Project#50

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Bij deze mijn onlangs gebouwde fiets ook maar eens showen in dit topic.

2 jaar geleden ben ik begonnen met MTB-en op mijn Koga X29 sport , deze redelijk omgebouwd en ging steeds mooier. Maar toch kriebelde het wel om een Full suspension te gaan kopen. Maar de meesten bevielen me niet of ik kon ze niet betalen , aangezien ik niet iemand ben die voor zoiets gaat sparen en dan maar tevreden moet zijn met wat er op de markt is bedacht ik mezelf dat voor mij zelf 1 bouwen beter zou werken. Bovendien vind ik zelf bouwen ook mooi om te doen. Ik kwam er al gauw achter dat merkenframe's niet te betalen zijn , na veel lezen maar de stap gezet om een Carbon frame uit China te laten komen , model a la Scott Spark. 2 vliegen in 1 klap , en mijn eigen fiets gebouwd met onderdelen die ik erop wil hebben en kijken hoe zo'n chinees frame zich nou echt houd.

Project#50 , is de naam die ik de fiets heb gegeven , dat het een project is mag duidelijk zijn , en #50 is/was altijd mijn racenummer bij de brommerraces.

De Specs :

Frame : Lexon FS 2021 incl. achteras , headset en zadelklem
Schokdemper : Rockshox RT3
Voorvork : Rockshox SID ultimate SL 32mm , 100mm veerweg incl vooras
Stuur : Thor "the hammer" carbon integrated met Thor garminhouder en top cap
Handvatten : EFI grips
Spacers vork : Thor carbon
Zadelpen : Thor carbon ingekort , titanium boutjes
Zadel : Prologo Dimension 143mm , carbon rail (Nack,Pas)
Wielset : Naven Yuniper straight pull , velgen Newmen Evolution XA 25 , Sapim Bladed spaken
Banden : Schwalbe Racing Ray en Ralph 2.35 tubeless
Remschijven : Magura Storm SL2 , voor 180mm en achter 160mm
Remmen : Magura MT8 Pro (2 zuiger) , titanium bouten en pennen. Adapter Magura QM40
Bottom Bracket : Sram Dub pressfit
Cranks : Truvativ (Sram) Descendant Troy Lee design DUB Boost 170mm
Kettingblad : Absolute Black oval 32T
Ketting : Sram Eagle GX
Cassette : Sram Eagle GX 10-50
Derailleur : Sram XX1 AXS met JRC components derrie wielen , titanium afstelschroef
Shifter : Sram XX1 AXS
Bidonhouder : Synchros Tailer cage 1.0 , titanium boutjes
Pedalen : XLC PD-S15
Stickers : Tekst stickers laten maken , andere zelf gemaakt.

Gewicht 10,3KG

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Nou, dat moet wel echt een vlambak zijn zeg, heb je er ook al op gereden?
Sneeuwmonster
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

sama schreef: vr 25 februari 2022, 17:46 Nou, dat moet wel echt een vlambak zijn zeg, heb je er ook al op gereden?
Jawel , ik heb er al een paar keer op gereden , eerst maar op de weg en een paar keer stukjes MTB route , er waren nog wel wat dingetjes zoals het zadel dat verschoof , vering afstellen etc.) dus dat eerst opgelost. De laatste keer heb ik de korte route gedaan van onze lokale MTB route , het voelde goed aan , vooral (ten opzichte van mijn Koga) stuurt het veel strakker. Ook vering achter hebben heeft op sommige stukken zeker wel voordeel. Ik heb vandaag een nieuw wielsetje compleet gemaakt met 29,5mm interne velgen en Schwalbe Racing Ray voor en Thunder Burt achter in 2.35 , dus die kan ik ook nog proberen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Erg strakke bak hoor :-q

Waar heb je het frame besteld? En hoe bevalt het Thor stuur? Beetje stijf?

Wielset is mooi gelukt zie ik in andere topic. Snap wel dat je blauwe naven wilde :winkie:

Qua lengte ontlopen we elkaar niet zoveel als ik zo je afstelling zie van je bike 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

hanjovdberg schreef: zo 27 februari 2022, 10:47 Erg strakke bak hoor :-q

Waar heb je het frame besteld? En hoe bevalt het Thor stuur? Beetje stijf?

Wielset is mooi gelukt zie ik in andere topic. Snap wel dat je blauwe naven wilde :winkie:

Qua lengte ontlopen we elkaar niet zoveel als ik zo je afstelling zie van je bike 8)
Thanks!

Ik ben zelf 1,78

Het Thor stuur bevalt me prima , alleen even wennen nog aan de breedte en de upsweep. Ik heb nog niet echt geprobeerd of er veel flex in het stuur zit eerlijk gezegd. Uiteraard wel stevig gebruikt , mij bevalt hij wel. De garminhouder vind ik niet zo geweldig , de Garmin zit er losser op dan van Garmin zelf.

Het frame komt van Lexon official.

De wielset gaat mij in de eerste instantie om het bouwen van wielen te leren , en om een bredere velg te hebben , en blauw hebben ze dus niet bij ZTTO. Eerst maar eens het praktische gedeelte proberen hoe dat gaat , wel spannend als je het voor het eerst gedaan hebt. En later kijken of ik nog een lichtere set kan maken , dan met andere naven. Zwarte naven zijn er ook zat en staat ook niet verkeerd.
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Inmiddels al weer aardig wat km's getrapt op de Project#50 ..

Wel inmiddels voorzien van een setje 180-160 Carbon-Ti remschijven met Sram Oil slick titanium schijfboutjes met Trickstuff alu remblokjes.
Meteen de adapter voor vervangen van Magura naar Ashima. Hierdoor weer wat gewicht bespaard. Achter de remklauw boutjes ook vervangen van chroom naar oilslick (titanium) Ook meteen wat kleine optische tuning gedaan aan de derrailleur :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie