Trek Procaliber 9.7 SL

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
NoChain
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 26 januari 2016, 18:12

Na de laatste jaren vooral op de koersfiets gezeten te hebben was het tijd om ons nog eens tussen de velden en in de bossen te begeven. Van een 26 inch met 3x9 en V-brakes naar een 29 inch met 1x11 ... er is nogal wat veranderd de laatste jaren :).

Dus eerst maar even de loopschoenen aan om de fiets op te halen (dit verklaart de gewone pedalen)
Afbeelding

Afbeelding

De standaard XR1 zomerbandjes zijn gewisseld voor XR3 exemplaren. Momenteel rijd ik nog met binnenbanden maar tegen de maand mei kunnen we hopelijk naar een setje zomerbanden gaan, en zal ik ze ook tubeless maken.

Na wat gesleutel en getest uiteindelijk tot de ideale positie gekomen, pennetje van 90mm er op en nog 1 spacer onder de pen. Indien dit ook effectief ideaal gebleken is zal ik de witte pen uiteraard wel inwisselen voor een zwarte, en kunnen we ook de totem bovenop de stuurpen weghalen.
In de volle zon heeft het frame een fluo-gele kleur terwijl dit meer in de schaduw gif-groen wordt.

Afbeelding

Als weightweenie (on a budget) hoop ik met der tijd wat onderdelen te vervangen door lichtere exemplaren.

Frame: OCLV Mountain Carbon, IsoSpeed 17.5"
Voorvering: RockShox Reba RL
Wielen: Bontrager Mustang Elite, 15 mm voor, 12 mm achter, Boost110 & Boost148
Buitenbanden: Bontrager XR1 Expert Bontrager X3 Team Issue
Schakelsysteem: SRAM GX, 11-speed
Crankstel: SRAM GX 1000, 32T X-Sync
Cassette: SRAM XG-1150, 10-42, 11-speed
Ketting: SRAM PC-1130
Pedalen: Eggbeaters
Zadel: Bontrager Evoke 2, chromoly rails
Zadelpen: Bontrager Rhythm Elite
Stuur: Bontrager Race Lite, 31,8 mm, 5 mm rise
Stuurpen: Bontrager Elite, Bontrager Race X-Lite
Remsysteem: Shimano Deore hydraulische schijfrem
Laatst gewijzigd door NoChain op di 1 maart 2016, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hij is gááf!! Rij-impressie, doet IsoSpeed wat het belooft? Enne, als jij dezelfde Deore remmen hebt als ik, zijn het... Geen Deore remmen;).

De eerste op het forum volgens mij!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
NoChain
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 26 januari 2016, 18:12

De remgreep BL-M506 is weldegelijk Deore-niveau. Ik heb op mijn fiets voor woon-werk SLX staan en ik moet zeggen dat ik qua werking echt geen verschil voel. Ik ben niet van plan de remmen te veranderen.

Ik moet zeggen dat de fiets me als gegoten zit. Met mijn 1m76 heb ik getwijfeld tussen 18.5 en 17.5, ik heb op een 18.5 gereden en dat voelde echt niet goed aan. Op deze 17.5 leek het na 5km of ik hem al twee jaar had. Ik heb al wel aardig wat single tracks gedaan en dit voelt even speels aan als mijn 26, maar dan wel met het voordeel dat een 29 echt wel vlotter over alles heen gaat. Hier in de buurt zijn er nogal wat afdalingen met losliggende stenen en daar merk je echt wel veel verschil. Een 26 wil echt alle kanten uit terwijl de 29 gewoon volle kracht vooruit gaat.

Ik heb Isospeed op mijn koersfiets en daar is het verschil dag en nacht. Op de mtb nemen je banden al een hoop trillingen weg en ga je ook al eens wat vaker rechtstaan bij oneffenheden. Maar het is zeker een plus, vooral als het er straks harder gaat bijliggen zal het voordeel enkel groter worden. Harde klappen bestaan niet meer met Isospeed.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hee, mij hoor je ook niet klagen over die remmen, ik heb ze er ook nog op zitten. De klauw is echter wel degelijk anders - en het is dat ik tegen een mooie aanbieding van een SLX setje aanliep, anders zouden ze er ook nog gewoon op blijven zitten. Binnenkort kan ik zeggen of ik verschil merk. Ik vind het alleen raar van Trek dat ze aangeven dat het Deore-remmen zijn, maar dat zijn technisch gezien de 615's pas.

Have fun!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
NoChain
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 26 januari 2016, 18:12

Klopt, de klauw is inderdaad de 447, ze hebben die zitten mixen. De volledige 506 wordt op wel meer sites als Deore verkocht http://www.bike-discount.de/en/buy/shim ... ont-213382

Er staat dan wel geen slx of xt maar ze remmen top, geen probleem voor mij :).
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

List en bedrog :tong :bier: ! Ach, in de Ardennen doen ze het ook prima. No-bruiners, en alleen upgraden als je wat geld over hebt en wat anders wil. Deed ik ook!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Prachtbak, ik zou dolgraag dat isospeed eens ervaren, wat is de maximale mate van inveren?
Centimer of 1,5?
v_schultinge

Mooi frame! Veel plezier ermee.
NoChain
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 26 januari 2016, 18:12

Maaarek schreef:Prachtbak, ik zou dolgraag dat isospeed eens ervaren, wat is de maximale mate van inveren?
Centimer of 1,5?
11mm als ik de review-sites mag geloven.

Dank u v_schultinge, gaat wel lukken denk ik :).
Gebruikersavatar
stevens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 6 juli 2009, 18:34
Mijn mountainbike: Trek Superfly & Specialized Demo 8
Contacteer:

Mooi machinetje van een goed merk :-q

Have fun!
Push Yourself Harder
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Dik ding! Vind dat iso-speed wel tof maar vind 11mm krap zat? Ik denk dat het een beetje overeen komt met een syntace hiflex zadelpen kwa gevoel? Die flext tot 2 cm dacht... Maakte de knalharde ht een stuk aangenamer! Zal met dit ook wel zijn :-q
life starts @ 150bpm...
NoChain
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 26 januari 2016, 18:12

Inmiddels een 300km op de teller. Ik heb de stickers van de wielen gehaald en ook eentje van de voorvork. De vorkbuis is wat ingekort en heb deze week mijn banden vervangen door een zomersetje, Schwalbe Thunder Burt. Voorlopig nog met binnenband, ik ga ze van de week tubeless maken.

Na enkele weken op de XR3's op kurkdroge ondergronden belande ik nu in de vettigheid, misschien een weekje te vroeg gewisseld :). Al bij al hielden de Thunder Burt's hielden zich vrij goed staande, enkel bergop voelde ik dat ik wat extra nopjes kon gebruiken. Vanaf volgend weekend kunnen ze zich tonen op de ondergrond die hen het beste uit komt.

Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de grote wielen, vorige week een toertocht in de buurt gereden en het is ongelofelijk wat een snelheid je er mee ontwikkelt. Stabieler in afdalingen en op losse stenen. Ik had op een 18.5 test gereden maar daar voelde ik me echt niet goed op, op deze 17.5 zat ik vanaf de eerste meter gegoten. Ook de 1x11 is een schot in de roos, ik was er eerst wat sceptisch over maar de 42 heb ik tot heden nog niet nodig gehad en de 10 gebruik je enkel bij snelheden rond de 40 per uur. En ik doe hier toch ritjes met +/- 1000hm's dus het is zeker niet vlak.

Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mooi hoor! En de zwarte stuurpen staat écht beter!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

+1, mooi ding!
Het voordeel van die fluo-kleur is dat je je bike nog terug kan vinden als er nog een paar dozijn modderbakken bij het terras staan :winkie:
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Sexy bike.......het fluor geel is echt kickuh!!
De witte stuurpen kon idd echt niet hahahaha.........
Plaats reactie