De Stanton Sherpa ...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Klaar om straks te gaan fietsen :-q

Afbeelding

Afbeelding
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Voor het oog vind ik de 27.5 wielen net wat mooier staan.ik had dit niet verwacht eigenlijk
Maar het blijft een mooi fietsje hoor :-q
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Komt waarschijnlijk omdat de dikkere wielen beter staan.
De 27,5 is 2.6 breed en deze 29-er zijn maar 2.0 dus komen dan relatief ielig over.
Maar dikker dan 2.0 is alleen maar extra gewicht en verder geen voordelen tenzij je er ook het strand mee op wilt.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Oystein schreef:Komt waarschijnlijk omdat de dikkere wielen beter staan.
De 27,5 is 2.6 breed en deze 29-er zijn maar 2.0 dus komen dan relatief ielig over.
Maar dikker dan 2.0 is alleen maar extra gewicht en verder geen voordelen tenzij je er ook het strand mee op wilt.
Ik denk het ook
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Interessante bandjes... ik had eerst Supermoto's op mijn Pace maar die vallen niet optimaal op de smalle racevelgen op die fiets (zouden wel goed staan op de Sherpa ;-) Niet dat de mijne te koop zijn overigens). Nu heb ik Conti's in 42mm en die rijden goed, maar ogen wat smal in een mtb-frame.
Deze Maxxissen vallen daar mooi tussenin.

En dat van die dropout is goed dat je dat ontdekt hebt :-q
Ik heb ook nogal wat moeite met het erin en eruit halen van het achterwiel op m'n Banshee (142 x 12 as), zal ook eens checken of er iets vergelijkbaars aan de hand is...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik rij de Maxxis op 24mm binnenbreedte (Mavic XM824) en dat past prima.
Ik heb ook bewust een maatje breder gekozen dan de standaard XC breedte van 19 of 21 mm.

Is het bij jou dan ook dat je de meeste moeite rechts hebt aan de kant van de derailleur ?
Het makkelijkst om je achterpat te controleren is de eindcap van je naaf los te nemen en kijken of je die met de hand makkelijk door de hele uitsparing kan bewegen. Dan zie je meteen waar je probleem zit.
Ik denk niet dat het de bedoeling is om je 2 vlakke kantjes (indien aanwezig) voor een eventuele steeksleutel verticaal moeten staan om het wisselen makkelijker te maken.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat lijkt mij ook niet, want er zijn zat naven die die sleuven niet in de endcap hebben zitten.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Stanton heeft gereageerd:

Hi Oystein,

thanks for contacting us.

Well thats a new issue, not seen that one before with the standard drop outs. They are a snug fit and designed to be, looks like that particular pair might be slightly undersized. We use Hope, Mavic and also some Superstar wheels here and not seen that issue on any builds we have done.

Thanks for letting us know, we will advise the manufacturer.


Blijkbaar heb ik toch iets unieks :o

Gelukkig heb ik het zelf kunnen oplossen :winkie:

Case closed :-q
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ik heb met een Hope pro2 naaf geen probleem met de drop-outs. Wel een tight fit, zoals Stanton aangeeft.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Zoals Stanton al aangegeven had heb ik wellicht een exemplarisch te nauwe opening.

Gelukkig met de vijl kunnen oplossen en het wiel valt er nu letterlijk uit zodra ik de steekas verwijder.
En het vijlen heeft verder geen consequentie voor de passing en klemming door de steekas.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Afgelopen zondag weer lek gereden :~

Afbeelding

We hadden net 2 rondjes Westerschouwen gedaan en na wat slap geouwehoer bij het bankje begonnen aan 3e rondje en voelde meteen al dat ik achter erg zacht was. Kon niets anders zijn dan een lekker band.
Gelukkig was het van daar niet ver lopen naar de parkeerplaats :winkie:

Ik rij tubeless en had afgelopen zomer (eind juli) al eens eerder lek gereden waarbij de latex niet afdichtte.
Toen bleek de Caffelatex die ik gebruik al helemaal verdwenen na 5 maanden sinds montage.
Toen de band weer opnieuw gevuld met Caffelatex maar ondertussen zijn we al weer meer dan 5 maanden verder dus het is te verwachten dat de latex al weer verdwenen is en dat ik eerder had moeten bijvullen.

Bij het lek van zondag zag ik verder geen latex naar buiten komen dus ik zal de banden weer opnieuw vullen en oppompen ... wellicht dat daarmee meteen het lek wordt gedicht en hoef ik de band niet eerst te demonteren.

Ik nam mij in juli nog voor om de banden ca. elke 4 maanden bij te vullen maar blijkbaar verdwijnt dat snel naar de achtergrond als je verder geen problemen hebt :roll:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ontdek deze fiets nu pas.. Heel erg mooi frame met nette details en een prachtig kleurtje! Buitenom dat ook mooi strak opgebouwd :) Mocht ik je ooit tegen komen op de routes in de buurt wil ik wel even een blik erop werpen :bier:
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Dank je ... nu ik de kans had om mijn fiets zelf op te bouwen heb ik het precies zo gedaan als ik wilde :winkie:

Ik heb jouw Cotic of Kona verder ook nog niet gezien want dat zou wel blijven hangen :wink:

Wij fietsen meestal zondagochtend in Westerschouwen en als we zin hebben in een langere tocht en het niet te modderig is blijft Bergen op Zoom ook favoriet.
En als het straks weer langer licht is na het werk in Breda doordeweeks van 17:00-19:00 weer wat rondjes Dorst en Cadettenkamp.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ja dat is het mooie inderdaad, exact naar wens :)

De Cotic heeft ook nog niet zo super veel kilometers gemaakt, aantal keer Westerschouwen en BoZ, verder hier langs de kust. De Kona is vooral mijn boscrosser voor hier langs/over de kust/duinen. Wil er nog wel een keer Westerschouwen mee proberen haha, kijken hoe dat gaat :) Simpelere routes gaat prima in ieder geval.

Wie weet eens een keer tot zondagochtend dan (zodra het weer open is)! :bier:
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik heb vandaag mijn fiets onderhanden genomen.

Eerst de achterband opgepomt en ik kon horen waar het gaatje zat.
Even met een stukje tape op de velg de plek gemarkeerd.
De achterband weer met een normale dosering van 100 ml latex gevuld en opgepompt.
Lekkage was meteen verholpen en band blijft mooi op druk maar waar het gaatje zou moeten zitten geen latex gezien aan de buitenkant dus was blijkbaar toch een heel klein lekje.
Mijn voorwiel ook maar meteen voorzien van een nieuwe vulling.

Wel opvallend dat ik nu 2x na 5 maanden na een vulling een lek achter heb gehad.
Ik zal mei 2018 maar even in mijn agenda zetten om mijn banden preventief weer te vullen.
Uit de literfles die ik heb zijn nog 2 doseringen te halen maar koop daarna toch maar een ander merk welke langer werkzaam blijft.
Plaats reactie