Canonndale Beast of the east 2 has a new brother named Jon

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Je kan het draaien of keren, maar een hobby kost geld...
Het belangrijkste is dat je probleem nu opgelost is, de rest is dan rap vergeten..
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Het is maar hoe je het bekijkt. Ik vind het iig niet normaal dat na een aantal weken je de spaken om de oren vliegen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ruk is het sowiezo, maar de garantie krijg je van degene met wie je een verkoopovereenkomst hebt, en niet van Cannondale. De dealer waar je het wiel ingeleverd hebt heeft aan jou waarschijnlijk nog niets verdient. Als ze dan niet uitkomen met de vergoeding van Cannondale lijkt mij een kleine vergoeding voor de service billijk.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

baron062 schreef:Ruk is het sowiezo, maar de garantie krijg je van degene met wie je een verkoopovereenkomst hebt, en niet van Cannondale. De dealer waar je het wiel ingeleverd hebt heeft aan jou waarschijnlijk nog niets verdient. Als ze dan niet uitkomen met de vergoeding van Cannondale lijkt mij een kleine vergoeding voor de service billijk.
Voila, zo zie ik het ook..
De dealer is vergoed door Cannondale voor een welbepaald bedrag..
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

baron062 schreef:Ruk is het sowiezo, maar de garantie krijg je van degene met wie je een verkoopovereenkomst hebt, en niet van Cannondale. De dealer waar je het wiel ingeleverd hebt heeft aan jou waarschijnlijk nog niets verdient. Als ze dan niet uitkomen met de vergoeding van Cannondale lijkt mij een kleine vergoeding voor de service billijk.


En wat heeft de koper te maken met de vergoeding die de dealer krijgt? Als het om een garantiegeval gaat dan moet het gebrek verholpen worden zonder kosten voor de klant, is als ik mij niet vergis ook wettelijk verplicht (met een aantal uitzonderingen weliswaar).

Die lbs is dealer van Cannondale en dan neem ik aan dat die weet dat dat ook bepaalde plichten met zich meebrengt ook al zijn die soms dan nadelig voor hem, anders moet je maar geen dealer zijn lijkt mij.
Laatst gewijzigd door Gary Visser op za 7 mei 2016, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Gary Visser schreef:
baron062 schreef:Ruk is het sowiezo, maar de garantie krijg je van degene met wie je een verkoopovereenkomst hebt, en niet van Cannondale. De dealer waar je het wiel ingeleverd hebt heeft aan jou waarschijnlijk nog niets verdient. Als ze dan niet uitkomen met de vergoeding van Cannondale lijkt mij een kleine vergoeding voor de service billijk.


En wat heeft de koper te maken met de vergoeding die de dealer krijgt? koper heeft gewoon recht op garantie. Die lbs is dealer van Cannondale en dan neem ik aan dat die weet dat dat ook bepaalde plichten met zich meebrengt ook al zijn die soms dan nadelig voor hem, anders moet je maar geen dealer zijn lijkt mij.
Check de regels maar even. Garantie krijg je van de dealer waar je je fiets gekocht hebt, en niet van een andere dealer. Jouw 'gewoon' is toch wat minder simpel dan het lijkt.
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

TS zegt dat Cannondale aangeeft dat elke dealer garantie moet geven, alles lezen hé. Dus ofwel weet die dealer dat niet, ofwel wilt die dat niet weten, ofwel verkoopt Cannondale NL lulkoek.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Gary Visser schreef:TS zegt dat Cannondale aangeeft dat elke dealer garantie moet geven, alles lezen hé. Dus ofwel weet die dealer dat niet, ofwel wilt die dat niet weten, ofwel verkoopt Cannondale NL lulkoek.
Had ik inderdaad niet gelezen. Is de dealer volgens de wet ook niet verplicht, maar blijkbaar heeft Cannondale dat nog beter geregeld.
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

Pff.....

Het is weer zover.... Ik moest even wat ritten maken alvorens het wiel kon worden nagespannen. Tijdens het rijden attendeerde mijn maat mij erop dat mijn achterwiel niet centraal in het midden stond...

Het reed ook al wat raar maar ik dacht eerst nog aan een lage bandenspanning, nu lijkt het wel of de offset welke in het wiel gespaakt is er compleet uit is.. Het wiel komt bijna tegen de rechter chainstay aan.. :(( :-{

Morgen maar weer contact opnemen met Cannondale alvorens ik naar de dealer ga.. Het begint nu wel zwaar vervelend te worden!!
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Zo gaat de lol van een nieuwe "plus" bike er wel af.....ERG lullig voor je. Ik zou er bij Cannondale maar eens op wijzen dat ze niet hebben geleverd wat ze verkopen; een rijdbare fiets......omruilen of geld terug dus.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Dat gaat een lastige worden.
Net als banken, verzekeringsmaatschappijen en de belastingdienst, is Cannondale er niet voor jou, maar voor zichzelf.
In ieder geval succes :-q .
En wat is hier het praktisch nut van?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

"ASYMMETRIC INTEGRATION

Ai, our Asymmetrically Integrated Drivetrain System, allows us to create bikes with ultra-short chainstays for traction, handling and stiffness, without any of the usual compromises in clearance or limited chainring options. And as a nice bonus, it creates a stiffer, stronger rear wheel as well."

Dit wiel heeft spaaktechnisch minder paraplu, en dat is gecompenseerd in het frame. De FM/dealer heeft waarschijnlijk het wiel keurig gecentreerd, wat niet de bedoeling was. Dat valt mij dan weer tegen voor een Cannondale dealer.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

.....en dus blijkbaar niet eens de moeite genomen om na montage ff te kijken ? :~
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

baron062 schreef:"ASYMMETRIC INTEGRATION

Ai, our Asymmetrically Integrated Drivetrain System, allows us to create bikes with ultra-short chainstays for traction, handling and stiffness, without any of the usual compromises in clearance or limited chainring options. And as a nice bonus, it creates a stiffer, stronger rear wheel as well."

Dit wiel heeft spaaktechnisch minder paraplu, en dat is gecompenseerd in het frame. De FM/dealer heeft waarschijnlijk het wiel keurig gecentreerd, wat niet de bedoeling was. Dat valt mij dan weer tegen voor een Cannondale dealer.
Als ze hier niet bij stil hebben gestaan zijn ze niet LBS/Cannondale waardig. Volgens mij kunnen ze nog beter nieuw wiel opsturen bij Cannondale want dit kost hun, jou en de LBS klauwen met tijd en geld. Waardeloze zakken.
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

Hoi allemaal,

Vanochtend cannondale aan de lijn gehad. Ik heb het hele verhaal op de mail moeten zetten met daarbij ook de afhandeling van de fietsenmaker. Nu is het afwachten, ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.

Het plus rijden heeft mij helaas nog niet veel opgelevert, natuurlijk wel leuke ritten gehad maar ook een hoop gedoe. Dit heb ik ook laten blijken richting Cannondale, je koopt tenslotte een plus bike omdat deze heel solide zou moeten zijn, en dit zou zeker het geval moeten zijn bij de ASYMMETRIC INTEGRATION.

Het wachten is weer begonnen... :(( :(( :-{
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
Plaats reactie