Specialized Stumpjumper FSR Expert Carbon 29 ('17)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ziet er strak uit, de bike en ook de stealth decals.

Bedankt voor het posten en je informatie, de mijne zijn onderweg :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik vond het witte ook niet vervelend staan icm frame.
Maar wel iets stoerder op deze manier.
rlicht
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 21:02
Mijn mountainbike: Orbea Rallon

Heckler40 schreef:Ziet er strak uit, de bike en ook de stealth decals.

Bedankt voor het posten en je informatie, de mijne zijn onderweg :-q

Enjoy!!
Mooi zo. Post even een foto van het resultaat als ze binnen zijn. Ben benieuwd.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Hoe is dat centreren van je wielen precies verlopen, ik zit er aan te denken "mijn oude set" ook naar een boost maat te laten modificeren.
rlicht
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 21:02
Mijn mountainbike: Orbea Rallon

Wolftooth Boostinator besteld uit de US bij Wolftooth zelf en Hope End Cap Pro 4 heeft Marc op voorraad. Vervolgens heeft hij ze opnieuw uitgelijnd. Wolftooth Boostinator koste €41 incl. verzending. Bij Marc was ik €90 kwijt. Al met al tevreden met het resultaat.
Nathan-
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 4 januari 2015, 13:57

Morgen is eindelijk de dag daar.....Stumpjumper FSR Comp 29'er ophalen bij Rings in Goirle!!
No pain no gain
rlicht
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 21:02
Mijn mountainbike: Orbea Rallon

Is je bike al binnen Nathan? Kan je Sys niet vinden?
Gebruikersavatar
GPStracks
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 15 september 2003, 21:29
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert 2018

rlicht,

zou je eens kunnen uitleggen waarom de stumpjumper een betere keuze zou zijn dan de camber?

Ik sta op dit moment voor dezelfde keuze, en kom er eigenlijk niet goed uit.
Ik rij voornamelijk in drenthe, dus weinig hoogte verschil, maar hou wel van de technische routes.
Ik vindt het leuk om te springen met de bike, enz.

Rij nu op een Camber comp leenfiets, bevalt op zich prima, maar ik denk dat ik wat veerweg tekort ga komen als ik b.v. met de bike naar Oostenrijk ga. Ik heb niet de mogelijkheid om de stumpjumper uit te testen, ik heb er op gereden op een testdag en dat was gelijk een s-works, een goed vergelijk is het dus niet.

Blijft de stumpjumper op vlak terein qua snelheid achter op een camber, of valt dat wel mee.

Ik hoop dat jij wat licht in de duisternis kan geven.
rlicht
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 21:02
Mijn mountainbike: Orbea Rallon

Hey GPStracks,

Zowel Camber als Stumpjumper FSR zijn allebei top fietsen in mijn optiek. Ik rij met beide fietsen op mijn vaste routes ongeveer even snel maar dat kan ook komen omdat ik de laatste jaren steeds meer ben gaan fietsen. De Camber klimt net iets makkelijker. De Stumpie stuurt harder omlaag en geeft mij daarbij meer vertrouwen. Het ligt er helemaal aan waar je naar op zoek bent in een bike. Voor mij heeft de Stumpie een hoger fungehalte. De fiets is wendbaarder door verbeterde geo (2017 model terwijl Camber 2014 model was) Denk dat de Camber 2017 ook deze wendbaarheid heeft alhoewel ik dit niet heb getest. De extra veerweg van de Stumpie ie overkill voor NL maar in Livigno (https://youtu.be/McRyZszcPk8" onclick="window.open(this.href);return false;) was dit perfect. Er was geen trail waar ik het gevoel had te weinig veerweg te hebben. Met de Camber had ik dit gevoel vorig jaar in Zwitserland wel op de ruigere wandelpaden. Voor mij is de Stumpie dan ook de meer allround bike.
Gebruikersavatar
GPStracks
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 15 september 2003, 21:29
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert 2018

Bedankt rlicht voor je bevindingen.

Ik heb de keuze al moeten maken een week eerder, en heb dan toch maar gekozen voor de Camber 2018.
(Ik hoop dat hij vandaag of morgen geleverd wordt)

Veel afdalingen hebben we in nederland niet, en voor 1 of 2 keer per jaar is het misschien wat teveel van het goede voor die extra veerweg. Mocht blijken dat de extra veerweg wel nodig is, dan kan de vork nog worden aangepast naar 130 of 140mm veerweg.

Verder zet ik op de Camber een kortere stuurpen (45mm) Ik denk dat ik dan al heel dicht bij een Stumpjumper qua geometrie zit.
rlicht
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 21:02
Mijn mountainbike: Orbea Rallon

Het frame en de vork gaan binnenkort de verkoop in. Alles is nog in topconditie maar het is tijd voor iets nieuws 😀 Mocht iemand intresse hebben stuur mij een PB.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

rlicht schreef: wo 10 oktober 2018, 22:00 Het frame en de vork gaan binnenkort de verkoop in. Alles is nog in topconditie maar het is tijd voor iets nieuws 😀 Mocht iemand intresse hebben stuur mij een PB.
Ben wel erg benieuwd naar het 'nieuws'! :D
Plaats reactie