Canonndale Beast of the east 2 has a new brother named Jon

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

Zo,

Ook ik ben besmet om een wat lichter wiel te gaan rijden, thanks to Jodink. Samen met EMTHEBEER gisteren bij bikecomponents 4 buitenbanden roro 3.0 besteld en 4 binnenbanden van Foss (thermoplast) net als de evotube.

Wachten op de bestelling en dan monteren.... verwachte winst, tussen de 600 en 800 gram per wiel.
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Netjes! Ik moet nog dikke maand wachten bij BC
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

De nieuwe schoenen voor de fiets zijn binnen :winkie:

Bijzonder tevreden over de winst t.o.v. de oude set up. 700 gram per wiel, dit had nog iets meer kunnen zijn maar ik heb gekozen voor de rocket ron 3.0 ipv de 2.8(+60 gram) en de foss thermoplast binnenbanden ipv de schwalbe evotube (+100 gram voor de foss)

Hier nog even wat foto's, woensdag de eerste rit, erg benieuwd :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dat
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Haibike Dave op ma 4 april 2016, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ben benieuwd naar je ervaringen, ik zie nog nergens praktijk reviews van RR 3.0 Heb je de banden toevallig nog gewogen?
NB: Waarom geen tape erin en gewoon tubeless?
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

MonkeyRider schreef:Ben benieuwd naar je ervaringen, ik zie nog nergens praktijk reviews van RR 3.0 Heb je de banden toevallig nog gewogen?
NB: Waarom geen tape erin en gewoon tubeless?
Ik ga woensdag rijden en hoop zodoende ook voldoende ervaring ermee op te doen zodat ik er wat over kan schrijven. Ze lijken wel wat smaller als de bridgers maar ik heb het niet opgemeten.

Ik heb de band ook niet gewogen, ben uitgegaan van het gewicht op de site. Waarom niet tubeless?? Het pakt mij nog niet en ik ben ook wel benieuwd naar hoe de thermoplast band zich houdt..
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Met zulke wielen: altijd tubeless, zeker als je naast een beter rijgedrag ook nog wat om gewicht geeft :wink:

Nette bike :-q
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

Gisteren de 100 van Horst gedaan, gaat best goed op zo'n beest :D

Helaas kwam ik er vanochtend achter dat er 6! spaken gebroken zijn... Ook nog een systematisch om de 4 spaken. Nu vraag ik mijzelf toch wel af, komt dit omdat ik de wielen niet op tijd heb laten naspannen of is dit een fabricagefout... In ieder geval gaan de wielen morgen naar de lbs om ze na te laten spannen en de gebroken spaken te fixen en daarmee ook de slag uit de velg te halen...

Klein dompertje op de vreugd met het beest :(
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

Snif....

Wielen gisteren terug gekregen en vandaag weer een rondje Zeist fietsen.... Helaas weer een spaak gebroken maar nu aan de cassette zijde... Elke keer breekt de spaak bij de naaf af, zou dit te verklaren zijn??

De dealer heeft contact gezocht met cannondale maar tot dusver nog niets gehoord, vraag is nu wat ik er nog aan zou kunnen doen om te voorkomen dat mijn wiel straks helemaal niet bruikbaar is...

Tips/tricks e.d zijn welkom
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik zou je dealer vriendelijk verzoeken het wiel opnieuw te spaken, met nieuwe spaken. Of te laten doen als ze dat zelf niet kunnen.
Dit komt niet meer goed.

Edit: uiteraard een gevalletje garantie!
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

baron062 schreef:Ik zou je dealer vriendelijk verzoeken het wiel opnieuw te spaken, met nieuwe spaken. Of te laten doen als ze dat zelf niet kunnen.
Dit komt niet meer goed.

Edit: uiteraard een gevalletje garantie!
Baron.... je had gelijk,

Van de week tijdens een rondje fietsen... PANG! weer een spaak gesprongen (nr 8 ondertussen). Cannondale gebeld en die stuurden mij naar een cannondale dealer in de buurt zodat deze het wiel voor mij opnieuw met nieuwe spaken en nippels zouden inspaken onder garantie. Het maakt bij cannondale namelijk niet uit of je wel of niet naar de dealer gaat waar je hem gekocht hebt.

Ik goed gemutst en met goede hoop naar de LBS, krijg ik daar te horen dat ik administratiekosten moet betalen omdat ze contact op moeten nemen met cannondale nederland :~ . Ik was het hier niet mee eens, zeker niet omdat ze zeiden dat als ze meer kosten zouden maken als cannondale zou vergoeden, dit ook nog op mij verhaald zou worden...

Toch de fiets maar laten staan, wiel is uiteindelijk wel netjes omgespaakt met nieuwe sapim spaken 2.0mm ipv 1.8 mm en zilveren nippels ipv zwart (staat hem wel goed, alleen nu wel twee verschillende wielen op de eerste oogopslag) en achter de kopjes zit nu nog een extra ringetje zodat dit nog steviger zit.

Wat was dan het probleem? Het gat in de flens was wat te ruim waardoor de spaak toch wat kon bewegen. Dit lijkt nu opgelost dus. Morgen maar eens een rondje trappen en de fiets goed gebruiken, over een paar ritjes het wiel nog even laten naspannen. Uiteindelijk moest ik nog 15 euro aftikken, blijf het raar vinden maar ach... ik kan weer fietsen. :-q
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Komt mij bekend voor, dit gedoe met Cannondale en zijn dealers. Ik hoop voor je dat het probleem opgelost is, maar die 15 euro zou ik toch proberen terug te halen. Jij kan er toch niets aan doen?!
En wat is hier het praktisch nut van?
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Haibike Dave schreef:
baron062 schreef:Ik zou je dealer vriendelijk verzoeken het wiel opnieuw te spaken, met nieuwe spaken. Of te laten doen als ze dat zelf niet kunnen.
Dit komt niet meer goed.

Edit: uiteraard een gevalletje garantie!
Baron.... je had gelijk,

Van de week tijdens een rondje fietsen... PANG! weer een spaak gesprongen (nr 8 ondertussen). Cannondale gebeld en die stuurden mij naar een cannondale dealer in de buurt zodat deze het wiel voor mij opnieuw met nieuwe spaken en nippels zouden inspaken onder garantie. Het maakt bij cannondale namelijk niet uit of je wel of niet naar de dealer gaat waar je hem gekocht hebt.

Ik goed gemutst en met goede hoop naar de LBS, krijg ik daar te horen dat ik administratiekosten moet betalen omdat ze contact op moeten nemen met cannondale nederland :~ . Ik was het hier niet mee eens, zeker niet omdat ze zeiden dat als ze meer kosten zouden maken als cannondale zou vergoeden, dit ook nog op mij verhaald zou worden...

Toch de fiets maar laten staan, wiel is uiteindelijk wel netjes omgespaakt met nieuwe sapim spaken 2.0mm ipv 1.8 mm en zilveren nippels ipv zwart (staat hem wel goed, alleen nu wel twee verschillende wielen op de eerste oogopslag) en achter de kopjes zit nu nog een extra ringetje zodat dit nog steviger zit.

Wat was dan het probleem? Het gat in de flens was wat te ruim waardoor de spaak toch wat kon bewegen. Dit lijkt nu opgelost dus. Morgen maar eens een rondje trappen en de fiets goed gebruiken, over een paar ritjes het wiel nog even laten naspannen. Uiteindelijk moest ik nog 15 euro aftikken, blijf het raar vinden maar ach... ik kan weer fietsen. :-q
Heb je de fiets ook bij die FM gekocht? Slechte service van Cannondale en de desbetreffende FM. Nu rij je met twee verschillende wielen die anders gespaakt zijn.
Als dit de dezelfde FM betreft was dit voor mij een goede reden geweest om er nooit weer te komen.
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

He,

Nee de FM was niet degene waar ik ook mijn fiets had gekocht, dan had ik de boot, trein of vliegtuig nodig gehad :winkie:

Volgens cannondale hoeft dit niet uit te maken maar de praktijk blijkt uiteindelijk toch anders te zijn.
Ik zit er nog wel aan te denken om cannondale nederland nog een keer te bellen en in ieder geval hetgeen wat voorgevallen is met hun te delen.
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Ik goed gemutst en met goede hoop naar de LBS, krijg ik daar te horen dat ik administratiekosten moet betalen omdat ze contact op moeten nemen met cannondale nederland :~
Jongens toch, wat een gelul, ze zijn toch Cannondale dealer :~ . Zou ook zeker contact opnemen met Cannondale.
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Ik vind 15 euro best wel schappelijk als het niet bij je eigen dealer is. Je hebt immers/waarschijnlijk ook wel wat voordeel gehad met het samen inkopen van deze fietsen? Bij een hoger bedrag zou ik inderdaad ook wel gaan tegenstribbelen. Cannondale is gewoon prut met service helaas.
Plaats reactie