Specialized Enduro Comp SE 29er 2013 (nieuwe demper)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

zonoskar schreef:Of nog een NN kopen en de HD niet meer gebruiken?
:-q

(HD als voorband voor het buitenland!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Dan kan ik beter de HD laten liggen. Met deze fiets draai ik niet veel NL Kms.

Qua dropper wordt het een Easton of een Raceface denk ik. Non-hydraulic en hij past in mijn frame met 150mm drop. De Bikeyoke is erg mooi, maar ik vertrouw die hydrauliek niet zo.

Oja, de verkoper van de Fox op pinkbike heeft mijn email eindelijk gelezen, maar nog steeds geen reaktie na een dag. Zou hij hem dan echt niet buiten de UK willen versturen? Vreemd.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik ben goed te spreken over de raceface dropperpost, Easton bestaan binnenkort niet meer maar is daarom nu hier en daar goedkoop...

Qua band, op een smalle velg heeft die nobby nic weinig meerwaarde denk ik, minimaal 30mm ID velg kiezen ervoor en dan voor en achter, want een fijne band is het wel!

Paintjob is trouwens erg geslaagd.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

De raceface werkt ook bij mij inmiddels alweer een jaar zonder problemen.
Alleen 1 keertje ingevet, verder geen onderhoud.

Wel even experimenteren met de luchtdruk ;)
https://youtu.be/RX3EAFnp3zQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Is de montage van die Raceface echt zo onmogelijk als de Duitse test laat vermoeden? http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 9#p2209829" onclick="window.open(this.href);return false; Ik heb het installatie filmpje eens gekeken en het leek me niet zo lastig. Ik heb ook de Fox bekeken en ook al lijkt me die makkelijker te installeren, bij de Raceface hoef je geen dingen op te meten enzo, gewoon installeren, alles strak trekken en vastdraaien. Wel zit de klemming van de kabel aan de verkeerde kant (bij de post), wat bij de Fox beter is (bij de hendel). Maar om de Raceface nou een 3 te geven qua install en de Fox een 8?

/edit: ook even in het propperpost topic gedumpt.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het moeilijkste vond ik nog de juiste buitenkabel lengte vinden/uitzoeken. Verder is het best wel straight forward.

Alleen de standaard meegeleverde remote was ik he-le-maal niet over te spreken. Hij doet het goed, maar hij heeft met 3 binnenkabels gekost in een half jaar tijd.
Allemaal braken ze af bij het tonnetje (in de remote).
Nu ik een KS southpaw gemonteerd heb, heb ik daar geen last meer van.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Voordeel van het tonnetje bij de remote is dat je een standaard shifter zou kunnen nemen. Daar het palletje uit het mechanisme halen en voila. Of denk ik dan te simpel?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Absoluut niet! Dat heb ik op mijn commencal gedaan, omdat daar een stuur op zit waar de southpaw niet genoeg grip op had.
Werkt perfect :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

De review is online. Ik heb een setje plakkerts van invisiFRAME op mijn Enduro geplakt en mijn ervaringen in een artikel op Velozine laten zetten http://www.velozine.nl/2017/01/29/invis ... ele-frame/" onclick="window.open(this.href);return false; Veel lees plezier.

Oja, de Fox zou toch passen. Ik heb vandaag eens op de mm nauwkeurig gemeten en ik heb geen 48cm, maar 492mm ruimte. 7mm meer dan de Fox nodig heeft. Maar de 9point8/Raceface/Easton hebben wel de voorkeur. De e*thirteen blijft niet passen en volgens de helpdesk kloppen de maten, dus het gaat nooit passen.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

http://shop.reverse-components.com/de/R ... lamp-mount" onclick="window.open(this.href);return false;

Zou je ook nog kunnen monteren om het netjes te laten lijken ;-)
Fox gaat dan weer niet werken

Verwendbar für folgende Fabrikate:

Kindshock LEV, LEV Integra, Supernatural
Race Face Turbine
9Point8 Fall Line
Easton Haven
Specialized Command Post
X-Fusion Hilo
Thomson Elite
Canyon Strive Shapeshifter

Nicht verwendbar für:

Fox Transfer
Giant Switch SL
Thomson Covert
Gravity Dropper
Vecnum Movelock
YEP Uptimizer
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

zonoskar schreef:De review is online. Ik heb een setje plakkerts van invisiFRAME op mijn Enduro geplakt en mijn ervaringen in een artikel op Velozine laten zetten http://www.velozine.nl/2017/01/29/invis ... ele-frame/" onclick="window.open(this.href);return false; Veel lees plezier.

Oja, de Fox zou toch passen. Ik heb vandaag eens op de mm nauwkeurig gemeten en ik heb geen 48cm, maar 492mm ruimte. 7mm meer dan de Fox nodig heeft. Maar de 9point8/Raceface/Easton hebben wel de voorkeur. De e*thirteen blijft niet passen en volgens de helpdesk kloppen de maten, dus het gaat nooit passen.
Vanwaar de voorkeur voor 9point8 tov van Fox?
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Jurriaan schreef: Vanwaar de voorkeur voor 9point8 tov van Fox?
Een aantal dingen. Ten eerste gebruikt de Fall line een mechanische rem. Die moet veel betrouwbaarder zijn dan een oil-seal puur omdat de rem een veel groter oppervlak gebruikt om de post tegen te houden dan een smalle oil seal. Ten tweede zorgt de rem er ook voor dat de post niet kan draaien, dus de geleiding in de pen om het zadel de goede kant op te laten wijzen wordt alleen belast bij het op en neer bewegen, niet tijdens normaal gebruik. Gebruikers van de oude CrankBros pennen weten waar ik het over heb (links/rechts speling werd steeds groter).
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Een SRAM GX derailleur kunnen kopen bij de LBS voor een mooi prijsje, nu schakelt de fiets weer als vanouds, echter dan wel met 11 versnellingen.

Over een paar weken maar eens de knoop doorhakken mbt. de dropper. Mits er geen leuke aanbieding voor een demper langskomt.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

zonoskar schreef:
Jurriaan schreef: Vanwaar de voorkeur voor 9point8 tov van Fox?
Een aantal dingen. Ten eerste gebruikt de Fall line een mechanische rem. Die moet veel betrouwbaarder zijn dan een oil-seal puur omdat de rem een veel groter oppervlak gebruikt om de post tegen te houden dan een smalle oil seal. Ten tweede zorgt de rem er ook voor dat de post niet kan draaien, dus de geleiding in de pen om het zadel de goede kant op te laten wijzen wordt alleen belast bij het op en neer bewegen, niet tijdens normaal gebruik. Gebruikers van de oude CrankBros pennen weten waar ik het over heb (links/rechts speling werd steeds groter).
na mijn Reverb avontuur ben ik ook in voor een degelijke pen. Interessante info. De 9point8 is dus best of all.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik weet niet of je dat zo stellig kan zeggen. Ook met de 9point8 zijn er issues. De vraag is alleen, hoeveel daarvan zijn de eerste serie en hebben ze nu al opgelost? Het is wel zo dat ik geen 2de hands Raceface of 9point8 durf te kopen. Maar dan is die 9point8 wel heel erg duur. Dus op dit moment neig ik naar de Bikeyoke.
Laatst gewijzigd door zonoskar op di 5 december 2017, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie