg fijn als de trail wel technisch is maar niet steil naar beneden gaat 8)
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Bij een lange asfaltklim kan ik wel begrijpen dat je de demper stand gebruikt, maar voor de rest altijd open toch? Mag ik vragen hoeveel met procent sag je hanteert bij de demper?

Wel hele fijne bike / alles kunnen! :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@MarxNL Yep, heel fijne bike. En ik heb de drie standen in gebruik.

bij langere asfalt klimmen de DPS in "firm" mode, klimmen en vlak rijden in terrein "medium" en de Hackleberg trail naar beneden "Open". :winkie: Ik heb me over de achterkant weinig druk gemaakt, De Pike voorop vergt meer aandacht om goed te krijgen.

Ik weet de sag niet zeker op dit moment. De druk heb ik in NL op recommended voor gewicht gezet, demper "medium" en rebound op gevoel afgeregeld. Was meteen heel goed, gebruik dan niet de hele veerweg. Daarna in de Eiffel en Alpen alleen met kleine klikjes ge fijn-tuned. In de Alpen gebruik ik op bijna elke trail de hele veerweg zonder dat ik hard "Bottom".

Ik ga wel steeds sneller de berg af, en dat geeft andere reacties. Bij take-off vanaf ramps en tables komt de achterkant in de lucht nu wat omhoog cq de voorkant drukt in de lucht. Wil eigenlijk proberen of de "Open" stand tuning 1-2-3 knop daar effect op heeft. Of dat de rebound wat langzamer moet. Of ik moet vliegles nemen :roll:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Lekker bezig daar!

In mijn ervaring kan je de demper in het terrein ook omhoog gewoon open laten staan, de achterkant blijft zeer strak en je hebt nog meer grip!

Voor wat het springen betreft zou ik toch vlieglessen overwegen, de afstelling van je vering heeft er niet heel veel mee te maken, tenzij je de afstelling echt verkeerd hebt. Maar zo klinkt het verder niet.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dank Lars, mijn opmerking was een beetje tongue in cheek, maar wel gemeend. Ik weet dat er echt technieken zijn om de vlucht van de bike te controleren.

Verder valt hier in Saalbach op dat "niet springen" heel verstorend werkt op de flow. Waar ik eerst om veel van de ramps heen reed stuur ik ze nu aan, de lijnen zijn dan beter. Vliegles boeken dus.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

En toen begon het te regenen in de Alpen. Nu stopte ik helemaal niet meer voor foto's onderweg. Want veels te leuk door de modder en over de natte trails te blazen. Ik had het niet gedacht maar van droog naar nat werdt het biken er in Saalbach beter op. Het ging weer harder, met als resultaat dat ik mijn Garmin afgeschud heb de laatste dag lift-trails rijden. Geofferd aan de "goden van de Downhill" zeg maar. Au, maar was het meer dan waard :winkie:

Natte wortels zijn idd wel tricky, maar de losse steentjes secties zijn er nat een stuk beter op geworden. Daar had ik nu veel betere grip, de banden bijten ook meer in de zachtere delen van de ondergrond. Topdag gehad. Laatste foto Alpenvakantie dan maar:

Afbeelding

In totaal 270km, 14.000 hoogte meters waarvan 6200 met pedal power.
Niet slecht voor een "familievakantie" 8) en het Verdict is:
Afbeelding

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nice! Jij fietst meer tijdens je familievakantie dan ik tijdens een bikevakantie :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Suravida, ik heb een hele begripvolle familie :-q

Die zelf heel goed weten wat ze willen overigens.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Lekker hoor! :-q


Het lijkt mij heerlijk om daar te biken!

Voor wat betreft het springen, misschien staat de rebound van je achterdemper wat te snel, waardoor je in de lucht onbalans krijgt, doordat de energie van het uitveren de voorkant van de fiets weer naar beneden drukt.

Je kan zelf veel oefenen door de bunny hop vaak te oefenen. Deze techniek gebruik je ook tijdens het springen. Flat pedals gaven mij overigens ook meer vertrouwen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Bijna een jaar geleden dat de Ripley in Saalbach los mocht. Dit jaar is het iets bedaagder allemaal, 1 week Winterberg en 1 week de Eifel op het programma. Behalve nieuwe remblokjes geen technische updates aan de Ripley, hij doet het wederom prima.

Highlight van de week is toch wel een uplift dag in Bikepark Winterberg met mijn zoon, inmiddels 16 jaar. Hij heeft nog nooit een serieuze berg afgereden alleen af en toe op een XC hardtail rondom Assen en Drenthe. Nu dus op een gehuurde Giant fully met volledige protectie, en een lift ticket :-q

We beginnen rustig, ik op de Ripley vooruit en hij achter mij aan. Snelheid, remmen, vering, alles check. En dan de roller coaster lines van de flow country in, Yeahhh. Lang verhaal kort, we hebben 15 uplifts gedaan, de beide flow coutry lines, de Pinball line en de Fourcross met Pinball vervolg allemaal gereden. Zijn eerste jumps gemaakt en de laatste runs waren we op seconden na bijna even snel als de dag ervoor in mijn eentje. BIG smiles.

Een technisch ding nog, de Pike. Met tips van het forum heb ik de pike afgsteld. Nu met 4 tokens, minder druk dan de tabel op de vork voor 25-30% sag. Soms op de middenstand, maar vooral open gereden met de LSC op 1 click van full open. Op het bikepark met snelheid, jumps, tables, remknippen en de kurkdroge kombochten helemaal top, vork valt niet op, gewoon rijden.
Maar op de natuurlijke trails in de Eifel met stenen, gras, takken, kuilen, zand en schotter afwisselend voel ik toch teveel doorkomen in de polsen naar mijn zin. Ik kan er nog wat lucht uitlaten want gebruik niet de hele veerweg, maar moet dat nou? Heb ik bij andere vorken nog nooit gedaan. Of toch maar een Token eruit voor een meer lineaire vering?

Enjoy!!

Oh ja dit is SYS dus een fotooke, dit is bij de Baerbelkreuz zendmast 656m hoog.
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie