Re: Commencal meta am v4, update, LEGENDURO TRIP, pag4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Cube2be
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 998
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 17:09
Mijn mountainbike: Kona Honzo & Surly Krampug singlespeed
Contacteer:

De Majoor schreef: Ik hoor n Lets ride aankomen?
Ik heb samen met Chemini een rondje Nijmegen uitgezet waarin we alle mooie afdalingen in de omgeving aan elkaar hebben gelust.
Best een pittig rondje waar toch ook nog het nodige geklommen moet worden om boven aan alle afdalingen te komen, maar ik denk dat je daarmee een goed beeld krijgt van de omgeving. De vaste route komt er amper in voor. Zoals bijna altijd liggen de leukste paden buiten de routes.

Het is ongeveer 50 km met eventueel de mogelijkheid tot uitbreiding met het reichswald er ook nog bij :bier: . Inkorten is natuurlijk ook altijd mogelijk.

Vanaf 13 augustus mogen we eerst 2 weken biken in de Vogezen, maar daarna kunnen we die wel een keer gidsen voor de geïnteresseerden?
Fietsen is gezond dus eet meer fiets.

Veel hoogwaardige mountainbike onderdelen in de verkoop!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Qua tijd komt dat perfect uit, dan ben ik ook net terug van vakantie :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Lijkt me leuk, zolang het niet in een moordend tempo gaat :P
'BUILT not Bought '
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Misschien een idee om dit verder in Lets Ride te bespreken. Dan wordt het topic van deze mooie Meta niet verder vervuild. :wink:
Gister nog even in real life gezien, ook verrassend veel van de achterkant gezien :-{
Topfietsje :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
De Majoor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: za 8 februari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Commencal meta, Kona rove, Kona Unit

@cube2be, klinkt goed!
Komt mij ook goed uit aangezien ik weinig tijd heb om m'n eigen rondje van ongeveer 25km nog uit te breiden.
Ben ook wel benieuwd welke paden jullie rijden.
Laat maar wat data horen :-q

Lekker hoor, naar de Vogezen, tikje jaloers. Waar gaan jullie heen?

@rilson, goed idee, ik sluit me aan bij de Lets ride.
Was n mooi ritje gisteren :-q vakantie heeft je geen goed gedaan, haha, :wink:
De Majoor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: za 8 februari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Commencal meta, Kona rove, Kona Unit

Afgelopen weekend de Meta meegenomen voor n rit in Duitsland!! Nieuwe route, erg goed bevallen. Lekker technisch terrein met veel switchbacks en drops. Tijdens het steile klimmen ben ik erachter gekomen dat een kleiner voorblad de volgende upgrade moet worden. Ben wel overal boven gekomen, maar een verzetje meer zou fijn zijn. Ik rij nu met een 32 voor.
Verder blijft de Meta mij verbazen, wat een machine. Geeft heel veel vertrouwen in de afdalingen!! Super.
Nog wat crappy pics.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Nice hoor! Bij de moezel in de buurt geweest aan de eerste foto te zien?
Waar precies?
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

mooi hoor...was er graag bij geweest :-{ Wat een scherpe switchbacks daar he? Snel weer een ritje plannen :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
De Majoor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: za 8 februari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Commencal meta, Kona rove, Kona Unit

Afgelopen weekend met 6 forumvrienden een epic mtb weekend gehad in Beaufort Frankrijk.
Donderdag vroeg vertrokken met het idee om dezelfde avond meteen een route af te knallen. Na 11 uur in de auto boven op de berg aangekomen in de dikke mist, hagel en onweer. Hoe graag we ook wilde fietsen, dit was niet verantwoord. Dus terug naar het huisje en maar begonnen met een pot bier!!

Voor dit weekend hadden we besloten om een gids in te huren. Wat achteraf een uitstekende keuze is gebleken. Uplift werd verzorgd. Het hele weekend dus volle bak naar beneden knallen. Een combinatie van uitgepijlde routes, natuurlijke pumptracks, secret trails, freeride trails, bike and hike, alles zat erin.
De eerste rit was wennen aan de hoogte, de technische trails en de modder, daarna ging het steeds beter!
Wat een fantastisch gebied. Geen enkele trail is eenvoudig, rockgardens, switchbacks, drops, alles waar we in NL van dromen.

Fantastisch om te werken met uplift, Alles hebben we uit het weekend gehaald. Ruim 100 km afdalen over de mooiste paden.
Wat platte banden, materiaalpech, valpartijen, spierpijn en hechtingen later en we zijn weer thuis! Kan niet wachten tot de volgende keer.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De Majoor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: za 8 februari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Commencal meta, Kona rove, Kona Unit

De Meta was fantastisch! echt het terrein waar hij voor gemaakt is. Ik had voor een Magic Mary en achter een Hans Dampf, zelfs deze combi had het zwaar!
Hoe meer vertrouwen ik zelf kreeg hoe harder ik er met de Meta overheen kan vlammen! Superfiets.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Doet me goed een 29er HT te zien, daar op die aanhanger :-q . En zonder dropper!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
De Majoor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: za 8 februari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Commencal meta, Kona rove, Kona Unit

@kapitein iglo, 29er hardtail zie je goed, wybo ging als de brandweer :-q
Zit alleen wel een dropper op. Ben benieuwd wie daar zonder dropper uit de voeten kan. Ik niet in ieder geval.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ah ja, nu zie ik het. Bevalt mij ook zeer goed, ben er zelfverzekerder door geworden! Gave trip man,
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
De Majoor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: za 8 februari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Commencal meta, Kona rove, Kona Unit

Bij de laatste buitenlandtrip in Beaufort kwam ik erachter wat de volgende upgrade moest zijn. Ik miste wat remkracht op de lange steile en technische afdalingen. Dus, nieuwe remmen aangeschaft.
Hopelijk snel een keer weer in echt trailgebied testen.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooie bike en leuke avonturen :-q
Plaats reactie