Blogtopic:"Adventures & Patrols" Update Vakantie Saalbach P9

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Zoals geschreven in het SingleSpeed hoekje :bier:

Vandaag het eerste echte rondje op de Humuhumu gemaakt.
Het regende gisteravond, het regende vanmorgen toen ik met de hondjes
ging wandelen dus ik verwachtte eigenlijk helemaal geen lekker weer.
Tot dat het moment kwam dat de lucht ineens blauw werd. De rugzak werd
gevuld met water en de spatborden op de SS'er gezet. Modder kan leuk zijn
maar ik bike met spatborden, punt.

Het werd een rondje hier in de buurt. Als eerste door de bossen in Dorplein over
een paar korte stukjes singletrack. De Racing Ralphjes hadden het moeilijk vandaag
want de tracks waren glad. Toch voelt de bike eigenlijk vrij snel vertrouwd aan maar
echt gas geven was er niet bij.
Sowieso moest ik erg wennen aan de aandrijving. 34 - 18 als enige versnelling is
natuurlijk heel erg wennen, vooral de eerste stukken over een breed bospad zat ik
te poingpoingen op het zadel. Even het goede ritme zoeken. Maximale snelheid zit
toch op 24 - 25 km/h. Daarboven maak ik teveel toeren voor mijn doen.

Vanuit de spoorlijn gaat de tocht langs de Geuzendijk, lekker slingeren over de
singletrack richting Weert. Wat me opvalt is dat de aandrijving inderdaad zo
direct is zoals men zegt. Maar dat is iets wat je zelf moet ervaren, er van horen
zeggen en geloven is toch een ander iets. Hele kleine heuveltjes rolt de bike
lekker op en met het comfort zit het prima. Stalen voorvork, stalen frame en een
27.2 zadelpen. Het voelt allemaal lekker aan. En bij het gas geven gaat de bike
er mooi vandoor met relatief zware WTB wielen. Ik ben natuurlijk ook een plus
bike en fatbike gewend. Dus dan rollen de meeste smalle bandjes lekker snel.

Vanuit de Geuzendijk steek ik over naar Maarheeze om via de Heide richting
de Vloeten in Soerendonck te biken. De tenen en vingers zijn eindelijk door hun
dode punt heen want het was dan ook maar 6 graden vandaag.
Op de tracks valt me steeds meer op hoe je het ritme moet vasthouden. Een
beetje combineren met staan op de pedalen en lekker laten rollen. Na de Vloeten
valt met nog meer op hoe leeg mijn benen raken. Te weinig gegeten gisteravond?
Of vanmorgen niet genoeg Brinta op. Ik besluit om lekker naar het kasteeltje van
Cranendonck te biken en vandaaruit door de bossen richting thuis te rijden.
De benen lopen nog leger dan ze al waren en thuis onder de carport denk
ik:" Phoe phoe... Dat was werken. Maar wel genieten."

Conclusie van de Maiden voyage. Het is werken op een singlespeed maar de
Humuhumu bevalt heerlijk. Redelijk comfortabel maar toch met een wendbaar
en speels karakter. Qua houding zit je lekker tussen de wielen. En ik ben blij dat
ik het stuur en stuurpen gewisseld heb voor een langere pen en een smaller stuur.
De Avid BB7's gaan er weer vanaf zodra ik de vandaag binnengekomen Shimano
remmen ingekort heb. :bier:

En dat is vandaag dus gedaan:
Afbeelding

Afbeelding
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

wel lekkere apparaten die humuhumu dingen, echt leuk om te zien!

verliest m.i. alleen wel een hoop van zn "karakter" met een normale riser, das jammer.

Maar goed, je moet er vast ook lekker op kunnen fietsen :wink:
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

vasquez schreef:wel lekkere apparaten die humuhumu dingen, echt leuk om te zien!
verliest m.i. alleen wel een hoop van zn "karakter" met een normale riser, das jammer.
Maar goed, je moet er vast ook lekker op kunnen fietsen :wink:
Daar heb je gelijk in. Maar met name het laatste is toch net iets belangrijker.
Het originele stuur zat gewoon te hoog voor mij. Zo klopt het voor mij nu helemaal.

Nog eentje van vandaag om het af te leren.
Het sneeuwde hier zelfs... Een heel klein beetje dan ;)
Afbeelding
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Vrijdag 20 jan.
Humuhumu on Patrol
Rondje Cranendonck, Nederland
50 km. & 58 hoogtemeters

Het is tijd voor de tweede tocht met de Humuhumu.
Vandaag is het koud. De thermometer geeft dan ook maar -3 aan.
Brrr. Dikke hanschoenen en veel laagjes aan. Gelukkig schijnt de
zon lekker en is de gevoelstemperatuur dankzij de koude lucht vrij
aangenaam.
We stappen op de bike en verlaten het dorp om per direct rechts
een aantal singletracks in te rijden. Lekker draaien en keren en daarna
even kort naast de spoorlijn in de richting van de Geuzendijk. Naast de
Geuzendijk kronkelen we weer over een singletrack en zetten koers in
de richting van Maarheeze. We steken de A2 over en gaan in de richting
van de Hughterheide. Op een aantal singletracks spelen we een beetje
met de nieuwe mini gorillapad. Een klein statiefje van 11 cm hoog.

Na een geslaagde test en ondertussen ontdooide tenen en vingers biken
we weer richting een spoorlijn. Deze keer de verbinding Weert - Eindhoven.
Via een singletrack een stuk naast het spoor biken we in de richting van
Soerendonck. Gezien we nu op de helft zitten en de zon schitterend schijnt
maken we hier even gebruik van om een welverdiende pauze in te lassen.
Een paar reepjes en appjes (ja even de werkende mensen vervelen met
leuke foto's van het biken :bier: ) gaan we weer verder.
We steken wederom de A2 over en schieten bij de Vloeten een superlange
singletrack op van dik 4 km lang. Dat blijft toch een heerlijke track.
Nu is het tijd om terug naar huis te keren. Nog even een paar nieuwe
paadjes in rijden om tot de conclusie te komen dat je niet verder kunt.
Dus rechtsomkeer en terug.
De beentjes zijn ondertussen aardig leeg aan het raken. Het is toch heel
anders biken op een singlespeed.
In de bossen tussen Hamont en Budel worden wenog even getrakteerd op
een aantal leuke tracks en daarna rijden we via het sportpark terug naar huis.
De benen compleet leeg dus het is tijd voor een lekkere herstel chocomel

:bier:

Klik hieronder voor het filmpje van vandaag.


Foto geknipt uit de film:
Afbeelding
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Woensdag 25 jan.
Humuhumu on Patrol
GPS Tocht Lommel, België
44 km. & 175 hoogtemeters

Voor de derde keer deze maand trekken we erop uit met de Humuhumu.
De auto parkeren we bij de sporthal de Souverein in Lommel en we biken
een gps tocht rondom de Sahara en Luyksgestel.

Vandaag is het een stuk kouder dan afgelopen vrijdag. De temperatuur is
misschien wel iets hoger met +1 maar de gevoelstemperatuur ligt daar in
mijn ogen toch een stuk onder. De voorspelde blauwe lucht laat zich niet
zien en dus met veel laagjes aan en dikke handschoenen zijn we op pad.

Na een korte aanrijroute van nog geen kilometer rijden we langs het
kanaal al direct de eerste singletracks op. De vingers krijgen het koud en
biken over bevroren grond met stijve vingers valt niet mee. Ik voel nog
geeneens meer of ik mijn rem nu vast heb ja of nee. Handschoenen met
verwarming zou voor mij zo nu en dan wel ideaal zijn ;). Het kanaal steken
we over en na een paar singles door de bossen rijden we naast de bosrand
in de richting van de rode route welke start in Luyksgestel. Deze pikken we
op en blijven deze een heel stuk volgen. Of dat een straf is? Nee hoor.
De route is namelijk heel erg leuk om te doen. Veel singletracks en snelle
droge paden. De vingers en tenen zijn ondertussen ontdooit en daardoor zit
ik een heel stuk zekerder op de fiets. We draaien, keren en slingeren lekker
over de tracks en de brede verbindingspaden langs de bosrand zijn een
welkome afwisseling omdat je weet dat er daarna weer een leuke track aan
zit te komen.

Zo nu en dan wil de gps mij over een breed pad sturen terwijl rechts een
singletrack van de vaste route loopt. Improviseren maar. En daar zijn we
gelukkig goed in.
Na 30 km. verlaten we de route van Luyksgestel, steken het kanaal in
Lommel weer over en krijgen nu nog een leuke lus rondom de Sahara.
Een grote zandvlakte met in het midden grote plas water. Nu goed te rijden
maar in de zomer kan het wel eens een grote zandbak zijn. Dan zijn het de
dikke banden die daar flink aan het werk kunnen.

Maar we hebben nog 14 km. te gaan met een flinke lading singletracks. Ik
heb ze niet geteld maar ik vermoedt dat van de 14 km. dik 10 km. uit
singletrack bestaat. Wat een straf.
Vooral de laatste track welke langs de rand van de Sahara loopt. daar worden
redelijk wat hoogtemeters gemaakt. Je kronkelt flink op en neer op en met
de Singespeed is het daar hard werken. Ach, daar krijg je het lekker warm
van.
We laten de Sahara achter ons en biken na een schitterende tocht terug naar
de auto. Hier komen we vast nog eens terug op de Humuhumu. :bier:

Kona op de route in Luyksgestel:
Afbeelding

Spoorvorming op de bevroren singletracks:
Afbeelding

De Sahara in Lommel:
Afbeelding

De route van vandaag:
Afbeelding
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Heb je een GSP track van die onderste route? Ziet er leuk uit namelijk.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Zaterdag 28 jan.
Humuhumu on Patrol
Vaste route Eersel,
39 km. & 61 hoogtemeters

Het is alweer bijna 10 jaar geleden dat ik de vaste route van Eersel
heb geregen. Maar vandaag staat hij na lange tijd weer eens op de
planning.
Samen met Tommy en Dennis op de singlespeeders. 3 bikes zonder
versnellingen. Wel alledrie dezelfde SS drop-out maar verder zijn
ze compleet verschillend. Tommy op de Canfield en Dennis en ik
op een Kona.
We pikken de route op vanaf de parkeerplaats aan de Postelseweg.
De vorst van vorige week is verdwenen en het is weer even kijken
welke kleding je aan moet doen met dit weer. Een aantal kilometer
komen we er achter dat we nu te veel aan hebben. Even wat extra
drinken om het uitdampende vocht aan te vullen.

De route van Eersel slingert alle kanten op maar is in de afgelopen
tien jaar bijna niet verandert. Singletracks en brede paden lossen
elkaar lekker af in een mooi tempo. Zo zijn de brede stukken niet al
te lang en worden ze niet vervelend. De Postelseweg steken we tijdens
de route een paar keer over en per oversteekbeurt wordt het warmer.
De ondergrond en de singletracks beginnen daardoor een beetje te
rammelen. Spoorvorming van de nog bevroren tracks maken het er
niet makkelijker op. En nu de wortels van diverse bomen onder het
zand door komen rammelt het op sommige plekken nogal stevig.
Maar de paden waar de ondergrond het meeste ratelt zijn deze waar
de zware bosbouwmachines bezig zijn geweest. Hier is de grond flink
omgeploegd en hebben de machines flinke sporen achter gelaten.
Het zal dan ook weer een jaartje duren voordat sommige singletracks
hun vorm terugkrijgen.

Maar na 39 kilometers komen we na flink doorgetrapt te hebben weer
terug op de parkeerplaats. We praten nog even wat na en gaan daarna
alle drie onze eigen kant weer op.



Dennis op de trails:
Afbeelding

Tommy in de bocht:
Afbeelding

En een mooi zonnetje mag niet ontbreken:
Afbeelding
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

De mode-politie hier geeft Tommy een dikke voldoende. Die pakt ie mooi effe mee, dacht ik zo.
:-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

Volgens mij rijdt Tommy toch op de stalen Canfield :wink:
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Hè Pat, leuk om steeds te lezen dat je zo enthousiast bent over het SS-rijden!
Welkom bij de club :-q

En idd rijdt Tommy op een Canfield. In ieder geval wel tijdens de SS meeting in Dorst :wink:
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

One Only schreef:Hè Pat, leuk om steeds te lezen dat je zo enthousiast bent over het SS-rijden!
Welkom bij de club :-q

En idd rijdt Tommy op een Canfield. In ieder geval wel tijdens de SS meeting in Dorst :wink:
Aangepast. Dan had ik twee bikes van hem door elkaar gehaald. :-q

SS. rijden bevalt goed. Vooral hier in de buurt. Knieen heb ik ook geen last van
alhoewel ik daar wel een beetje bang voor was.
Morgen 55 km. toertocht in Balen.
Ritverslagje zie je vanzelf wel weer langs komen. :bier:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Zaterdag 04 feb.
Humuhumu on Patrol
Toertocht Balen, België
50 km. & 118 hoogtemeters

Alweer voor de 24e keer organiseerde WTC de Spoortrekkers uit Balen hun
jaarlijks terugkerende toertocht. Uiteraard met heel weinig asfalt en veel
singletracks.

Het is alweer een paar jaar geleden dat ik deze tocht gereden heb en vandaag
sta ik samen met Tommy bij de inschrijving van de tocht. Het weer is goed.
Niet koud en droog. Na het invullen van het kaartje en ontvangen van het
noodnummer zijn we weg.
We schieten al direct een kort stukje singletrack in, steken de weg over en
biken via diverse paden al slingerend door de bossen in de richting van Balen.
In de buurt van Balen rijden we via een kleine omweg richting het kanaal.
Hier krijgen we even kort de tijd om uit te waaien en bij te komen. Tommy en
ik biken weer allebei op de singlespeed bikes en de snelheid zit er goed in.
Een beetje te goed in mijn ogen dus ik stel voor om de snelheid iets te laten
zakken, we hebben immers nog een heel stuk te gaan.
De grond ligt er ondanks de regenval van afgelopen dagen prima bij en met
zo goed als geen modder komen we aan bij de bevoorraading.

Tot nu toe was het droog... Maar de voorspelde regen van 13:00 begon ook
stipt om 13:00. Het begon met een paar kleine druppels maar na een korte
tijd begint het stevig door te regenen. Eventjes stoppen om de regenjas en
regenbroek aan te doen is wel aan te raden. Dat scheelt weer een hoop in
temperatuur.
Nadat we de bevoorrading al een tijdje achter ons hebben geladen schieten
rijden we richting de Keiheuvel. De paden zijn ondertussen al goed nat
geworden en met de Racing Ralphs voor en achter is het zo nu en dan lekker
glibberen en glijden door de bochten. Maar ondanks de kleine slip- en glij
partijen is het allemaal goed te doen. Het houdt het lekker spannend.
Op de Keiheuvel is het een komen en gaan van korte scherpe bochten en
kleine korte klimmetjes. De een net wat steiler dan de andere. Maar met een
beetje anticiperen en flink aanzetten komen we overal boven.

We laten de Keiheuvel achter ons en rijden via een laatste singletrack naar het
einde van de tocht. Een grote afspuitplaats staat al op ons te wachten.
We laten het biertje in de kantine even voor wat het is want we zijn flink nat
van de regen. We laden de fietsen achterop de drager en met de verwarming
op turbo rijden we na een schitterende tocht weer terug naar huis.
Tijd om daar de koffiezetter aan het werk te zetten.


Brede paden wisselen de singletracks af:
Afbeelding

Tommy doet een vogel na :bier: :
Afbeelding

Tommy in de verte, net na de pauze:
Afbeelding

De route van vandaag:
Afbeelding
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Mooi ritje én droge ondergrond!
Ik heb afgelopen zondag een ritje bij Kalmthout gedaan maar dat was modderploegen, niet normaal.. wel lache en natuurlijk de verkeerde bike keuze gemaakt door met m'n fully te gaan. :roll: Nouja, als je maar lol hebt :lol:
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Dinsdag 14 feb.
Humuhumu on Patrol
Rondje Valkenswaard,
49 km. & 87 hoogtemeters

Na een druilerige zondag en een aantal uurtjes op de Tacs schijnt vandaag
volle bak de zon. En wat is er mooier dan op Valentijnsdag je geliefde eens
flink te verwennen met een lekker tochtje over de tracks rondom huis.
Laat mijn eega bovenstaande maar niet lezen want dan krijg ik er weer van
langs. Hoewel ik gisteren toch met een bosje tulpen (na lang aandringen)
thuis ben gekomen van de winkel ;)

In ieder geval. De Camelbak wordt gevuld, een beetje extra lucht in de banden
en we zijn weg. Vanuit huis vertrekken we richting Hamont om daar via een
paar singletracks richting Domein de Bever te biken. De paden liggen er ondanks
de regen en sneeuw van afgelopen weken verrassend goed bij. Oké de grond
is op sommige plaatsen wat zacht maar van echte modder is hier geen sprake.
Toch wel fijn als je achtertuin er zo goed bij ligt. Hoewel het in de zomer
vaak een grote zandbak kan zijn. Maar daar kom je met de leuke Plus banden
van tegenwoordig een heel eind mee uit de voeten.

Na een korte stop voor een paar foto's zijn we alweer bij de Bever. Het is nog
wat vroeg voor een kom koffie en stiekem hoop ik dat de patertjes van de
Achelse Kluis hun deuren al open hebben gegooid. We biken door de bossen
en ontwijken enkele eeuwige waterplassen. Langs de Tongelreep komen we
aan bij de Kluis maar de patertjes liggen nog in een diepe winterslaap.
Dan maar richting Borkel en Schaft om daar de vaste route van Valkenswaard
een stuk te volgen en via de Malpie in de richting van de Venbergse Watermolen
te draaien. Een hoop geslinger over de singletracks die daar overal lopen.
Zodra je de bocht uit bent en even inhoudt hoor je overal de vogeltjes wakker
worden. Het begint weer lekker te kwetteren in de bossen en met een beetje
geluk hoor je een buizerd opvliegen met een hoop kabaal.
Na het rondje over de Malpie besluit ik om café het Zomerhof ook maar links
te laten liggen en bike naar de Brugse Heide om daar nog eens wat nieuwe
paadjes te ontdekken sinds de kapotte brug vervangen is door een nieuwe.
Tijdens het tochtje Brugse Heide kom ik er achter dat een gedeelte van het
pad half door een moeras achtig gebied gaat. Even afstappen op sommige
punten om via een boomstammetje over te steken is in mijn ogen beter dan
natte voeten krijgen.

We laten de Brugse Heide achter ons en biken in een schitterende zon onder
strakblauwe lucht via de singletracks terug naar huis.
Een schitterende Valentijnscadeautje was dit toch :-q

Even spelen met de zelfontspanner, vergt nog een hoop oefening ;)
Afbeelding

Humuhumu?:
Afbeelding

Eendjes in de Malpie vennen:
Afbeelding

De Tongelreep door de Brugse Heide:
Afbeelding
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Zaterdag 4 mrt.
Humuhumu on Patrol
Pasta Ride Cranendonck,
46 km. & 79 hoogtemeters

De carnaval hebben we weer overleefd (voor zover we er iets aan gedaan
hebben), en de eerste rit van maart staat voor de deur.
Vandaag is de Pasta Ride aan de beurt. "Pasta Ride?" Hoor ik je zeggen.
Jazeker. Een tocht in een bepaalde trend met een aantal fietsmakkers.
Het begon met de Pizza & Ride bij Nick, toen de Pannekoeken Ride welke
door Walter werd georganiseerd en deze keer is het bij ons te doen met
de Pasta Ride. Eigenlijk zou hij pas op zondag zijn maar door de weers-
voorspellingen hebben we de tocht een dagje eerder gezet. Helaas is Nick
daardoor vandaag niet van de partij. We zijn vandaag dus met vier bikers.
Walter, Tommy, Dennis en ik. Wel 3 bikers op een singlespeed. We hadden
bijna vier op vier gehaald maar Dennis most zijn nieuwe Cotic eens flink
de sporen geven gezien deze al een paar weken in de garage stond te
branden van nieuwigheid.

Voordat we vertrekken maken we nog even een plan du campagne over
welke kleding we aan moeten doen. Het is namelijk warm genoeg om
een korte broek, body warmer en armstukken aan te doen. We gaan
dus maar direct beginnen met laagjes pellen. En dat is maar goed ook.
Na een paar kilometer op de bike en de eerste singletracks achter
ons hebben we het al lekker warm. We biken in de richting van de Geuzen-
dijk waar we de parallel lopende singletrack in schieten. We blijven lekker
kronkelen, steken de weg over en komen via een paar brede zandpaden
op de volgende singletracks. Over schieten gesproken. De automatische
machinegeweren van het leger waren flink aan het knallen vandaag.
Waarschijnlijk zijn ze aan het inschieten voor de grote oefening over een
paar dagen. Maar wij zitten ondertussen in een heel ander bos en hebben
geen last van overvliegende kogels. We steken de A2 over en biken via een
paar Singletracks naast Peerkesbosch. Een leuke eet- en drinkgelegenheid
midden in de bossen van Maarheeze. Maar gezien we nog niet eens op de
helft zitten laten we Peerke voor wat het is en biken verder over de single-
tracks van de vaste route.

Hier valt ineens op dat de bosbouw weer eens flink huis heeft gehouden.
Weer alle mooie bomen gekapt en hoop snoeiafval wat in de bossen blijft
liggen. Een hoop paden naar de gort gereden en niets wat na de kap in
ere hersteld wordt. Nu snap ik dat ze kappen en snoeien, maar het werk-
veld bijwerken na de zware machines wordt niet gedaan. Oja, dit heet
natuurbeheer. Dat vergeet ik natuurlijk. Maargoed, de singletracks liggen
gelukkig nog open en we kronkelen verder richting de spoorlijn. Na een
kort stukje parallel rijden naast het spoor draaien we linksaf en gaan
langzaam in de richting van de Vloeten in Soerendonk. Even een korte pauze
en een paar reepjes naar binnen om de innerlijke mensch te verwennen.

Bij de vloeten laten we Dennis op zijn nieuwe Cotic maar als eerste gaan
zodat hij het beestje eens echt de sporen kan geven. Daar is niets teveel
aan gezegd want na een paar seconden is hij al uit ons blikveld verdwenen.
Een paar kilometer later komen we hem gelukkig weer tegen met een grote
grijns op zijn gezicht. Of hij dit leuk vond: "Jaaaa!"

Na de Vloeten rest ons nog een verbindingsweg naar het volgende bos. We
kunnen namelijk niet midden door de Kraanvennen. Dat is nogal nat voor
de voeten. Maar via een kleine omweg biken we in de richting van de Achelse
Kluis. Hier gaan we vandaag niet heen want de lucht wijst op regen en die
willen we voor zijn. We kiezen ervoor om via de singletracks terug te biken
richting Budel.

Na een leuke tocht komen we thuis aan, de bikes zijn schoner dan gedacht
dus de waterslang komt er niet aan te pas. De koffie begint te pruttelen en
de pastapan borrelt langzaam.
Tijd om te eten :-q


Pauze in de Maarheezerbossen:
Afbeelding

Walter en Dennis richting de Vloeten:
Afbeelding

Dennis, Walter en Tommy na de Vloeten:
Afbeelding

In de richting van de Achelse Kluis:
Afbeelding
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Plaats reactie