Trek Fuel EX 9.7 2022 blauw

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Klein stukje historie.

1 Oktober bij Trek Bikes Utrecht een Fuel EX 9.7 besteld. Was er een paar dagen ervoor geweest. Hadden nauwelijks MTB’s staan. En levertijden liepen voor sommige modellen op tot in 2023. Pardon?
Fuel EX viel dan nog mee, en dat was juist het model waar ik interesse in had. Diezelfde dag nog aanbetaling gedaan. Fiets zou half januari geleverd worden. Damn, dat werd lang wachten. 3.5maand voor iets simpels als een fiets. Maar goed, schaarste etc. Kan ik mee leven.

Fast forward naar 1 februari. Maar eens gebeld of m’n fiets er al was. Immers, half januari was al twee weken geleden. Werd teruggebeld door een enorme hork dat de fiets pas half mei zou moeten komen, dat het nu half juni zou worden, dat m’n aanbetaling helemaal niet geregistreerd stond, dat hij verder van niets weet want hij had mij niet geholpen. Dat dit voor mij onacceptabel was en dat ik de order wilde cancelen, werd door heb beantwoord dat “ik niet zo agressief moest doen”, “alsof ze ergens anders wel in dozen klaar zouden staan” en “dat het minimaal een maand zou duren dat ik m’n aanbetaling terug zou krijgen.”

Kortom, erg gezellig.

Werd een uur erna teruggebeld door een collega die me wel normaal te woord kon staan, DDWW. Rekening nr doorgegeven, aanbetaling was na precies een week teruggestort.

Tot zover Utrecht.

Wat dan? YT, Propain stonden ook op m’n lijstje, maar die levertijden zijn ook niet mals. Juni minimaal.

M’n huidige Cube destijds bij 12GO gehaald. Dus daar eens gekeken. Hm, meer dan 3 op voorraad. Maar de verkeerde kleur. Zwart, en ik wil blauw. Zou die nog binnenkomen? Ja dus, verwachting half maart. Vooruit dan maar. Besteld op 3 februari. We gaan het zien. Want die Trek
9 Februari een mail met als onderwerp “ bevestiging levertijd” maar de inhoud van de mail was meer een bevestiging met een hele grote slag om de arm. Maar goed, nog steeds week 10 als verwachte leverweek.
16 februari een mail: afleverdag 23 februari! Gisteravond bericht van de transporteur, vandaag op de afgesproken tijd geleverd. En niet als bouwpakket, maar volledig opgebouwd en nagekeken. Alleen nog stuur rechtzetten en klaar. Nou ja, zadel, bandenspanning etc, komt vanavond wel. Levertijd 19 dagen.

2 winkels, twee ervaringen. Zoek de 10 verschillen.

Enniewee, ben blij. Wat een gaaf ding. Dat blauw / zwart is gaaf, was een beetje bang voor de “tekening” maar is in het echt erg fraai. Zeker in de volle zon. Dit weekend uitproberen, benieuwd hoe dit ding loopt.

Snelle foto, more to come.

Afbeelding
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Enig minpuntje, die reclamesticker. Die gaar er zsm af.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Streamz schreef: wo 23 februari 2022, 13:47 Klein stukje historie.

1 Oktober bij Trek Bikes Utrecht een Fuel EX 9.7 besteld. Was er een paar dagen ervoor geweest. Hadden nauwelijks MTB’s staan. En levertijden liepen voor sommige modellen op tot in 2023. Pardon?
Fuel EX viel dan nog mee, en dat was juist het model waar ik interesse in had. Diezelfde dag nog aanbetaling gedaan. Fiets zou half januari geleverd worden. Damn, dat werd lang wachten. 3.5maand voor iets simpels als een fiets. Maar goed, schaarste etc. Kan ik mee leven.

Fast forward naar 1 februari. Maar eens gebeld of m’n fiets er al was. Immers, half januari was al twee weken geleden. Werd teruggebeld door een enorme hork dat de fiets pas half mei zou moeten komen, dat het nu half juni zou worden, dat m’n aanbetaling helemaal niet geregistreerd stond, dat hij verder van niets weet want hij had mij niet geholpen. Dat dit voor mij onacceptabel was en dat ik de order wilde cancelen, werd door heb beantwoord dat “ik niet zo agressief moest doen”, “alsof ze ergens anders wel in dozen klaar zouden staan” en “dat het minimaal een maand zou duren dat ik m’n aanbetaling terug zou krijgen.”

Kortom, erg gezellig.

Werd een uur erna teruggebeld door een collega die me wel normaal te woord kon staan, DDWW. Rekening nr doorgegeven, aanbetaling was na precies een week teruggestort.

Tot zover Utrecht.

Wat dan? YT, Propain stonden ook op m’n lijstje, maar die levertijden zijn ook niet mals. Juni minimaal.

M’n huidige Cube destijds bij 12GO gehaald. Dus daar eens gekeken. Hm, meer dan 3 op voorraad. Maar de verkeerde kleur. Zwart, en ik wil blauw. Zou die nog binnenkomen? Ja dus, verwachting half maart. Vooruit dan maar. Besteld op 3 februari. We gaan het zien. Want die Trek
9 Februari een mail met als onderwerp “ bevestiging levertijd” maar de inhoud van de mail was meer een bevestiging met een hele grote slag om de arm. Maar goed, nog steeds week 10 als verwachte leverweek.
16 februari een mail: afleverdag 23 februari! Gisteravond bericht van de transporteur, vandaag op de afgesproken tijd geleverd. En niet als bouwpakket, maar volledig opgebouwd en nagekeken. Alleen nog stuur rechtzetten en klaar. Nou ja, zadel, bandenspanning etc, komt vanavond wel. Levertijd 19 dagen.

2 winkels, twee ervaringen. Zoek de 10 verschillen.

Enniewee, ben blij. Wat een gaaf ding. Dat blauw / zwart is gaaf, was een beetje bang voor de “tekening” maar is in het echt erg fraai. Zeker in de volle zon. Dit weekend uitproberen, benieuwd hoe dit ding loopt.

Snelle foto, more to come.

Afbeelding
Ik zou, deze club kennende, even goed nalopen of er:
Vet in/om balhoofd zit,
Stuurpen op moment staat,
Main Pivot en draaipunten op moment staan,
De bevestiging van en de steekas zelf voorzien zijn van pasta,
De crank op moment is vastgezet.

Dat checkt men daar in 9 op 10 gevallen niet, en in de Trek assemblage staan niet altijd mechaniekers die weten wat ze doen.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Wat een gave kleur!!
veel plezier ermee! :-q
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Daar ga je een hoop plezier aan beleven..... believe me, I know :wink:

Fietsmaatje kan hem volgende week ophalen. Zou 'm ook pas juni krijgen, maar er is ergens een container met fietsen boven water gekomen na de storm, denk ik....
Vind het mat blauw stiekem misschien wel mooier dan mijn glimmend rood/zwart
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Dat blauw is dus niet egaal blauw, maar een soort waterverf idee


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Gisteren eerste rondje LV gedaan. Fiets voelt goed, op het stuur na. Die is nu bijna 80cm breed, en dat is niks. Dus die gaat smaller worden. Verder wellicht een andere, langere stuurpen. En hoger.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Streamz schreef: zo 27 februari 2022, 11:31 Gisteren eerste rondje LV gedaan. Fiets voelt goed, op het stuur na. Die is nu bijna 80cm breed, en dat is niks. Dus die gaat smaller worden. Verder wellicht een andere, langere stuurpen. En hoger.
:o :o :o
Euhhh maar dat is het idee van 29ers... breed stuur, korte stuurpen.
Ik zou je adviseren pas te gaan aanpassen als je wat meer dan een rondje LV gedaan hebt en dan nog vind dat 'het' niks is.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Vanmiddag HV gedaan. En ik heb continu de neiging m’n handen dichter bij elkaar te zetten.

En breed stuur en korte stuurpen is de bedoeling van 29”erg? Hm, die memo heeft Cube gemist dan. Mijn Reaction SL 2019 heeft een stuur van 72cm breed en een stuurpen van een centimeter of 8 standaard.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Streamz schreef: zo 27 februari 2022, 20:47 Vanmiddag HV gedaan. En ik heb continu de neiging m’n handen dichter bij elkaar te zetten.

En breed stuur en korte stuurpen is de bedoeling van 29”erg? Hm, die memo heeft Cube gemist dan. Mijn Reaction SL 2019 heeft een stuur van 72cm breed en een stuurpen van een centimeter of 8 standaard.
Als ik het zo lees lijkt het dat jij liever een XC georienteerde fiets wil?
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Streamz schreef: zo 27 februari 2022, 20:47 En breed stuur en korte stuurpen is de bedoeling van 29”erg? Hm, die memo heeft Cube gemist dan. Mijn Reaction SL 2019 heeft een stuur van 72cm breed en een stuurpen van een centimeter of 8 standaard.
Dan zal Trek wel een te breed stuur en te korte stuurpen hebben bedacht voor de Fuel EX :wink: ....
Wat Marco79 zegt, het is een heel andere fiets (trail) dan de Cube (XC) en daar zit een andere geo 'aan vast'. Dus ga er eerst eens aan proberen te wennen. Een keer HV en LV is een ruim uur biken, dus nog niet echt een uitgebreide proefrit.

Maar goed, tis jouw fiets en jouw stuur en stuurpen...
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Gewoon aanpassen wat voor jou werkt. Als dat een langere stuurpen is en ietwat smaller stuur, doen.

Een fiets passing is heel persoonlijk.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Streamz schreef: zo 27 februari 2022, 20:47 Vanmiddag HV gedaan. En ik heb continu de neiging m’n handen dichter bij elkaar te zetten.

En breed stuur en korte stuurpen is de bedoeling van 29”erg? Hm, die memo heeft Cube gemist dan. Mijn Reaction SL 2019 heeft een stuur van 72cm breed en een stuurpen van een centimeter of 8 standaard.
Als dat je ding is, dan is de EX zeer ws niet de beste keuze en had je beter een xc fully kunnen kopen. Gevalletje van kiezen voor de looks van een trailbike zonder de geo/inzetbereik te bekijken?

En Cube mist nog wel eens een memo ja.... 😉
Laatst gewijzigd door Har77 op ma 28 februari 2022, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nu is 80cm ook wel serieus breed en niet voor iedereen optimaal. Dus ik kan me voorstellen dat je er wat vanaf wilt halen. Maar niet teveel!
Minder dan ~75cm zou ik zeker niet doen, en in eerste instantie ook niet meteen vijf cm eraf halen maar aan elke kant 1cm. En meerdere ritten een kans geven om aan te wennen.

Ik ben niet zo groot (1.70m) maar een 76cm stuur bevalt mij uitstekend.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Uiteindelijk komen er twee fietsen. Een lichte XC fiets (ben nu wat aan het opbouwen om te leren hoe die er uiteindelijk uit moet gaan zien) voor als ik snel wil gaan over de niet al te uitdagende baantjes in NL en een fiets waar ik langere afstanden en meer types terrein mee kan rijden. Daar is de Fuel EX voor. Ik wilde meer comfort, meer “bereik” voor als ik m mee ga nemen op vakanties. Al is dat laatste ondergeschikt. Comfort, zekerheidsgevoel, langere afstanden zonder rugpijn etc is het belangrijkst.



En voor beide fietsen geldt
maverick76 schreef: ma 28 februari 2022, 08:36 Gewoon aanpassen wat voor jou werkt. Als dat een langere stuurpen is en ietwat smaller stuur, doen.

Een fiets passing is heel persoonlijk.
Het maakt me eerlijk weinig uit wat de theorie achter een fiets is. Het gaat me er meer om dat ie doet en voelt zoals ik dat wil.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ach, een nieuw stuur kopen als je te veel hebt afgezaagd kan altijd nog, maar ik zou het brede stuur wel serieus testen. Inmiddels voelt voor mij (een zeer modale 1.87m) 78cm als OK, maar breder kan ook. En ja, ik vond 63cm ooit ook een mooie maat.

Het naar binnen schuiven van grips en remhandles kan, voor het bepalen van de lengte, natuurlijk ook!
Plaats reactie