Specialized Stumpjumper FSR Expert Carbon 29 ('17)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
rlicht
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 21:02
Mijn mountainbike: Orbea Rallon

tiewrap schreef:Vet ! Heb je m al gewogen ?
Goed idee. Net even gedaan. Hij weegt 13,25 kg schoon aan de haak in maat XL. Iets meer dan m'n Camber die net onder de 13kg zat. Wel verklaarbaar omdat de SJ wat meer allmountain is.

Met Hope F20 flat pedals kan er nog 100 gram af en dit vind ik nog een goede investering want de Saint pedalen vallen kwalitatief nogal tegen. Verder is ie helemaal top zo.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Het valt ook nooit mee hè, evengoed netjes zo schoon aan de haak.
17 is dus het bouwjaar :lol:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
rlicht
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 21:02
Mijn mountainbike: Orbea Rallon

De Rock Shox RT3 achterdemper maakt bij het afdalen een zuigend geluid. Viel mij vandaag steeds meer op bij rondje Schoorl. Iemand hier ervaring mee?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ja, had ik ook... Was wat druk kwijt aan het einde van de rit. Thuis weer opgepompt en daarna werkte de demper weer naar behoren. Maar is volgens mij niet goed... Demper ligt nog steeds klaar om naar SRAM te sturen. De FOX die ik nu gebruikt maakt dat de achtervering stukken beter werkt. Daarom dus mijn vermoedden dat er iets niet goed is...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Misschien totaal misplaatst op een dergelijk liefhebbers-forum, maar heeft het niets te maken met je rebound-instellingen?
rlicht
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 21:02
Mijn mountainbike: Orbea Rallon

Geen probleem hoor. Alle tips zijn welkom. De rebound heeft 10 klikken van haas naar schildpad en rijdt 'm nu 4 klikken vanaf haas :) Redelijk neutraal dus. Zal eens kijken wat hij qua geluid doet op de 2 uiterste standen.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Dat zuigen deed mijn Cane Inline ook, vlak erna was ie stuk.
De Cube had een zuigende fox, en doet het nog steeds.
De Ohlins zuigt ook op de Enduro, geen probleem.
Hoeft niet perse een probleem te zijn geloof ik.
rlicht
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 21:02
Mijn mountainbike: Orbea Rallon

Tja, net even wat aan het spelen geweest met de rebound voor en achter. Blijkt het de Pike te zijn waar de rebound veel te traag stond :roll: Ik had de instellingen overgenomen van m'n vorige Pike maar kennelijk heb ik mij vergist. Dat in combinatie met lichte gehoorschade waardoor ik soms niet weet waar het geluid vandaan komt. Sorry heren.

En Erik, die Ohlins STX staat zeker wel op m'n lijstje. Dat is wel een klasse apart voelde ik al op Test the Best :-q
rlicht
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 21:02
Mijn mountainbike: Orbea Rallon

De demper is vorige week toch terug gestuurd naar Rock Shox wegens luchtdrukverlies. Gelukkig heeft mijn LBS even tijdelijk een Fox Float RP23 kashima kunnen monteren zodat ik afgelopen weekend wel kon fietsen.

Gisteren Leersum, Hoge Ginkel en Amerongen gereden en ik werd weer erg blij van de fiets. Hij rol zo hard door, is lekker wendbaar en speels. Springen, driften en smijten vind ie heerlijk. Jammer dat ik te laat vertrok waardoor ik het laatste deel van Leersum niet meer kon rijden vanwege de duisternis.

Gelijk de nieuwe Race Face Atlas pedalen kunnen testen en die werken goed. Mijn voetzool zit dichter op de crank en het pedaal is ook platter dan bij de Saints. Dit geeft een directer contact met de fiets en ik raak minder vaak de grond. De grip is ook prima omdat het contactvlak behoorlijk hol (concaaf) is en de pinnen hierdoor nog meer in mijn zool gedruk worden. Ben benieuwd hoe ze het op de lange termijn houden.

Verder heb ik het achterwiel inmiddels van een Specialized Slaugther 2.3 voorzien. Prima grip voor NL en de rolweerstand is absoluut lager dan met de Ground Control.

Afbeelding
rlicht
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 21:02
Mijn mountainbike: Orbea Rallon

Na lang zoeken de perfecte Rock Shox Pike decals in Stealth zetup gevonden. Eerder had ik Stealth decals besteld via Invisiframe maar deze waren eigenlijki zwart-grijs. Deze zijn mat en glanzend zwart gemaakt van vinyl wat er echt 10x beter uit ziet nu ik ze opgeplakt heb.

Afbeelding
Gebruikersavatar
wielhelm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 2 februari 2014, 21:04
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 World Cup

Dikke kar man, heel gaaf!
It's just a hill, get over it!
Ron_MTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 19 februari 2014, 16:13
Mijn mountainbike: 2023 Mondraker F-Podium DC R

Heel mooi die Raceface pedalen... staan ook op mijn lijstje...
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Heb je vandaag voorbij zien komen........maar kwartje was niet gevallen.............doordat Strava dacht dat ook met jou heb gereden viel het kwartje........R. Licht icm de stumpy....BINGO!!! Hahahaha..........er kwam trouwens wel een raar geluid uit je fiets :o
rlicht
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 21:02
Mijn mountainbike: Orbea Rallon

Hey Rutger, ja op het laatste deel van Leersum reed ik langs jullie. Had net nieuwe remblokken en niet echt de tijd genomen om ze in te remmen vandaar dat gepiep uit mn voorrem. Inmiddels is het weg na een paar rondjes met ingeknepen voorrem door de wijk te hebben gereden.

Lag er weer top bij vandaag trouwens. Alleen jammer dat de zon ging schijnen toen ik weer thuis was.
rlicht
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 21:02
Mijn mountainbike: Orbea Rallon

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie