Nieuwe Eigenaar Scott Team Strike Issue G-Zero

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Met zo'n naam kan het nooit een mooie fiets zijn :o
Over smaak zal ik niet gaan twisten. Het is wel een fijne fiets om op te rijden, lekker licht en wendbaar en ook nog eens goed afgewerkt.
Maar toen ik hem kocht wist ik nog niet wat de (normale) slijtage zou gaan doen in de praktijk. Eigenlijk was alles versleten (voorvork, velgen, achterbrug ophanging, achterdemper, voorderailleur etc) en dat ik graag in de modder en het zand ploeg heeft niet geholpen om de slijtage binnen de perken te houden. Uiteindelijk ben ik langzaam aan de fiets opnieuw aan het opbouwen want het frame klinkt nog goed.
Ik heb er ondertussen al een nieuwe voorderailleur, voorvork en remmen opzitten (en stuur en zadel en kabels):
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ook Peter op di 27 maart 2018, 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Lekker fietsen!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Geen mooi frame?? Ik heb dit juist altijd een hele gave fiets gevonden qua looks, vind het nog steeds een mooi ding.
Geen idee hoe het rijdt, maar ik kan me voorstellen dat je hier nog steeds heel veel lol mee kunt hebben... het is heus niet zo dat dat alleen op een nieuwe fiets mogelijk is.
Mits de boel een beetje in orde is natuurlijk, niet versleten en goed afgesteld.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Pashley 24Mhz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 332
Lid geworden op: vr 11 augustus 2006, 19:36

Dat waren nu eens de fietsen die in mijn kindertijd op posters aan de muur hingen. Mooi ding
Fly like a butterfly, sting like a bee
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

kermit schreef:......
Geen idee hoe het rijdt, maar ik kan me voorstellen dat je hier nog steeds heel veel lol mee kunt hebben.....
Het rijdt voor een beginner als mij geweldig!!! Heb een standaard rondje over Papendal en in de omgeving met trappetjes, jumpjes en veeel single track en dat maakt ie me heel makkelijk.
Ik heb de afgelopen twee jaar veel vernieuwd en hij doet het dan ook steeds beter. Moet eigenlijk alleen nog de achterbrug ophanging en vering doen en dan is hij weer goed. Maar ja met mijn rijstijl (veel paardenpaden en zand) merk ik de flex toch niet zo erg.
Lekker fietsen!
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Pashley 24Mhz schreef:Dat waren nu eens de fietsen die in mijn kindertijd op posters aan de muur hingen. Mooi ding
Wow, inderdaad. Ik had vroeger zo'n catalogus boekje liggen van Scott met deze fietsen er in.. Dat boekje heb ik zo vaak doorgelezen dat er niks van over is! Gave fiets man! Ik vind het frame ook gewoon erg mooi.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

nversteege schreef:
Pashley 24Mhz schreef:Dat waren nu eens de fietsen die in mijn kindertijd op posters aan de muur hingen. Mooi ding
Wow, inderdaad. Ik had vroeger zo'n catalogus boekje liggen van Scott met deze fietsen er in.. Dat boekje heb ik zo vaak doorgelezen dat er niks van over is! Gave fiets man! Ik vind het frame ook gewoon erg mooi.
Ga me nou geen schuldgevoel aanpraten dat ik m heel netjes moet houden .... :-{
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Bijna een jaar verder en tussentijds ook de achterveer en achterbruglagers vervangen. Verder heerlijk gereden, veel singletrack en heuveltjes op en af. Ook nog eens geleerd hoe dat moet ondertussen.
Maar wel een paar keer de banden eraf gereden, en niet omdat dat zo'n leuk geluid maakt. Daarom toch eens naar andere velgen (dank je mtfuji) en banden omgekeken.
Het rare is dat een 2,4 breder lijkt als de 2,5 dus ik ga voor en achter nog omwisselen. De remschijven moeten ook nog gemonteerd natuurlijk, worden blauwe Clarks Lightweight.

Afbeelding

En die bidon, daar zit gereedschap, reservedelen en CO2 in ;)
Laatst gewijzigd door Ook Peter op do 15 maart 2018, 12:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooi, hoor. :-q
1 van de dikste fietsen uit die tijd. Damn, wat wilde ik die graag hebben.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vergeet niet regelmatig (iig na elke modderrit) die hoes van de demper te halen en 'm even schoon te vegen. Daar komt veel meer troep onder dan je misschien denkt.

Het stuur staat wel erg hoog voor zo'n type fiets, het was toch meer een xc-fully in die tijd. Het kan dus zijn dat je wat weinig gewicht (en dus grip) op het voorwiel hebt in sommige situaties. Maar ja, dan maar wat meer body-work ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Ook ik vind het een hele gave bike, niks mis mee.
Ook Peter schreef: Het rare is dat een 2,4 breder lijkt als de 2,5 dus ik ga voor en achter nog omwisselen.
Is niet zo raar (of misschien toch.......??), het zijn 2 verschillende merken banden. En per merk kan het flink verschillen hoe breed een bepaalde breedte valt en daarnaast meet men nog wel eens anders....
Maar gewoon de band met het grofste profiel voorop doen en lekker biken.
"Righty tighty, lefty loosey."
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Als-ie tenminste nog in de vork past...?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Ondertussen is deze overgedaan aan een nieuwe eigenaar, die zal er nog veel lol mee hebben.
Me nieuwe fiets vergt nog wat aandacht, sys volgt later.
Lekker fietsen!
Plaats reactie