Liteville H3 met 29+

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hmmm 170mm was die toch?
Op hoeveel mm heb jij je achterdemper staan?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

mud mate schreef:Hmmm 170mm was die toch?
Op hoeveel mm heb jij je achterdemper staan?
Ff je kop erbij Mud, je zit in het verkeerde draadje ;-)
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Weet ik. Jij begint ineens over een lyrik hahaha
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Hoe is de wat langere termijn ervaring? Merk dat ik steeds vaker verlekkerd op de site van liteville zit te kijken.. Maar moet eerlijk bekennen dat ik nog niet helemaal overtuigd ben van van 27,5+ ten opzichte van 29..
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Als je echt voor snelheid gaat: 29!

Mocht je ook gas willen geven op boomwortels en technische klimmetjes, even gechargeerd: + !

Na een aanloopprobleempje ben ik erg blij met de fiets. Licht, speels, en rijdt, door de lange wielbasis, strak! Echt een all-mountain hard-tail. Waar natuurlijk ook gewoon 29er banden in passen.
Nadeel: door de wielbasis en plus-banden past de fiets niet meer op mijn fietsendrager.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

hendrikjan schreef:Hoe is de wat langere termijn ervaring? Merk dat ik steeds vaker verlekkerd op de site van liteville zit te kijken.. Maar moet eerlijk bekennen dat ik nog niet helemaal overtuigd ben van van 27,5+ ten opzichte van 29..
Voordeel is dat je beide maten kunt rijden in dezelfde fiets. Dus 2 wielsetjes en je kunt afhankelijk van het inzetgebied even de wielen wisselen. Zo kun je het voordeel van beide wielenmaten makkelijk benutten. :wink:
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Ja ja..zo wordt het steeds makkelijker om mezelf te overtuigen.. Is er trouwens al iets bekend over de mk2?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

hendrikjan schreef:Ja ja..zo wordt het steeds makkelijker om mezelf te overtuigen..
Dan moet je de vraag ook niet stellen aan een Liteville fanboy die blijkbaar meningtechnisch ondersteund wordt door een dealer. Wij van Wc-eend..... :wink:
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Dus onderstaande is een optie:
Kop van Noord Holland, 27.5 wielset met bijv, 2.8 a 3.0, kan je de ( strand ) toertocht stukken doen.
Rest van Nederlands / benelux, 29 wielset met bijv. 29x2,25 / 2,35 voor trail en km maken.
Alpen / bikepark, 29er voorwiel met 29x2,5 DH casing + 27,5 achterwiel met 2.8 - 3.0 DH casing.
Eigenlijk een perfecte do it all LTHT bike.
Ik denk dat ik mijn zoektocht naar een LTHT kan stoppen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

marcomtb1972 schreef:Dus onderstaande is een optie:
Kop van Noord Holland, 27.5 wielset met bijv, 2.8 a 3.0, kan je de ( strand ) toertocht stukken doen.
Rest van Nederlands / benelux, 29 wielset met bijv. 29x2,25 / 2,35 voor trail en km maken.
Alpen / bikepark, 29er voorwiel met 29x2,5 DH casing + 27,5 achterwiel met 2.8 - 3.0 DH casing.
Eigenlijk een perfecte do it all LTHT bike.
Ik denk dat ik mijn zoektocht naar een LTHT kan stoppen.
Alleen bij bikepark gebruik (superman no-handers, drops van meters diep etc) zou ik wel mijn bedenkingen hebben. Het blijft natuurlijk een niet te zwaar alu frame. Voor de rest: spot-on.

Linkje

En omdat ik ook de lulligste niet ben: als je een keertje proef wilt rijden..... Ik woon tussen Alkmaar en Hoorn
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Voor nu nog maar ff om de mega drops en No-Handers heen, haha.
Thanks voor de link, ga daar even mee verder.
Thanks voor proef rit / zit, houd het in gedachte.
Gr.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Idd top :-q
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

hendrikjan schreef:Ja ja..zo wordt het steeds makkelijker om mezelf te overtuigen.. Is er trouwens al iets bekend over de mk2?
Laatste berichtgeving van Liteville hierover was dat de MK2 in augustus gaat komen. Dus de pre-order mogelijkheid zal wel richting april mei gaan. Afhankelijk van de maat die je nodig hebt is het wel handig om vroeg in te schrijven. De XXL van de 301 is bijvoorbeeld al helemaal uitverkocht bij Liteville. Ik heb gelukkig nog een kunnen bestellen... Maar dan van de 2e levering. Mei was al helemaal op. Mocht je nog een Eightpins dropper erbij willen is dat natuurlijk mooi als combi te bestellen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

mud mate schreef:
hendrikjan schreef:Ja ja..zo wordt het steeds makkelijker om mezelf te overtuigen.. Is er trouwens al iets bekend over de mk2?
Laatste berichtgeving van Liteville hierover was dat de MK2 in augustus gaat komen. Dus de pre-order mogelijkheid zal wel richting april mei gaan. Afhankelijk van de maat die je nodig hebt is het wel handig om vroeg in te schrijven. De XXL van de 301 is bijvoorbeeld al helemaal uitverkocht bij Liteville. Ik heb gelukkig nog een kunnen bestellen... Maar dan van de 2e levering. Mei was al helemaal op. Mocht je nog een Eightpins dropper erbij willen is dat natuurlijk mooi als combi te bestellen.

En een procentje voor mij?? :tong
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Is er al iets bekend over eventuele wijzigingen in het frame?
Plaats reactie