Trek Stache 2014 >> N-1

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Staat m goéd :-q
Hij zal wel iets lichtvoetiger aanvoelen?
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

TenZNL schreef:Hij zal wel iets lichtvoetiger aanvoelen?
Gisteren getest in het Reichswald en inderdaad: de eerste 15 km voelden erg goed aan. Alles ging met net wat meer gemak en verschil in grip door het betere profiel was ook enorm.
Daarna bij een afdaling helaas platte achterband en oppompen lukte niet. Optisch geen duidelijk lek gevonden, maar de lucht ontsnapte wel met gemak. Met veel geklooi uiteindelijk een biba erin gekregen en zo terug gefietst naar de auto...

Deze week eens kijken wat er aan de hand is. Biba hield wel druk, dus verwacht dat het tubeless spul zijn werk niet goed deed. Maar eerst voor de zekerheid de velg even laten controleren en eventueel richten. Had al gezien dat er een kleine slag in zit, maar was nog goed mee te fietsen. Ach, het nadeel van 2e hands / Marktplaats zullen we maar zeggen, dan had ik gewoon nieuw moeten kopen. :roll:
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

.
Laatst gewijzigd door George op ma 14 november 2016, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen handel buiten het verkoopdeel aub.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

De Fiori is vanavond opgehaald. Nu snel op zoek naar iets anders! :-)
Zoals het nu lijkt zaterdag proef rijden en als dat positief is, staat er hopelijk begin 2017 iets nieuws in de schuur.
Laatst gewijzigd door Merijn. op ma 30 januari 2017, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Gisteren een andere fiets opgehaald, namelijk een Trek Stache 8 - 2014. Dit is dus niet het 'nieuwe' 29+ model, maar nog een 'gewone' 29er.

Specs vanaf de Trek Archives

Deze week de vork voor de zekerheid even wegbrengen voor een service beurt, voor de rest verkeerd de fiets in prima staat. Nu nog tijd vinden om hem eens goed te testen. Voorlopig kan ik in ieder geval het bos weer in.

Plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Merijn. op di 4 april 2017, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Eerste testrit was dit weekend een feit. Lekker rustig begonnen door de sneeuw (ijs) in de omgeving van Arnhem.

Vork is geserviced door Pennekamp / Voorvorkservice in Westervoort. Was een gokje bij aanschaf, maar volgens hen nog in perfecte staat.
Uit de grabbelbak van Mantel oranje Ergon GA2 grips meegepakt omdat de originele Bontragers te dun voelen voor mijn kolenschoppen. Voelde prima maar worden nog vervangen door de zwarte variant, dit is t toch net niet.
De ketting ligt momenteel in een bak met ontvetter te weken. Weet niet wat de vorige eigenaar heeft gebruikt om hem te smeren, maar die was echt zwart en vet...
Banden worden nog vervangen voor iets meer profiel, glibberen viel me nu mee maar was overal dan ook behoorlijk droog / hard.

En bij zo'n winters tafereel hoort natuurlijk een plaatje :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Leuke HDR, kader en vignettering zijn wat minder
Oops, sorry... dit is natuurlijk een MTB forum. :winkie:

Mooie scene met dito fiets, Merijn. Neem je vaker een DSLR mee met fietsen?
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Haha! Dit is een automatisch door Google bewerkte foto, gewoon geschoten met de telefoon, vond m wel grappig. :P
Ben zelf normaal ook niet zo van de heftige filtering, HDR levert soms wel mooie resultaten, zeker bij wat explicitiere kleuren.

Origineel was een vrij standaard foto:
Afbeelding

De DSLR gaat meestal alleen in de zomermaanden mee als ik met de Derby op pad ben. :wink:
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Om toch een beetje het Plus bike gevoel te krijgen, vorige week voorzien van Syntace W35 velgen en Vittoria Goma banden. 2.4 is wel de max voor dit frame geloof ik.. :winkie:
Zaterdag was ook gelijk de eerste testrit in het Reichswald en dat ging best aardig. Kwam overal boven en had relatief weinig last van de zachte toplaag door de dooi. Bandenspanning mag nog wel wat omlaag: safe gestart met 1.6 voor en 1.8 achter, maar dat kan (zeker met mijn gewicht van 72kg) wel richting 1.4 / 1.6 of nog lager volgens mij...

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Daar kan niet veel meer tussen...
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

En hoe bevalt de wat meer gegeerde vork?
Sneeuwmonster
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Merijn. schreef:...vorige week voorzien van Syntace W35 velgen...
Aanbiedinkje gescoord bij Bike24 toevallig? ;-)

Die wielen staan bij mij ook te wachten op mijn nieuwe frame... waarvan de levering helaas een maand vertraagd is :(
Ze zien er goed uit, perfect afgewerkt en het freewheel lijkt een aardige ratel te hebben zo in de hand.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

sama schreef:En hoe bevalt de wat meer gegeerde vork?
Eerste ritten waren nog vrij rustig, maar bevalt goed. Dit weekend vanwege de ondergrond niet heel veel risico's genomen, dus zeker nog niet de limiet gevonden, maar die extra 4cm t.o.v. de Reba in de Sensa Fiori is duidelijk merkbaar aanwezig.
Kermit schreef:Aanbiedinkje gescoord bij Bike24 toevallig? :wink:
Check.. :bier:
Tijdje getwijfeld tussen de ZTR Flow, Sixpack Racing en deze. Uiteindelijk toch voor Syntace gekozen. Ook omdat deze naven erg lijken op het systeem van DT Swiss in de 350/240 serie en die me erg bevielen op de Fiori. Van de naven in de ZTR en Sixpack kon ik vrij weinig info vinden, behalve dan dat ze omgelabeld waren van andere merken... De ratel is inderdaad duidelijk aanwezig. Luider dan de DT Swiss 350, dus twijfel of ik daar eens de "silencer" voor ga bestellen. Eigenlijk wordt de naaf dan helemaal een kloon van DT Swiss..
Tubeless maken moet ik nog wel even opnieuw doen: had 29mm Schwalbe tape gebruikt, maar heeft waarschijnlijk ergens niet helemaal goed gehecht. Komt nu klein beetje latex via de spaakgaten naar buiten. :roll:

Heeft jou set trouwens ook een (afgeplakt) tweede ventielgat? Heb zo'n idee dat dat was voor de eerste ProCore versie van Schwalbe. Schijnt dat de eerste (test) versie daarvan nog twee ventielen nodig had...
Voor de rest zien ze er super uit en ben ik er na de eerste kilometers ook erg over te spreken. :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Klopt, de mijne hebben ook twee ventielgaten voor ProCore. Heb jij de lasnaad op de velg al gevonden? Deze velgen zijn bizar goed afgewerkt, bij andere velgen is de las-/steeknaad altijd zo te zien.

Ik heb er Tune tubeless-tape in geplakt maar tubeless maken ga ik pas doen als ik de fiets opbouw dus hoe dicht het is weet ik nog niet... Had wel het idee dat de tape minder goed plakte dan die van NoTubes, we gaan het zien. Ik heb er nu wel banden met biba omheen liggen zodat de tape iig goed aangedrukt blijft.

Zijn die ratchets echt exact gelijk aan die van DT? Of is het toch een eigen Syntace ontwerp?
Ik heb deze wielen gekocht omdat de prijs erg netjes was voor een wielsetje met brede velgen en van -naar verwachting- hoge kwaliteit.
Je moet goed zoeken om iets vergelijkbaars te laten bouwen met goede naven voor deze prijs. Enige kleine nadeeltje zijn de 28 spaken, maar met mijn gewicht en rijstijl mag dat geen enkel probleem zijn.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

De exacte maten zullen wel iets afwijken verwacht ik want voor zover ik kon terugvinden is het wel een eigen ontwerp van Syntace, maar voor de rest: zoek de verschillen.. :~

Origineel Syntace:
Afbeelding

Syntace "silencer kit":
Afbeelding

DT Swiss:
Afbeelding

Lasnaad bij het leggen van de tape wel gezien, maar niet bewust. Viel dus inderdaad amper op.
Nu jij het zegt: misschien ben ik daar wel de fout in gegaan met de tape.. Ik dacht dat het vooral door de koude temperatuur in de garage kwam, maar echt lekker plakken deed ook de Schwalbe tape niet. Ik heb alleen een paar rondjes nageduwd / gladgestreken met de duimen en daarna gelijk de banden erom gedaan en dus niet even een tijdje druk uitgeoefend voor betere hechting. Misschien kom ik daar deze week dan wel achter..
Plaats reactie