Canonndale Beast of the east 2 has a new brother named Jon

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

Omdat ik het toch niet kon laten en het vervangen van de steekassen( QR) nodig was de bike wat meer op smaak gebracht. Ik wil graag het onderwerp aanpassen maar heb geen idee hoe ik dit moet doen :~

Wat is er zoal veranderd? Allereerst natuurlijk de nieuwe wielen, daarnaast heb ik de steekassen vervangen (QR van rockshox was ruk) een mudguard erop gezet en een nieuw stuur met stem en grips

Stuur: Renthal fatbar Lite 740 mm
Stem: Renthal Duo stem 50 mm 10 degrees rise
Grips: Esi XC Fit Zwart
Front axle: Carbon Ti blue
Rear axle : Syntace x12
Mudguard: Riesel design dicker stealth

En omdat plaatjes meer zeggen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Haibike Dave op ma 7 november 2016, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

:-q
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Mooie upgrades hoor!
Maar hoe zit dat met de bevestiging van je remklauw achter? Moet daar niet een adapter/spacer tussen ipv. alles wat er nu tussen zit?
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

@Kabookie

Inderdaad moet er nog een keer een adapter tussen, maar de ringetjes van een v break doen het momenteel ook erg goed :winkie:
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
Dennis13
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 juni 2016, 17:44

Gaaf.... :-q ....mooie upgrades
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Stuur incl stuurpen maken het voor het oog een hele andere fiets. Knapt er goed van op :-q Mooie upgrades.
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

One Only schreef:Stuur incl stuurpen maken het voor het oog een hele andere fiets. Knapt er goed van op :-q Mooie upgrades.
He Oneonly, Ben het helemaal met je eens, ook al heb ik de vrouw wijs gemaakt dat het pure noodzaak was :winkie:

Erg blij met de upgrades
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Haibike Dave schreef:Vandaag weer een heerlijk rondje gefietst.

Kwaliteiten van de fiets komen zeer goed naar voren, vandaag voor het eerst de beruchte zandklim gehaald. :winkie:
Als Nunspeter (nou ja Hulshorst) wil ik natuurlijk wel graag weten waar die zandklim is. Als ik moet gokken van de Brandsweg naar de Klarenweg tussen spoor en a28. Die is mij de hele zomer ook niet gelukt. Als het langer nat geweest is dan lukt het nog wel eens.
"This species has amused itself to death"
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

kan niet meer schreef:
Haibike Dave schreef:Vandaag weer een heerlijk rondje gefietst.

Kwaliteiten van de fiets komen zeer goed naar voren, vandaag voor het eerst de beruchte zandklim gehaald. :winkie:
Als Nunspeter (nou ja Hulshorst) wil ik natuurlijk wel graag weten waar die zandklim is. Als ik moet gokken van de Brandsweg naar de Klarenweg tussen spoor en a28. Die is mij de hele zomer ook niet gelukt. Als het langer nat geweest is dan lukt het nog wel eens.
Inderdaad die klim .... Lukte mij nooit zomers en is nu redelijk goed te doen, is natuurlijk geen complete fatbike maar je hebt net dat beetje meer float wat ervoor zorgt dat je boven komt :winkie:
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

En nu ben ik dan ook uiteindelijk over naar tubeless.

Het heeft mij wel even wat pogingen gekost, kwestie van niet goed lezen en verkeerd materiaal. Het kan tussen de oren zitten maar toch merk ik wel een wezenlijk verschil.

Waarom tubeless?? Het is zo'n gemartel om te banden op en af de velgen te krijgen, de schwalbe gaat nog redelijk maar die WTB is echt .... De fiets lijkt iets makkelijker te accelereren, komt misschien omdat ik tijdelijk mijn orginele binnenband (+/-450 gram) er weer in had. De foss bandjes gingen lek en de plakkertjes bleven helaas niet zitten :((

Het tubeless maken valt redelijk mee, als de velg maar goed schoon is en je de ventielen op de juiste manier installeert. Dat was namelijk mijn eerste fout, ik had er nog een pasringetje tussen gedaan :roll: . Het tape wat ik besteld had was wat smal en plakte niet lekker, dit is dus meerdere malen niet goed gegaan. Nu de gouden combo gevonden, gorilla clear repair tape in combinatie met een linnentape van schwalbe om de spaakgaten af te dichten en het tape te beschermen tegen de scherpe randjes. Ik heb helaas geen foto's gemaakt, mijn excuses hiervoor.

Maar eens een tijdje rijden en kijken hoe het bevalt, enige vraag die mij nu wel rest.... Moet is de druk in de banden nog aanpassen t.o.v. wat ik eerst had omdat er nu geen binnenband meer in zit? Ik had het idee tijdens het rijden dat de banden 'harder'aanvoelden terwijl ik hem op dezelfde druk als altijd had staan.
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
Dennis13
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 juni 2016, 17:44

Heb mijn BOTE gelijk tubeless laten maken, bij aflevering en gelijk de schwalbe RoRo erop laten zetten. Maar velgen waar al voorzien van tape.
Maar jij hebt inderdaad nieuwe velgen gekregen :oops: ...

Ik heb met de druk ook effe liggen spelen. Maar nu heb ik er eigenlijk altijd 1 bar inzitten. Weeg 76 kg schoon aan de haak :-D ..
Banden zijn 2.8 versies snakeskins.

Ben verder super tevreden met de BOTE 3. En heb sinds ik hem heb niet meer met de 29er gereden :oops: ... Velgen zijn ook nog heel :-D .

Groet Dennis
JOdink
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 28 januari 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the East 3 - Ridley X-trail alloy 105

dat kan zachter.. ik rij zelf met 0.85 voor en 1.05 achter. Achter komt omdat ik tegenwoordig de roro liteskin heb. met de nono snakeskin reed ik achter 0.95.. Voor ligt nog steeds de nono snakeskin op.

oja ik weeg ruim 100 kg..
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

En weer even een update, was alweer een tijdje geleden 8)

Na wat gekloot met remmen, eerst de magura mt custom geprobeerd maar na het inkorten van de remleiding kreeg ik de rem niet goed ontlucht. Fietsenmaker heeft zich er ook nog meermaals tegenaan bemoeid maar het lukte niet, ziek ervan dus uiteindelijk via marktplaats een set SRAM guide R kunnen aanschaffen met wat extra remblokjes. De 180 mm schijven van de magura's mochten blijven zitten.

Om de remmen goed te testen ben ik afgelopen weken richting Tsjechië geweest, wat is het daar geweldig :winkie: :winkie:

Een aanrader voor mensen die nog niet helemaal zeker weten waar ze naartoe willen en graag trails rijden is Tsjechie een land in opkomst. Er zijn meerdere trailparken maar ik ben er helaas maar in 2 geweest, hond werd ziek en vrouw raakte geblesseerd dus moesten we weer naar huis :-{

Nova mesto Pod Smrkem is echt fantastisch, 80 km aan trails in diverse gradaties, minimaal twee dagen nodig om alle trails een beetje te kunnen rijden. Wij hebben op de camping gestaan maar je kunt er ook huisjes/appartementen huren. Koud meertje om in te zwemmen, een halve liter bier voor minder dan een euro en een maaltijd voor 4 tot 8 euro, lekker goedkoop en zeker niet slecht. Een link naar een filmpje komt nog, deze is in de maak.

Dan heb je ook nog een trailpark in Trutnov, nog niet heel groot maar wel super uitdagende trails, veel groffer (keien, wortels, obstakels) als Pod Smrkem maar heerlijk om de grenzen te verleggen. Niet alleen de afdalingen zijn technisch ook de klimmen.

Rychleby blijft nog even wachten maar daar ga ik zeker nog een keer naar toe. Voor de mensen die dit topic misschien volgen is er nog een wijziging niet benoemd, deze laat ik voor jullie over om te raden :-q

Hieronder nog wat plaatjes, anders ben je er niet geweest :tong

Pod Smrkem

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Trutnov trails

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor de crappy pics, mobiele camera
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mooie foto,s. Benieuwd naar het filmpje.
"This species has amused itself to death"
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ziet er goed uit daar!
Plaats reactie