Cannondale Scalpel SI Carbon 1 2017

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
headzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: di 14 juni 2011, 20:36
Mijn mountainbike: Z'n superlicht, oranje en vlijmscherp mesje

En, hoe is de fiets je bevallen deze zomer?? Die van mij moet deze week binnen komen. Ook deze rode carbon 1.
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Erg strakke bike. Wat me opvalt is de kleur! Binnen lijkt ie rood, buiten oranje! Cool.
En inzake het gewicht (want had ook wel verwacht dat ie lichter was), laatst eens zitten vergelijken maar het verschil tussen groupset 1x12 GX en XX1 is maar iets van 200 gram.... bizar weinig als je het mij vraagt gezien de prijzen (maar het zal ook wel aanzienlijk duurder materiaal zijn).
Gebruikersavatar
headzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: di 14 juni 2011, 20:36
Mijn mountainbike: Z'n superlicht, oranje en vlijmscherp mesje

Ok. Ik houd het maar op een xtr 11-speed Moet ergens beginnen hahaha. Ik kom van de Sram XO 2x10 gribshift. Dat vond ik erg fijn. Ik hoop dat die shimano me niet gaat teleurstellen.
En die xtr race remmerij, doet dat wat het vraagt? Ik mag graag een paar dikke stoppers op mijn fiets hebben. Vorige fiets had Hope e4 tjes.
Zit nu nog met een F29 thuis. MEt Lefty en z'n vork is echt geniaal. Naar die nieuwe kijk ik zeker naar uit.
bjornBulldog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:17
Mijn mountainbike: Cannondale Factory Racing

Dag collega scalpel rijders,

ik bezit een acid green one met ook de czero wielen maar heb nu twee keer tijden gehad dat mijn tandwielen schuiven op de body (de body is lijkt te klein) hebben jullie hier ook last van?
Rage with the machine.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

De mijne slaat wel af en toe over, ik geloof niet dat de cassette over de body heen gaat ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
bjornBulldog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:17
Mijn mountainbike: Cannondale Factory Racing

Nee er zit zo,n 1.5mm speling op dat rammelt en schakeld klote met di2
Rage with the machine.
Gebruikersavatar
headzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: di 14 juni 2011, 20:36
Mijn mountainbike: Z'n superlicht, oranje en vlijmscherp mesje

hmmm, speling en overslaan. Weet je zeker dat het niet een versleten cassette is?

Vraag me af dit vaker terugkomend probleem is bij XTR en cannondale. Heb hier nog niets over gehoord. hoop dat het een geïsoleerder probleem is en een probleem bij het merk.
BerryFOX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 643
Lid geworden op: di 15 augustus 2006, 10:26
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon Team / Salsa El Mariachi

Heb de Czero SL wielen met een XT cassette en XTR Di2 zoals standaard afgemonteerd op de FSI 1 en totaal geen last van slecht schakelen of rammelen.

Wil komende zomer een wielset met Sram XX1 cassette en XTR Di2 derailleur gaan proberen, eens kijken hoe dat schakelt...
bjornBulldog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:17
Mijn mountainbike: Cannondale Factory Racing

Er zit speling op de tandwielen in de rijrichting je kunt de tandwielen schudden zeg maar, niet zijde links"hoe beschrijf je dat". Sram heeft betere body's met schroefdraad!
Rage with the machine.
BerryFOX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 643
Lid geworden op: di 15 augustus 2006, 10:26
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon Team / Salsa El Mariachi

Body ingevreten misschien?
bjornBulldog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:17
Mijn mountainbike: Cannondale Factory Racing

BerryFOX schreef:Body ingevreten misschien?
sorry voor de vervuiling van deze syb
nee brandschoon tanden van de body te laag en te smal.
Rage with the machine.
Gebruikersavatar
headzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: di 14 juni 2011, 20:36
Mijn mountainbike: Z'n superlicht, oranje en vlijmscherp mesje

Zo, ook ik mijn eerst rit achter de rug. Deze bike is wel heel lekker hoor. Klimmen gaat nu wel heel erg makkelijk. Voor de eerste poging in afstellen van de shock moet ik zeggen dat het me nu al bevalt. Kan geluk zijn maar de wortels worden keurig weg gewerkt ... TOP!!
Ik heb alleen nog een beetje twijfels over de, naar mijn menig, iets te lange stuurpen. Ik zie dat jij ook de 100 mm hebt. Wat vind jij daarvan. Ik heb echt een beetje het gevoel dat met dat nieuwe breede stuur ik echt grote slagen moet maken. Dat gevoel klopt technisch gezien ook omdat de slag groter is. Naar mijn mening moet die stuurpen korter.
Gebruikersavatar
headzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: di 14 juni 2011, 20:36
Mijn mountainbike: Z'n superlicht, oranje en vlijmscherp mesje

mpmf schreef:Fiets totaal weegt nu 300 gr meer dan mijn oude fiets. Deze weegt 11,3 kg. :~
Mijne komt nu fabriek XTR af op 11,4 kg. Er zijn vast lichtere fietsen voor die prijs. Maar ik mag niet klagen voor een fully maat XL. FIets lekker.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

bjornBulldog schreef:
BerryFOX schreef:Body ingevreten misschien?
sorry voor de vervuiling van deze syb
nee brandschoon tanden van de body te laag en te smal.
Dat zou niet moeten mogen uitmaken. Ik zou even checken of alle kransje wel goed zitten. Klinkt alsof je door een scheef kransje de boel niet strak kan vastzetten. Zelfs met te smalle tanden van de body zou hij hooguit 1 keer mogen verschuiven tot de cassette tegen 1 kant van de tanden aanligt. Als de cassette gewoon goed vastzit zal hij nooit de andere kant op kunnen draaien.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

suravida schreef:
bjornBulldog schreef:
sorry voor de vervuiling van deze syb
nee brandschoon tanden van de body te laag en te smal.
Dat zou niet moeten mogen uitmaken. Ik zou even checken of alle kransje wel goed zitten. Klinkt alsof je door een scheef kransje de boel niet strak kan vastzetten. Zelfs met te smalle tanden van de body zou hij hooguit 1 keer mogen verschuiven tot de cassette tegen 1 kant van de tanden aanligt. Als de cassette gewoon goed vastzit zal hij nooit de andere kant op kunnen draaien.
11 speed vulring achter de body plaatsen?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie