√49=29-? ->Fat brother. P3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Had zoiets niet verwacht. Blij dat iemand plezier aan dit frame beleeft
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Drinoow
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 19:44

Real Epic '89 schreef:
Drinoow schreef:Beste,

Als ik het goed begrijp, laat je een 10-speed derrie samenwerken met een 11-speed shifter en cassette. Hoe gaat dit in zijn werk? Kan die 10 speed dat aan?
Sram MTB 10sp derailleurs zijn uitwisselbaar met 10 en 11sp race onderdelen. 11sp MTB derailleur weer niet.

Alleen moet er een losse fijn afstelling tussen gebouwd worden. Ik heb die net onder het stuur gemonteerd zodat ik deze tijdens het rijden kan afstellen.
Is je cassette dan een 11-speed of een 10-speed? En als het een 11-speed is, elke tand kan je even gemakkelijk pakken?


grtz
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Cassette is 11sp. XO 10sp of werkt gewoon net als een 11sp derailleur. Alleen kun je een veel grotere cassette monteren. Geen verschil verder bij het schakelen.
Drinoow
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 19:44

Real Epic '89 schreef:Cassette is 11sp. XO 10sp of werkt gewoon net als een 11sp derailleur. Alleen kun je een veel grotere cassette monteren. Geen verschil verder bij het schakelen.

Welke shiftmate heb je gemonteerd dan?
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Niet.....

Quote;
SRAM introduced Exact Actuation. The nice thing about the SRAM system is that all mountain 10-speed and road 10-speed are compatible, all using Exact Actuation. So you can use road shifters, with mountain derailleurs and vice versa—though it will be necessary to throw an inline barrel adjuster in the mix when using road shifters with mountain derailleurs. I think the best easter egg of all of this is that Exact Actuation remained for SRAM 22 road groups. Meaning that if you wish to upgrade to SRAM 11-speed and you already have an 11-speed compatible freehub body, all you need is a new rear shifter, cassette, and chain. The cog pitch and derailleur ratio is the same on 10 and 11-speed road. So with a new shifter, your 10-speed derailleur turns into an 11-speed derailleur.
Drinoow
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 19:44

Owkeej, een inline barrel adjuster dus... :~
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Afbeelding

Die zit bij mij onder het stuur.
Drinoow
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 19:44

Alright merci! Dan ga ik mijn oude 26" frame ook eens nieuw leven inblazen!
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Ok, succes. Zonde om die goede frames weg te gooien. :-q

Een opmerking. De 11sp race cassettes zijn breder dan de 10sp. Veel wielen zijn al voorbereid. Hier zit dan een spacer gemonteerd tussen de cassette en de body.

Al kan dit ook;
https://www.bike-components.de/en/Shima ... te-p58013/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Erg mooi frame en leuke creatie ermee! Bewust voor dit stuur gekozen of lag deze nog ergens? (persoonlijk had ik iets met meerflair flare gekozen)
Laatst gewijzigd door floris500 op wo 6 december 2017, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

floris500 schreef:Erg mooi frame en leuke creatie ermee! Bewust voor dit stuur gekozen of lag deze nog ergens? (persoonlijk had ik iets met meer flair gekozen)
Bewust voor dit stuur gekozen. De EA70 Ergo heeft bovenop een plat vlak wat lekker de druk verdeeld op slecht wegdek. Verder goedkoop €70 voor een 44cm kwaliteits carbon stuur. (Maar ik moet bekennen dat er nog eentje in de garage staat met een MTB stuur.)

https://www.salden.nl/nl/onderdelen/afm ... bocht.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij mij staat functie meestal boven flair. Vroeger trok ik zelfs de merk stikkers van mijn frames.
Laatst gewijzigd door Real Epic '89 op wo 6 december 2017, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Real Epic '89 schreef:
floris500 schreef:Erg mooi frame en leuke creatie ermee! Bewust voor dit stuur gekozen of lag deze nog ergens? (persoonlijk had ik iets met meer flair flare gekozen)
Bewust voor dit stuur gekozen. De EA70 Ergo heeft bovenop een plat vlak wat lekker de druk verdeeld op slecht wegdek. Verder goedkoop €70 voor een 44cm kwaliteits carbon stuur.

https://www.salden.nl/nl/onderdelen/afm ... bocht.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij mij staat functie meestal boven flair. Vroeger trok ik zelfs de merk stikkers van mijn frames.
Sorry ik heb flair getypt, ik bedoelde natuurlijk flare :lol: Wat meer flare in een stuur vind ik persoonlijk erg fijn/comfortabel, vooral op het onverharde.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Met zijn kleine fat broertje op pad.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Die MCM is ook gaaf zeg. Leuk om dit soort projectjes te zien waarbij oude 26" frames een compleet nieuw leven krijgen.
Plaats reactie