Specialized Enduro Comp SE 29er 2013 (nieuwe demper)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Waarom zou je uberhaupt met180 ipv 203 willen rijden?
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

sama schreef:Waarom zou je uberhaupt met180 ipv 203 willen rijden?
Omdat een 203 veel te veel bijt. Met een 180mm krijg ik de fiets ook overal wel stil gezet, maar dan heb je (ik) meer controle.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Het eerste pakje is binnen. Een klein pakje met een offset bushing. Daarmee moet de balhoofdhoek met 1 graad afnemen. In het pakje zat een busje met een vreemd gat, een bushing en 2 ringetjes. Geen idee waar die voor zijn, ik heb het standaard asje uit de shock geduwd en het busje met het vreemde gat terug geplaatst. Voila, 1 graad minder. Van 69 naar 68 graden.

Nu is het wachten op de schokbreker en de dropper post. Die zouden deze week toch wel binnen moeten komen.
Laatst gewijzigd door zonoskar op di 5 december 2017, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooie set, hoeveel is je BB hiermee omlaag gekomen?
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ja, dat had ik idd moeten meten. :) De leverage ratio is 1:2.9 geloof ik en de demper is iets van 2mm korter geworden, dus het lijkt alsof de demper 2mm ingeveerd is. Dus dan zou ik zeggen 2*2.9mm, ongeveer 6mm lager.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Is een nadeel dat de zitbuishoek ook 1 graden slacker is geworden? Bewust hiervoor gekozen tov een angleset?
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Een angleset past niet. De lagers zijn in-set. Ik heb daar nog geen angleset voor gevonden iig.

Dropperpost ook gemonteerd. Was eigenlijk een eitje, op het door het frame heen halen van de kabel. Maar dat ligt niet aan de dropper. Foto's volgen morgen denk ik.
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

Bedoel je geïntegreerd of semi geïntegreerd? Voor semi zijn wel angel strest te vinde, onder meer bij Works.
Don't believe the hype!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Works-components heeft inderdaad de meeste type wel in het assortiment. Bevalt mij uitstekend een angleset van Works.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Het zijn idd geïntegreerde lagers, dus zonder cups. Daar kun je volgens mij niet veel aan aanpassen.

Foto's van de dropper.

Afbeelding

Afbeelding

In het begin ging hij niet echt soepeltjes omhoog. Bij de laatste 2 cm zat een vertraging, dus ik heb de kop even gesmeerd en nu loopt hij als een zonnetje. Natuurlijk wel een beschadiging erop, ondaks het gebruik van een binnenband. Grrr. Alleen is 20 psi toch een klein beetje veel druk, dus hij klapt met een noodvaart omhoog. De hendel wil ik nog een keertje vervangen door iets mooiers en ergonomischers. Maar voor nu werkt dit. Ik heb ook nog een SRAM X7 shifter liggen die ik zou kunnen misbruiken.
Laatst gewijzigd door zonoskar op di 5 december 2017, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Met het vervangen van de remote zou ik niet te lang wachten. Ik heb zelf een keer onderweg moeten improviseren met een kroonsteentje, omdat de kabel gebroken was aan de kant van de remote.
Met verschillende kabels gehad (tot 3 keer toe), totdat ik overgestapt ben op een andere remote.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik had al over je troubles gelezen. Vandaar ook dat ik al naar alternatieven aan het kijken was. De shifter methode ga ik waarschijnlijk snel proberen. Misschien later eens een Raceface hop-up hendel halen, of iets anders leuks.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Op mijn commencal heb ik ook een sram shifter gebruikt, daar kun je heel eenvoudig de indexing uit slopen. Een southpaw van KS werkt ook, die is wat makkelijker in verschillende standen te zetten. Alleen de klemming van de southpaw werkt niet op het stuur van de commencal (te glad).
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Staat 'em netjes, ik heb deze remote op het oog http://www.wolftoothcomponents.com/products/remote" onclick="window.open(this.href);return false;

@macreal, als de kabel breekt zakt de pen niet meer toch, dus lastig dalen maar nog wel fietsen... ff voor de afweging nu vervangen of ff afwachten hoe lang het goed gaat :D
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Veel beter met dropper. Dit is 160mm?
Spijtig dat S de lagers rechtstreeks in het frame heeft geperst in zaken een angleset.
Plaats reactie