1st build: Pivot mach 4 | P31: Fresh parts

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Blijft voor mij nog steeds de beste upgrade: een goeie stijve wielset.
En die ratel went vanzelf.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Marco79 schreef:Blijft voor mij nog steeds de beste upgrade: een goeie stijve wielset.
En die ratel went vanzelf.
Als bel doettie het iig prima :winkie:
De banden vallen zichtbaar mooier en breder, straks de vuurdoop in het terrein. Ben benieuwd.

Dat zal nog wel wat puzzelen worden met de luchtdruk?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nou, ben net terug van de vuurdoop in de vorm van 2 rondjes Broekpolder. Niet helemaal het juiste parcours omdat ik daar niet veel kom en het vanmorgen ook geregend had waardoor veel vlakke bochten wat tricky waren.
Ik heb wel een hoop van die TTF`s daar gereden en de voorzichtige conclusie is dat je met wat lagere druk kan rijden, hetgeen comfort en grip verhoogd.

De wielen zelf zijn erg stijf (zowel lateraal als radiaal) en dat levert wat extra stuurprecisie en vertrouwen bij technische passages en jumps op. Ook de freehub grijpt sneller aan wat een vooruitgang is bij langzame technische dingetjes. En ja, ze zijn wat zwaarder maar daar heb ik eerlijk gezegd niet veel van gemerkt.

En ja, ben weer vergeten foto`s in het wild te maken :tong
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

TenZNL schreef:
Marco79 schreef:Blijft voor mij nog steeds de beste upgrade: een goeie stijve wielset.
En die ratel went vanzelf.
Als bel doettie het iig prima :winkie:
De banden vallen zichtbaar mooier en breder, straks de vuurdoop in het terrein. Ben benieuwd.

Dat zal nog wel wat puzzelen worden met de luchtdruk?
Ik rij voor op (Magic Mary 27,5 X2.35) met 1.8bar en achterop (Rock Razor 27,5x2.35) 1.6-1.8.
Maar ik zit dan aan de zware kant van het spectrum (de verkeerde kant van de 100kg).
“Old, not obsolete”
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Marco79 schreef:de beste upgrade: een goeie stijve wielset.
En die ratel went vanzelf.
+1 en mooi setje zo, de Hope ratel rules.

Upgrade van de wielen heeft veel impact, en vergeet de banden niet. (Roterend) gewicht, stijfheid, en dan compound en druk, komt allemaal bij elkaar in "grip". En het aangrijpen van de freehub is ook iets waar je niet meteen veel over hoort. Maar als je een keer een "snel" oppakkende hub hebt gevoeld is het lastig terug genoegen nemen.

En dat van die foto's herken ik goed, Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Marco79 schreef: Ik rij voor op (Magic Mary 27,5 X2.35) met 1.8bar en achterop (Rock Razor 27,5x2.35) 1.6-1.8.
Maar ik zit dan aan de zware kant van het spectrum (de verkeerde kant van de 100kg).
Ik rij nu met een 2.2 Ardent race achter en een 2.35 NoNi voor, achter 1.6 en voor iets van 1.4-1.5 (met biba`s want ik wissel nogal eens). Rijdergewicht is 86-87Kg, ik denk dat het nog wel iets zachter kan voor hier in NL. Dat zullen de volgende ritjes moeten uitwijzen.
Heckler40 schreef:+1 en mooi setje zo, de Hope ratel rules.

Upgrade van de wielen heeft veel impact, en vergeet de banden niet. (Roterend) gewicht, stijfheid, en dan compound en druk, komt allemaal bij elkaar in "grip". En het aangrijpen van de freehub is ook iets waar je niet meteen veel over hoort. Maar als je een keer een "snel" oppakkende hub hebt gevoeld is het lastig terug genoegen nemen.

En dat van die foto's herken ik goed, Enjoy!!
Thnx Heckler. :)
Ja, ik had dat idd niet verwacht maar het was goed merkbaar. In die oude freehub zat best een groot dood punt (15gr).
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Nice! Zien er goed uit.
Een goede stijve wielset is inderdaad direct merkbaar.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Al een poosje was ik nieuwsgierig hoe zo`n oval zou rijden. Dus toen ik laast wat spullen moest bestellen voor de Dartmoor van de vrouw had ik gelijk een 32t Absolute Black mee laten komen. Aangezien ik baggy rij en als gevolg daarvan (volgens sommigen) dus automatisch een fashionsnob ben, was er maar 1 juiste kleur :winkie:

Net ff een klein proefstukkie door het dorp gereden en eerlijk gezegd voelt het niet heel vreemd aan, eigenlijk best lekker.

Afbeelding

Afbeelding

Aan de onderkant kom ik nu wel iets te kort maar een 11-50 cassette zou dat verschil bijna weer recht trekken. Morgen hoop ik `m even op Vlaardingen uit te proberen, al zal ik daar geen 50t nodig hebben. :)
SFrits schreef:Nice! Zien er goed uit.
Een goede stijve wielset is inderdaad direct merkbaar.
Thnx Frits. Ja, met die wielen ben ik ook nog steeds erg blij.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Haal dan meteen die metalen kooi erboven af. Niet nodig :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ovaal blaadje :-q
Altijd goed. Ik heb er ook veel plezier van.
Ik rijd ook met abslolute black, en mn ketting is er nog nooit afgelopen. Dit gebeurde nog wel eens met mijn dubbel crankset voor. Ik wil niet meer terug iig!
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

+1
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kapitein Iglo schreef:Haal dan meteen die metalen kooi erboven af. Niet nodig :bier:
Ja, chef :winkie:
Maar dat komt wel als ik zeker weet dat het bevalt. Heb net 2 rondjes Broekpolder gedaan en dat ging best lekker. Op het vlakke merk je het eigenlijk niet maar op de klimmetjes gaat het net ff wat mooier rond. Voorlopig ben ik dus positief :-q

@Sama:
Met de 2x11 heb ik dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Was je ketting niet stiekum iets te lang?
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Wel zorgen dat je niet teveel gaat stoempen met zo'n ovaal blad, want dat is funest voor je knieën. En blijkbaar neig je veel sneller tot stoempen met zo'n ovaal blad.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hoe kom je daar nou bij? Tenminste, ik herken het niet. Maar ik was sowieso nooit een stoemper.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De bedoeling (en werking) van zo een blad is juist dat je ronder gaat trappen. Maar blijkbaar kan het mis gaan.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie