Travers Angus bikepacking machine (update P3)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Dit is wel echt een hele dikke fiets :)
Mooi zadel ook , past er goed bij.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Herkenbaar verhaal van die Beargrease. Jaren geleden bij Cyclenation proef gereden op de XX1 versie en vervolgens verliefd geworden op de veel zwaardere Krampus die ze ook hadden staan. Al moet ik bekennen dat ik zelfs al begin terug te komen van de 3.0 banden...
Verder blijft jouw Travers een prachtige machine, kan niet wachten op de reisverslagen :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Of de fatbike een hype is ligt natuurlijk erg aan de omgeving waar je rijdt.
In NL leuk voor af en toe, maar niet voor altijd, in andere landen voor veel mensen de ideale bike.
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

killerturtle schreef:...Echt een superlichte fatbike met top notch afwerking en opbouw. XX1 is smooth as butter. Mooie ritten gemaakt met de Salsa maar....Echter de fatbike is gewoon minder geschikt hier in NL, naar mijn mening. Ik rijd toch ook nog relatief veel verhard en dan is een fatbike gewoon minder leuk.
Achteraf toch een beetje spijt dus van de ruil.....
Hoe vind je dat deze 29+ op verhard loopt t.o.v. je "race"fatbike?
Bij relatief veel verhard lijkt me een cx-fiets of lichte 29er het snelste en comfortabelste, maar minder geschikt voor bikepacken in Scandinavië (alhoewel, Salsa Fargo met 29x3,0 voorband...)
!! 26inch en dikke banden !!
Gebruikersavatar
killerturtle
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1063
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 17:47
Mijn mountainbike: Genesis stalen ros

Knerbert schreef:
killerturtle schreef:...Echt een superlichte fatbike met top notch afwerking en opbouw. XX1 is smooth as butter. Mooie ritten gemaakt met de Salsa maar....Echter de fatbike is gewoon minder geschikt hier in NL, naar mijn mening. Ik rijd toch ook nog relatief veel verhard en dan is een fatbike gewoon minder leuk.
Achteraf toch een beetje spijt dus van de ruil.....
Hoe vind je dat deze 29+ op verhard loopt t.o.v. je "race"fatbike?
Bij relatief veel verhard lijkt me een cx-fiets of lichte 29er het snelste en comfortabelste, maar minder geschikt voor bikepacken in Scandinavië (alhoewel, Salsa Fargo met 29x3,0 voorband...)
Mijn huidige 29+ is naar mijn mening uberhaupt niet te vergelijken met de Salsa Beargrease carbon, op verharde wegen. Ik heb er nu knards 3.0 op liggen. Dit rolt verbazend goed op verhard. En ja een CX of lichte 29er zal sneller zijn, maar zeker niet meer comfortabel. En dat is voor mij prio; comfort en fun. En dat geeft de Angus me meer dan genoeg!
Weekend Warrior :)
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb zelf intussen ook fat (OnOne Fatty star) , 27plus (Jamis Dragonslayer geveerd) gereden, maar vind de starre 29plus (Krampus) toch echt het fijnst rijden en de mooiste balans tussen doorrollen, comfort, grip en "float" geven. Naast een 29er LTHT zou ik hem zeker niet willen missen en het is mijn eerste keuze als ik niet weet wat voor terrein ik moet verwachten. Ik begrijp jouw keuze voor bike-packing dus heel goed :-q Knards zijn inderdaad verrassend vlot en allround, ik heb er sinds kort een Panaracer Fatb nimble op liggen als achterband, loopt nog net wat lichter.
Gebruikersavatar
killerturtle
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1063
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 17:47
Mijn mountainbike: Genesis stalen ros

Alleen nog in dubio of ik in Noorwegen met voorvering moet rijden of juist niet....
Ik heb nog een fox CTD liggen. Prima vork. Echter, dan past de knard weer niet. Dan zou ik terug moeten naar 2.4 / 2.6 / 2.8 afhankelijk van wat nog past.

Ervaringen zijn welkom ....
Weekend Warrior :)
Gebruikersavatar
killerturtle
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1063
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 17:47
Mijn mountainbike: Genesis stalen ros

Zo we zijn weer een paar 100km's en tourtjes verder. De bike bevalt echt super. Precies wat ik zocht. Comfort, sterk en stevig genoeg voor wat ruiger werk, licht en had ik al gezegd dat ie comfortabel is?!

Toch nog 1 upgrade doorgevoerd; De Deore remmen deden op zich prima hun werk. Echter ik rijd altijd graag "met te veel rempower".... en dat bieden deze toch net niet, zeker niet met deze wielcombo.

Dus na lang wikkenen wegen de knoop doorgehakt....

Shimano XT dan maar ....

nee als je droombike bouwt, doe het dan ook goed :) Dus Hope Tech 3 E4 remmen er op gezet.
En oh boy dat zijn beesten :winkie:
Remmen met de pinkjes!

Fotookes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Weekend Warrior :)
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Oops, stiekem toch opgezocht Killerturtle. Maar wat een gave bak is dit! Daar kan inderdaad (zelfs) een Salsa El Mariachi niet aan tippen :lol:
Hele mooie keuzes van onderdelen hangen aan dit frame, super mooi uitgedacht.
Enige puntje van de mooie Hope remmen is die kabelloop achter, lijkt bijna te knikken, maar super remkracht :-q
Veel plezier op je tripjes met deze fiets!
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
killerturtle
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1063
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 17:47
Mijn mountainbike: Genesis stalen ros

Thx Rilson, toch niet kunnen bedwingen he ... :lol:
Ja remmen zijn boven verwachting goed.

De El Mar is en blijft ook een hele fijne fiets, heeft me goed gediend. Nu blijkt dat de nieuwe eigenaar hem specifiek gekocht heeft omdat hij een SS liefhebber is .... :oops:
Maar is uiteindelijk goedgekomen.

De Travers Angus is echter voor het nog iets ruigere werk en meer gebouwd op comfortabel touren.

Enige waar ik nog over twijfel is of ik toch met vering ga rijden.
Weekend Warrior :)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

en dus alsnog zoiets kopen:

Afbeelding
want die heeft vering :winkie:
Gebruikersavatar
killerturtle
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1063
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 17:47
Mijn mountainbike: Genesis stalen ros

^^^Nah :)
Weekend Warrior :)
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Gave bike! Maar in 't kader van bomb-proof: Avid BB7. Die heb ik op mijn trekking bike gezet ipv hydraulisch. Dat is altijd en overal te maken.

En gene behoefte aan een spatbord als je graat trekken?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

BB7 is een leuk remmetje, maar toch in een andere league als deze Hope's vrees ik.
En hoe groot is de kans dat allebei je hydro remmen tegelijk kapot gaan... die valt ook wel mee.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
killerturtle
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1063
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 17:47
Mijn mountainbike: Genesis stalen ros

Toch nog maar eens een update plaatsen.... hier enkele plaatjes van mijn recente bikepacking tocht gestart vanuit Maastricht, de Ardennen en Eifel in en weer terug naar Maastricht

https://photos.app.goo.gl/xHWbUb7df3pmsYYn8" onclick="window.open(this.href);return false;

https://photos.app.goo.gl/ZcDFGUsOaTqy5nEV2" onclick="window.open(this.href);return false;

https://photos.app.goo.gl/IE5jtkOKgWVHhGth1" onclick="window.open(this.href);return false;

https://photos.app.goo.gl/LT5cKiCSVRCv2Pu73" onclick="window.open(this.href);return false;

De machine draait nog steeds als een tierelier :winkie:
Weekend Warrior :)
Plaats reactie