Kona Process 134 DL

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
tj33rd
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 8 augustus 2010, 12:47
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Project 12

Zo, we zijn inmiddels ruim een jaar verder. We hebben samen mooie avonturen beleefd, grenzen verlegd en botten gebroken. Daardoor is de band alleen maar sterker geworden (het lijkt gvd wel een huwelijk :lol: ) Het is in ieder geval duidelijk dat de fiets meer in zijn mars heeft dan ik.
Naast de uitstapjes naar o.a. de Eiffel, Ardennen en FT heb ik deze zomer ook met vrienden rondom Beaufort (Savoie, FR) gereden. Dit was toch zeker wel het hoogtepunt!

Als beloning is de Process voorzien van de nodige upgrades sinds de aanschaf: Superstar flats, 30T NW blad, Zee's (kokende remolie in de Deores in de Savoie...) en een CCDB Air (gewoon omdat het kan).
Deze laatste ben ik nog aan het finetunen, maar de eerste rit vanmiddag in Walporzheim was veelbelovend. Het monteren had nogal wat voeten in de aarde, zoals HIER te lezen is.
Wel ervaar ik nog steeds wat afstelproblemen met de Pike. Tokens en een servicebeurt brengen nog steeds niet de gewenste souplesse.

Goede voornemens voor 2018 zijn gewichtsreductie bij berijder en bike en het beleven van nóg gavere avonturen.
Uiteraard kunnen wat foto's niet achterwege blijven. Helaas weinig actiefoto's, want als je op de Process rijdt wil je beuken, niet poseren (zei hij stoer).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Eén na laatste is waldportzdinges? nice
Gebruikersavatar
tj33rd
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 8 augustus 2010, 12:47
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Project 12

Dutch schreef:Eén na laatste is waldportzdinges? nice
Nee, dit is helaas minder dichtbij. Die bergkam was bij de Roche Pastire, Frankrijk.
De Majoor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: za 8 februari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Commencal meta, Kona rove, Kona Unit

Sinds de aankoop vd Process heeft jou rijstijl ook n behoorlijke upgrade gehad :-q
Inderdaad als hoogtepunt Beaufort! Wat was t vet, volgend jaar maar snel n nieuwe bestemming kiezen.
Gebruikersavatar
tj33rd
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 8 augustus 2010, 12:47
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Project 12

Ik ben niet zo'n actieve poster maar de Process draait nog steeds probleemloos zijn rondjes met een Legenduro trip vorig jaar als voorlopig hoogtepunt. Moet nog even op zoek naar een paar mooie platen maar onderstaande foto geeft wel een goede indruk denk ik :-D

Afbeelding

Ook voor dit jaar staat er weer een Legenduro trip op de planning, al is het nog hoogst onzeker of deze door kan gaan (week 28). Ik was stiekem al aan het kijken voor een 153 29'er als vervanging maar die moet nog maar een jaartje wachten als er dit jaar geen bergtrip meer inzit.

Door Reefo's de demper en vork een grote beurt laten geven. De Pike is toen meteen geupgrade met een 150 mm Debonair airshaft. Dit in combinatie met een Works 1,5 Angleset geeft net wat meer vertrouwen naar beneden. Klimmen valt niet eens tegen.

De stock wielset was inmiddels behoorlijk gehavend dus heb ik bij Andless een mooie set Race Face Arc30 op 350's laten spaken. Ben nog aan het twijfelen over een setje DHF's met skinwalls :-D
Samen met een setje verse handvatten weer helemaal klaar voor nieuwe avonturen!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Owbugger
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: vr 22 april 2022, 02:39

Heb je de 134 nog? Ik ben op zoek naar een frame, want mijn heeft een kleine crack, en vrees dat ik hem ga moeten vervangen. Ik wil gewoon blijven rijden op dit model, ik zit er zo goed op. Ik heb ook een Works head angle set gestoken, en mijn Pike naar 160 gebracht, er zit zelfs ook een Can Creek demper in, net als de jouwe...het ding is fenomenaal, alleen vrees ik dat ik er niet lang meer mee kan rijden zonder gevaar...
Gebruikersavatar
tj33rd
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 8 augustus 2010, 12:47
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Project 12

Nee, ik heb hem afgelopen zomer verkocht aan forumlid JoeriV.
Indien je de eerste eigenaar bent heb je kans dat het onder garantie valt.
Plaats reactie