Dat gaat er steeds beter uitzien! Denk wel dat een vork met zwarte binnenpoten, of in ieder geval matchende kleur, beter zou staan, maar form follows function;).
Nukeproof levert de Mega's oa af met Brand-X Ascends. Ik heb 'm ook in mijn Nukeproof en hij bevalt me uitstekend. Die zou je, als budgetpost, kunnen overwegen. NextBikeParts verkoopt 'm.
Nukeproof Mega 275 2017 nieuwe vork p8
-
- Moderator
- Berichten: 13044
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Als je op het punt staat deze in de bak te mikken houd ik me aanbevolen! Hou wel van leuke klusprojectjes; net een Reverb in eenzelfde staat weer aan de praat gebeund.xRemcox schreef: Andere zadelpen, de Giant Switch is toch niet zo bombproof en onderhoudsvrij als gedacht. Leuke pen voor in kurkdroog weer en als je hem niet zo vaak gebruikt. Is nu een klein jaartje oud, maar komt amper meer omhoog, kraakt en zit vol krassen (binnenpoot).
Wat betref die brand-x, die is niet zo interessant voor mij, komt niet in 150mm of langer helaas.
Ik heb inderdaad het gevoel dat ik iets te dicht op het stuur zit, dus vandaar wat anders proberen.
De pen is niet te repareren, tenzij je een nieuwe huls koopt.
Ik heb inderdaad het gevoel dat ik iets te dicht op het stuur zit, dus vandaar wat anders proberen.
De pen is niet te repareren, tenzij je een nieuwe huls koopt.
⛧⛧⛧
-
- Moderator
- Berichten: 13044
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Da's inderdaad een nadeel van de Brand-X. Maar wat niet is kan nog komen. Hij bestaat nog geen jaar maar is aardig populair aan het worden, dus wie weet...
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 13044
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
We gaan het zien;)! Maar goed, er schijnt twee jaar garantie op te zitten...
En anders tijd voor een mooie 9point8...
En anders tijd voor een mooie 9point8...
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
https://www.pinkbike.com/video/467384/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier kom ik in het begin even voorbij en op 2:13
https://www.pinkbike.com/video/467309/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier wat vaker, maar zit vaak voorop :/
Fiets rijdt super, alleen demper begon wat geluid te maken en er leek wat oud, verdroogd vet uit te komen. Dus samen met vork opgestuurd voor een service beurtje. Remmen zijn geweldig, durf misschien wel te zeggen fijner dan de XT's. Uiteraard wel weer een keer lek gereden, maar was gelukkig nog net te redden met wat schudden
Hier kom ik in het begin even voorbij en op 2:13
https://www.pinkbike.com/video/467309/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier wat vaker, maar zit vaak voorop :/
Fiets rijdt super, alleen demper begon wat geluid te maken en er leek wat oud, verdroogd vet uit te komen. Dus samen met vork opgestuurd voor een service beurtje. Remmen zijn geweldig, durf misschien wel te zeggen fijner dan de XT's. Uiteraard wel weer een keer lek gereden, maar was gelukkig nog net te redden met wat schudden
⛧⛧⛧
- MacReal
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5635
- Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
- Mijn mountainbike: is een hardtail
- Contacteer:
Dat van die remmen kan ik ook beamen. Overgestapt van jaren shimano naar sram, maar dat had ik eerder moeten doen.
Veel beter te doseren inderdaad.
Blijft een mooi ding, die mega!
Veel beter te doseren inderdaad.
Blijft een mooi ding, die mega!
-
- Moderator
- Berichten: 13044
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik vind het inderdaad niet beter schakelen dan 10 speed. Ook niet slechter, maar volgens mij waren schakelprestaties toch ook nooit de belangrijkste reden om 1x11 te introduceren? Wel de eenvoud, en wellicht gewicht. Voor de rest zijn er niet echt redenen voor mij om 1x11 boven bijvoorbeeld 2x10 te verkiezen.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ze hebben wat techniekjes toegevoegd, waardoor het soepeler en sneller zou moeten schakelen t.o.v. de "oude" 10 speed. Maar daar merk ik vrij weinig van. Alhoewel ik wel het gevoel had dat het wat meer klapperde.
⛧⛧⛧
-
- Moderator
- Berichten: 13044
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Reed jij 1x10? Ik rij zowel 2x10 als 1x11 SLX, beide loopt gewoon mooi... behalve dat ik logischerwijze bij mijn Nukeproof met 1x11 toch wat moet wennen aan de grotere tussenstapjes in het lichtere verzetsbereik.
Enfin, doet niets af aan de Nukeproof! Machtige apparaten zijn het!
Enfin, doet niets af aan de Nukeproof! Machtige apparaten zijn het!
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7