YT Jeffsy! Update: 40mm stem & Ergon GE1 Slim grips

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Vaker gezegd die grips passen super. Op spatbordje na een prachtige verschijning :-q
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

nightcrawl schreef:Die grips kleuren wonderbaarlijk goed bij de rest van het blauw!

Ben vorige week met 27,5 versie in Malmedy geweest. Veel wortelpartijen voor de kiezen gehad en het viel me op dat ik veel pedalstrike had. Heb jij door ook last van? Volgende keer als ik daar weer heen ga neem ik de 29-er Jeffsy mee om dat eens uit te testen.
Keerzijde van een lage bb. Ik tik met die Capra ook vanalles aan, wat me pas geleden nog een paarse teen en gat in mijn schoen opgeleverd heeft..
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Ik tik met een trapper regelmatig wat aan. Maar trap vaak te lang door bij bochten.
Als er wortels in een klim zitten moet je af en toe terugtrappen om de grond niet te raken.
Maar dat ik volgens mij bij elke fully al gauw het geval. (HT zal dat minder hebben)

Ik hou er niet van om de vering dicht te zetten tijdens het klimmen. Dat zou een stuk moeten helpen.
Bij lange klimmen zelfs minder energie kosten. Bij een technische klim geeft de open vering mij het gevoel meer grip te hebben.
chocolatemoeze
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: di 5 april 2005, 23:59
Mijn mountainbike: Canyon Dude CF

Vette fiets hoor. Raak steeds meer gecharmeerd van dit soort trailbikes. Heb je nou niet het idee dat het overkill is voor NL? Of dat je bijv. op de vlakke routes altijd met moeite de rest bij moet houden?
reactie!=actie
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

Moeite hebben om de rest bij te houden? :D
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Kabookie heeft geen moeite om de rest bij te houden :P En de Jeffsy is ook al verkocht, hij gaat op zoek naar meer travel zelfs. :roll: :winkie:
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

chocolatemoeze schreef:Vette fiets hoor. Raak steeds meer gecharmeerd van dit soort trailbikes. Heb je nou niet het idee dat het overkill is voor NL? Of dat je bijv. op de vlakke routes altijd met moeite de rest bij moet houden?
Ik vind de Jeffsy eigenlijk wel heel allround. Je hebt in NL niet het idee met een tank onderweg te zijn. Maar dit is wel afhankelijk van het gezelschap waarmee je onderweg bent; rijden zij allemaal snelle XC hardtails/fullies, dan zal je duidelijk harder moeten werken op de Jeffsy om op makkelijke Nederlandse routes hetzelfde tempo te rijden. De fiets zoals ik 'm had weegt toch al snel een dikke 14kg. Switchen naar lichtere/snellere banden zal veel schelen, maar dan verklein je wel het inzetbereik van de fiets als je ook graag buiten de landsgrenzen je rondjes maakt.

Mijn Jeffsy is inderdaad pas verkocht. Niet dat de fiets niet beviel, maar zoals Kevin hier al schrijft ben ik wat aan het rondkijken naar een fiets met meer veerweg en kleinere wielen. Iets in de trend van een YT Capra, Kona Process 153, etc.. Mijn voorkeur qua rijden gaat uit naar zo technisch mogelijk en daarbij voel ik me meer op m'n gemak met 27,5'' wielen dan met 29''. Vooralsnog rijd ik nu vooral op m'n Nukeproof Scout :)
Plaats reactie