De Stanton Sherpa ...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bundy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1308
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 15:30
Mijn mountainbike: wil meer naar buiten

Ok. dus dat worden live pics vanavond...
Naast het doen van diverse liefhebberijen ben ik ook dol op hobby's zoals oa vrijetijdsbestedingen en bepaalde dingen doen.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

De 1e post is onderaan aangevuld met de foto's van het echte frame :D
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Prrachtig!! :-q
'BUILT not Bought '
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Nice :-q . Mooi lakwerk. Zal het goed doen in een zonnetje :wink:
Benieuwd naar het totaalplaatje! Ga deze ff volgen.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

De komende maanden zal het wel rustig zijn hier want de planning is volgend voorjaar alles compleet te hebben en de verwachting is in april klaar te zijn.

Maar als ik ondertussen nog wat leuke onderdelen weet te scoren voor weinig zoals een mooie aanbieding of wellicht via Marktplaats of hier in "Te Koop" dan heb ik wel een tussentijdse update :-D
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Mooi hoor, vet lakwerk!!! En werkelijk knap van je dat je zo lang kunt wachten om alles af te bouwen...dat lukt mij nou nooit :roll: Maar veel plezier met opbouwen...
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Rilson schreef:En werkelijk knap van je dat je zo lang kunt wachten om alles af te bouwen...dat lukt mij nou nooit :roll:
Dat komt ook een beetje door de boekhoudster en we hebben nog meer prioriteiten dus we maken bewuste keuzes.
En de voorpret duurt zo nog langer ... elk nadeel heeft zijn voordeel :winkie:

En wat is er nou mooier dan als straks het voorjaarszonnetje doorbreekt dan op je net nieuwe opgebouwde fiets te stappen :D :D
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Gelijk erop kunnen stappen?
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Welke vork heb je op het oog? Als je tijd hebt kun je inderdaad Ebay afwachten. Komen altijd wel mooie aanbiedingen voorbij. Heb nog contact gehad met Stanton. Raden tegenwoordig vork met 51mm offset aan. Zo worden ze nu ook als completes verkocht. Zelf dus een 32mm Fox, maar 34mm oogt mooier. Was een Lefty gewend dus voor mij oogt alles heel erg dun. Heb ik nu dus ook met die Fox... ;-) Kashima is daarentegen wel weer echt heel erg mooi. Klinkt stom, maar krijg het niet voor elkaar een Performance versie te kopen. Luxeprobleem zullen we maar zeggen. Koop naar de toekomst toe waarschijnlijk nog een 34mm 120mm voor erbij.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Voorpret is ook pret, als je eenmaal gaat bouwen zit een fiets zo in elkaar, geduld is een schone zaak :bier:
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Al kan ik me dat nu slecht voorstellen. Ik ga je maar voor laten fietsen met zo'n deftig ding.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Al kan ik me dat nu slecht voorstellen. Ik ga je maar voor laten fietsen met zo'n deftig ding.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Rossi,

Ik wil ca 500 uitgeven voor een voorvork.
Manitou pas mooi binnen het budget als ik voor een 100 mm naaf ga. Wordt dan Marvel Pro.
Boost is toch weer duurder (Manitou Magnum) en dan met een 110 boost voornaaf en een 142 niet boost achternaaf ontkom je niet aan een custom wielset.
Om een setje leuke wielen een keer in een aanbieding te kunnen scoren is 100 mm naaf dan wel zo handig.
Moet me er nog wel in verdiepen hoe breed de band mag zijn.
De boost vork mag 3,25" hebben dus kan ik dan wel 2.8" kwijt op de 100 mm uitvoering ?
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Oystein schreef:Rossi,

Ik wil ca 500 uitgeven voor een voorvork.
Manitou pas mooi binnen het budget als ik voor een 100 mm naaf ga. Wordt dan Marvel Pro.
Boost is toch weer duurder (Manitou Magnum) en dan met een 110 boost voornaaf en een 142 niet boost achternaaf ontkom je niet aan een custom wielset.
Om een setje leuke wielen een keer in een aanbieding te kunnen scoren is 100 mm naaf dan wel zo handig.
Moet me er nog wel in verdiepen hoe breed de band mag zijn.
De boost vork mag 3,25" hebben dus kan ik dan wel 2.8" kwijt op de 100 mm uitvoering ?
Ik zou Ebay in de gaten houden. Voor 550 euro kun je een Fox Factory kopen met FIT4 demper, danwel een Rock Shop Pike. Hoeveel veerweg zoek je? Ik heb me nooit verdiept in 27,5+ maar neem aan dat je hiervoor een 29 vork nodig hebt? Heb nog een 120mm Fox Factory 32mm FIT4 liggen, mocht je interesse hebben ;-) 100km mee gereden. Je wilde licht opbouwen, toch?
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Erg mooi frame. Ga je plezier van hebben. Zie je ook weinig
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Plaats reactie