Travers Angus bikepacking machine - ready for Zweden trip

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
killerturtle
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1063
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 17:47
Mijn mountainbike: Genesis stalen ros

Vandaag de Travers Angus klaar gemaakt voor bikepacking trip naar Zweden over enkele weken.
Tassen van Ortlieb erop gezet, en toch nog achterdrager bevestigd. De zadeltas kan nog iets nog omhoog, dus op de drager komt nog kleine drybag, bijl en visspul.
Tassen zijn nu gevuld met dummy spul, dus worden nog strak afgeladen :-q

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Weekend Warrior :)
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ziet er goed uit, je krijgt er spontaan zin van :-q

Enjoy!
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Gaaf hoor
franskem71
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: do 16 januari 2014, 02:19

Om nog meer 'zin' te krijgen kun je alvast wat foto's kijken op

https://www.flickr.com/photos/yonnabjorkkvist/albums" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
killerturtle
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1063
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 17:47
Mijn mountainbike: Genesis stalen ros

franskem71 schreef:Om nog meer 'zin' te krijgen kun je alvast wat foto's kijken op

https://www.flickr.com/photos/yonnabjorkkvist/albums" onclick="window.open(this.href);return false;
Hele mooie foto's en avonturen! Dank voor het delen!
Weekend Warrior :)
franskem71
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: do 16 januari 2014, 02:19

killerturtle schreef:
franskem71 schreef:Om nog meer 'zin' te krijgen kun je alvast wat foto's kijken op

https://www.flickr.com/photos/yonnabjorkkvist/albums" onclick="window.open(this.href);return false;
Hele mooie foto's en avonturen! Dank voor het delen!
OP het wereldfietser forum zijn er regelmatig verslagen te lezen van de uitstappen

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... start=1340" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kets
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 november 2006, 20:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Gaaf. Ik ga volgende week ook weer voor een weekje naar Zweden. Uiteraard gaat de MTB weer mee. Je kan er geweldig fietsen en de hele dag niemand tegenkomen.

Welke regio ga je opzoeken met de fiets?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb een huisje in Zweden ten hoogte van Mora, dus mocht je in de buurt zijn en het weer zit tegen stuur me maar een pb en krijg je de verdere info ;-)
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
dogsbolx
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 6 augustus 2010, 20:25

Cool! In welk gebied ga je dit keer rijden? Ben ook erg benieuwd naar je ervaringen met de Ortlieb tassen, vooral of ze een beetje slijtvast zijn. Mijn Alpkit zadeltas had binnen een week gaten bij de aansluiting op de zadelpen. Hoeveel gewicht heb je bij je en hoe lang kan je daarmee zonder bevoorrading rijden?
Gebruikersavatar
killerturtle
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1063
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 17:47
Mijn mountainbike: Genesis stalen ros

Dit keer in het midden westen van Zweden gereden. Gestart in Bengtsfors en zelf route uitgezet; een mix van gravelpaden, hiking tracks en verbindingsasfalt. 95% onverhard dus. Lus omhoog gereden en natuurgebied meegepakt wat daar ligt. Erg mooi allemaal!

Ortliebtassen zijn zeer degelijk, naar volle tevredenheid gebruikt. De aansluitingen zijn echt degelijk uitgevoerd en geven geen krimp. Wel is de zadeltas echt groot dus je moet hem echt goed vullen, anders gaat hij doorhangen. Handig is het ventiel wat op de zadeltas zit. Eerst goed vullen, dan oprollen en lucht er uit laten middels ventiel. Voor de zekerheid toch nog maar een rack achter gemonteerd, voor bevestiging van bijl, vishengel, fietspomp en als "vanger" mocht de zadeltas doorhangen. Dit is gelukkig niet gebeurd. Vorig jaar met Revelate gereden, Ortlieb is nog stapje beter, zeker qua waterdichtheid. Gewicht weet ik niet precies. Behoorlijk veel kleding mee genomen dit jaar en ook allemaal nodig gehad. Meeste gewicht en volume betreft het eten. Portie advernture food voor ochtend en avond, dus 12 van die pakketten is echt veel gewichten volume!

Hier enkele sfeerplaatjes:

http://s1174.photobucket.com/user/Schil ... 2017/story" onclick="window.open(this.href);return false;
Weekend Warrior :)
Janver
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex 8 met een plus
Contacteer:

Supergaaf!!! :-q
Hier kan uw reclame staan
Plaats reactie