Salsa Spearfish

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik was al een tijdje aan het kijken naar een 29" fully, ik heb een starre gehad en dat beviel me niet zo, mistte de achtervering.
En sinds ik eind vorig jaar mijn 26" fully had verkocht (Speci FSR 120mm), ben ik alleen nog maar op mijn ouwe gebakjes het bos in geweest. En dat vindt mijn rug niet zo fijn...
Ik ben altijd al een Salsa fan geweest, ze maken al mooie MTB's sinds '81, en vond de Spearfish vanaf de eerste keer dat ik er één zag één van de mooiste fully's.
Dus toen hier twee weken terug een groene werd aangeboden in mijn maat voor een hele mooie prijs, heb ik gelijk toe geslagen.

Gisteren de eerste langere rit gemaakt in omgeving Malden/Groesbeek en wat (brakke telefoon) foto's gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De eerste conclusies:
Wat een fijne fiets! Klimt erg goed, vrijwel geen energie verlies heuvel op met de demper vol open.
1X10 is voldoende bereik tot nu toe, is nieuw voor mij (kom van 3x9) en was sceptisch, maar went snel.
80mm achter en 100mm voor in 29" voelt toch echt wel een stukje minder dan 120-120mm in 26", maar is voldoende.
Ik wil zsm een korte stuurpen, zit nu te ver naar voren, zadel kan ook nog stukje naar achteren.
Rocket Ron is een fijne band, lekker weinig rol weerstand, maar soms wat te weinig grip in de natte zooi.
De handvatten zien er niet echt uit, maar zijn erg fijn!
Als je modder in je oog krijgt en je harde lens valt er uit, vind je die niet terug in het bos, dure rit... :-{

De eerste updates worden:
een korte stuurpen
bredere velgen heb ik al liggen (WTB 35mm)
misschien andere banden, afhankelijk hoe breed die uitvallen met de andere velgen

Hier nog een foto waar ie op droogt tussen zijn bejaarde soortgenoten.
(schuur wordt nog verder opgeruimd voor iemand vindt dat het een zooitje is ;-), na maanden klussen in nieuwe huis is dat de laatste ruimte die aandacht kreeg.)

Afbeelding
PaganiProductions

Erg mooie bike packing endurance race fully dat zal wel vooruit gaan als de brandweer die naar brand melding.
:-q : : Suprised :
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi konijn heb je daar :lol:





Maar no kidding, fijne Salsa, ga je veel plezier op hebben. Mooie mix ook.
Starre, triple, bullmoose 80er jaren broederlijk naast single ring fully 29er

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Jamis Diablo schreef:Hier nog een foto waar ie op droogt tussen zijn bejaarde soortgenoten.
(schuur wordt nog verder opgeruimd voor iemand vindt dat het een zooitje is ;-), na maanden klussen in nieuwe huis is dat de laatste ruimte die aandacht kreeg.)

Afbeelding
Zie ik daar een GT Titanium? Iets met X.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooi modern fietsje! Ik zou ook eens een dropper op je verlanglijstje zetten, past er wel bij en is op de leukere paden van Groesbeek echt wel een meerwaarde.
Wel sneu dat je Jamis Diablo daar zo ontleed aan de muur hangt....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Natas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 20 juli 2008, 09:11
Mijn mountainbike: Devinci Atlas Carbon - Specialized Sequoia

Mooie fiets ;-)

Leuk om te weten dat hioj goed verzorgd en gebruikt gaat worden , ik hoop dat je er net zo veel plezier aan beleefd als ik .
European Box Hexlab / Promax Rider
v_schultinge

Mooie bike hoor deze Salsa! Ga je vast veel plezier aan beleven.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

suravida schreef:...
Wel sneu dat je Jamis Diablo daar zo ontleed aan de muur hangt....
Ja, opbouwen en aan de muur hangen is mooier !

Wat betreft de Salsa, een kortere stuurpen en je zadel naar achteren gaat wel invloed hebben op het klimmen.
Je schrijft dat de Spearfish lekker klimt, dat kan wel eens anders worden als je verder naar achteren gaat zitten...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

reaction 67 schreef:Zie ik daar een GT Titanium? Iets met X.
Klopt, is een Lighting ("budget" model t.o.v. de Hei Hei) uit '97.
Wordt op dit moment opgebouwd met SID, Crossmax en XTR M952.
PaganiProductions schreef:Erg mooie bike packing endurance race fully dat zal wel vooruit gaan als de brandweer die naar brand melding.
:-q : : Suprised :
v_schultinge schreef:Mooie bike hoor deze Salsa! Ga je vast veel plezier aan beleven.
Thanks!
Laatst gewijzigd door Jamis Diablo op do 11 augustus 2016, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

suravida schreef:Mooi modern fietsje! Ik zou ook eens een dropper op je verlanglijstje zetten, past er wel bij en is op de leukere paden van Groesbeek echt wel een meerwaarde.
Wel sneu dat je Jamis Diablo daar zo ontleed aan de muur hangt....
Ja dit dropper komt er zeker, had de vraag als verwacht ;-)
Die Jamis wordt nog wel opgebouwd, heb 3 jaar samen gewoond in het appartement van mijn vriendin met bijbehorend ruimtegebrek, de onderdelen zijn er allemaal nog in een doos.
Maar gezien het aantal frames dat er hangt te wachten (liggen ook nog drie frames in een opslag) is deze schuur ook zo te klein :)
Moet af en toe keuzes maken wat op te bouwen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Natas schreef:Mooie fiets ;-)

Leuk om te weten dat hioj goed verzorgd en gebruikt gaat worden , ik hoop dat je er net zo veel plezier aan beleefd als ik .
Deze is van jou geweest he, hoorde het al van Wilco.
Frame en vork ziet er super goed uit, niet veel km's mee gemaakt denk ik?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:
suravida schreef:...
Wel sneu dat je Jamis Diablo daar zo ontleed aan de muur hangt....
Ja, opbouwen en aan de muur hangen is mooier !

Wat betreft de Salsa, een kortere stuurpen en je zadel naar achteren gaat wel invloed hebben op het klimmen.
Je schrijft dat de Spearfish lekker klimt, dat kan wel eens anders worden als je verder naar achteren gaat zitten...
Daar ben ik mij bewust van, maar vindt dat niet zo erg. Liever op het puntje van het zadel met klimmen dan met vlak en dalen het gevoel dat je te ver naar voren zit.
Gebruikersavatar
Natas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 20 juli 2008, 09:11
Mijn mountainbike: Devinci Atlas Carbon - Specialized Sequoia

Jamis Diablo schreef:
Natas schreef:Mooie fiets ;-)

Leuk om te weten dat hioj goed verzorgd en gebruikt gaat worden , ik hoop dat je er net zo veel plezier aan beleefd als ik .
Deze is van jou geweest he, hoorde het al van Wilco.
Frame en vork ziet er super goed uit, niet veel km's mee gemaakt denk ik?
Behoorlijk wat gemaakt toch , maar altijd super goed bij gehouden (ben nogal zuinig op mijn spullen). :roll:

Heb er zelf nu nog twee , een groene en een oranje , superfietsen :winkie:
European Box Hexlab / Promax Rider
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4052
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Mooie Spearfish :-q

Ik heb zelf (184) een large gehad vh zelfde model en die klom met 70mm pen, 71cm stuur en setback zadelpen ook als een "spear".
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik denk dat ik een 50mm ga proberen, zadel kan zo 2-3 cm naar achteren.
Plaats reactie