N+1; Nukeproof Scout 290 | Toch niet zo Nukeproof P28

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

suravida schreef:Ltht altijd +1 :-q MacReal laat je tegen betaling wel mooiere stukjes zien zo te zien ;-)
Nou, het was best wel vergelijkbaar met wat we tijdens de Z'meer forumride deden hoor. Maar om naar deze plekjes te gaan met 20 man, lijkt me ook niet handig. We waren nu met z'n vijven.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16850
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En lag het nu aan de fiets, die duikeling in Zoetermeer? ;-)
Hebben jullie alles weer gereden wat we toen met die let's ride ook gedaan hebben?

Altijd goed, zo'n hardtailtje met wat meer veerweg en niet zo'n neus-op-het-stuur houding. Wordt-ie lekker allround van.
Ik zou wel nadenken over een spider-cassette (XT), met zo'n alu body vreten losse kransjes erg snel in zoals al te zien is. Nu waarschijnlijk nog te vervangen zonder nieuwe ketting...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nou, het lag denk ik vooral aan mezelf, maar óók aan de klikkers en het gebrek aan een dropper. Met name dat laatste denk ik. Maar het zit ook in het koppie, deze fiets geeft echt een bak vertrouwen. Voorheen deed ik de jump naast het meer bij Zandvoort (bekenden weten welke ik bedoel) niet, met deze wel gewoon. Tijdje staan kijken, niemand pakt die jump... althans niet op een XC-racer, HT of fully.

Qua body: dat kijken we gewoon aan. Ik vermoed vooral dat deze is gaan invreten omdat de cassette door de scheve lockring ook niet vaster kón. Nu weer wel, zit takkevast nu.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16850
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, een dropper is haast onmisbaar als je leuke dingen wilt gaan doen.
Nadeel is dat als je er eenmaal aan gewend bent je niks steils meer aandurft met het zadel hoog, dat voelt dan zo onnatuurlijk... Zelfs op stukken die je vroeger wel met een vaste pen reed.

Veel plezier ermee!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Errug mooi, deze 'stealth' bike!! hier ga je bakken meer plezier aan beleven dan dat XC ding :wink: :-q
'BUILT not Bought '
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

Hehe, daar is hij dan eindelijk, Mooie bike hoor. Mooi wielsetje ook :-q

Erg benieuwd naar hoe de Dropper je bevalt.

Ik heb in m'n oude wielset Ryde Edge 28 velgen zitten en die bevallen me heel erg goed. Voor het nieuwe wielset ook naar gekeken maar uiteindelijk voor de spank oozy trail 345 gegaan. Ben benieuwd naar je ervaring van de wielset. Is toch wel de beste upgrade die je een fiets kan geven.

Is het de vervanger van of gewoon een extra speeltje?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nice ride!!!! Was idd even gezellig om een bakkie te doen en te ouwehoeren en je naar de logische keuze te krijgen hahaha

Maar mate schrijf je echt met een T hahaha
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Mooie fiets en mooi verhaal. Zal zo de BOTY updaten met o.a. deze kanshebber. :D
LDbike
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 14 september 2014, 09:30

Mooie fiets en leuk verhaal! Veel plezier met de Nukeproof.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dank jullie wel heren! En sorry meneer Mate;)

Dropper bevalt erg goed. Los is dat ding iets van €150,- maar hij doet het echt prima. Google er maar eens op, tot nu toe kom ik geen negatieve reacties tegen, of het moest de wat beperkte drop van 125mm zijn. Maar komend vanaf een megalange zadelpen merk je dat niet hoor! Superfijn ding!

De wielen rijden heerlijk, zeer stabiel. Nu heb ik er nog maar 100km mee gereden maar die geven erg veel vertrouwen. Ik denk dat ik met de druk nog een stuk lager kan gaan dan wat ik nu rij, maar ik heb er nog steeds aardig wat asfaltstukken bij zitten. 1.5 moet goed mogelijk zijn.

Enne, hij is voor erbij. Maar met een aantal maanden ga ik verhuizen en ik sluit niet uit dat deze dan vaker dan de XC-bike van stal komt. Met lichtere banden is dit sowieso nog meer een all-purpose bike. Die Goma's... bijna 1100 gram. Per stuk, ja...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Cozmo
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 23 juli 2003, 17:59

Kapitein Iglo schreef: Voorheen deed ik de jump naast het meer bij Zandvoort (bekenden weten welke ik bedoel) niet, met deze wel gewoon. Tijdje staan kijken, niemand pakt die jump... althans niet op een XC-racer, HT of fully
Dan heb je niet lang genoeg staan kijken :wink: . Ik durfde hem eerst ook niet op mijn fully, maar het zit puur tussen de oren. Afgelopen zomer in Saalbach grotere drops gepakt, maar dan zit je toch meer in de 'flow'. Landing in Zandvoort is gelukkig de goede hoek, kan weinig gebeuren.

Mooie fiets natuurlijk en fijn dat hij veel vertrouwen geeft. Kijk ook vaak naar een LTHT of 650+ fiets voor erbij, maar ben toch met 2 fullies geeindigd.
At 140 mph you have no friends
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nu wilde ik eigenlijk een flauwe, negatieve opmerking maken over weer een geheel zwarte fiets... .

Maar dit ding ziet er gewoon superstrak uit!!! Keurig die details als de grijze zijkanten en het frame is ook net niet geheel zwart. Mooimooimooi :-q


En plezier er mee hebben lukt dus ook prima, hoef ik je ook al niet meer toe te wensen!

(ben ik alleen benieuwd welke fiets de meeste uren gaat maken volgend jaar :wink: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ben het volkomen met je eens hoor Cosmo! Keertje doen helpt gewoon enorm. Maar doen is met deze net wat makkelijker en leuker!

Lars, dank! Ben ik ook benieuwd naar...!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Kapitein Iglo schreef:
Lars, dank! Ben ik ook benieuwd naar...!
Daar weet ik nu al de uitslag van :wink: in mijn geval staat de Grand Canyon al maanden in een hoekje te huilen (doet de laatste 2 weken dienst als leenfiets voor een beginnende fietsmaat)
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie fiets hoor! Nukeproof altijd goed en deze ziet er erg strak uit.
Gesloten