Mondraker Foxy R --> Foxy XR

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Lekkere plaatjes! Ik herken jouw verhaal. Fietsen hier in de omgeving is erg gewoon maar ik vraag mij altijd af, tijdens de eerste keer dat ik weer van de berg omlaag probeer te fietsen, waarom ik dit zo leuk vind... :D Grappig is dat dit ook de intro in de laatste UP/DOWN is. Je bent niet alleen dus. Vervolgens komt dan vanzelf het JIHAA!-gevoel weer om de hoek kijken. :winkie:
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Herkenbaar inderdaad!

Ik ben op mijn 10-12e begonnen met mountainbiken, destijds op een oude roze Giant. Jarenlang fietste ik het lokale rondje en in de winter een toertocht met paps.

Vanaf mijn 18e had ik een rijbewijs en werd het mountainbiken allemaal wat serieuzer. Ik verdiende in de vakanties leuk geld en er kwam regelmatig een nieuwe, steeds betere, mountainbike. Ik was uitgekeken op het lokale rondje en zocht meer de hoogteverschillen op in de omgeving.
De rondjes over de Holterberg, Lemelerberg en de Posbank hadden mijn interesse en boden uitdaging. Ook ging ik met vrienden een paar keer per jaar naar de Ardennen.

Een echte klimmer ben ik nooit geweest, maar het afdalen ging mij bovengemiddeld goed af en het afdalen heb ik altijd geweldig gevonden. Hoe technischer en ruiger, hoe leuker ik het vond.

De normale MTB routes boden mij weinig uitdaging meer. Leuk om de conditie op peil houden en buiten te spelen, maar de kick blijft uit.

Nu tegenwoordig een heleboel MTB routes worden geupgrade, wordt het gelukkig steeds leuker om ze te fietsen. Gelukkig valt er voor mij op technisch gebied ook nog genoeg te leren, maar de echte kick voor mij zit toch wel in het bezoeken van de bikeparks.

Volgend jaar willen we op vakantie naar bijvoorbeeld Saalbach.
De Big 5 en de Megavalache staan in ieder geval op mijn bucket list voor de komende 1-2 (3) jaar


Dus ja, ik geniet van de rondjes met mijn 29-er op de steeds leuker wordende routes, maar sinds de aanschaf van de Foxy krijg ik weer een kick van het mountainbiken en kan ik mijn techniek weer flink bijleren.
frank de jonge
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 1 november 2006, 13:40
Mijn mountainbike: Giant Reign SX '10

Extreme uitjes zitten er hier ff niet in maar deel zeker je mening. Beetje uit zelfde hout gesneden. Klimmen is ook niet mijn ding maar naar beneden wel!
What goes up...must come down!!!!
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 590
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Ziet er uit als een goed dagje rijden, goeie plaatjes :-q .
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Helemaal over dit topic heen gelezen, leuke trip Mark. Als je de komende weken een rondje Hellendoorn of Lemele in de peiling hebt dan geen je maar een schreeuw :-q
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Dutch schreef:Helemaal over dit topic heen gelezen, leuke trip Mark. Als je de komende weken een rondje Hellendoorn of Lemele in de peiling hebt dan geen je maar een schreeuw :-q
Ga ik doen :-q

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst weer voorzichting gefietst (op de 29-er). De crash in Winterberg heeft, ondanks de bodyprotector, toch een gebroken rib veroorzaakt :oops: .
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

mark m schreef:Bedankt!! :-q



@ Mud: De ketting is dit keer blijven zitten, dus de chainguide is hiermee officieel goedgekeurd :winkie:
:-q Had je wat anders verwacht van Reverse... :wink:
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Zo, hier kan het stof ook even vanaf geblazen worden...

Inmiddels weer een paar jaar verder. De fiets doet, of eigenlijk deed, het nog altijd perfect!
In de tussentijd is de fiets inmiddels uitgerust met een One-Up dropper, aangezien de X-Fusion dropper het heeft begeven. De Yari geupgrade met een Luftkappe en Charger2 demper en de achterdemper vervangen door een X-Fusion Vector Air HLR.

Maar goed, zoals ik als zei 'deed' de fiets het altijd prima...
Tijdens de laatste schoonmaakbeurt heb ik toch een scheur in het frame ontdekt.
Ik had de laatste tijd al het idee dat mijn demper niet lekker functioneerde, na wat verder onderzoek dacht ik dat er een 'zwaar' punt in de lagers zat.. Dus ik had mezelf al voorgenomen om de lagers na het seizoen, nu dus, te vervangen. Na de grondige schoonmaakbeurt zag ik dus de oorzaak van het mindere functioneren van de achtervork. Het bevestigingspunt van de link is aan het uitscheuren...

Afbeelding

Afbeelding


Na constatering heb ik het frame 'kaalgeplukt' en contact opgenomen met Basta Bikes, aangezien ze tegenwoordig ook dealer zijn van Mondraker.
Ondanks dat ik de fiets niet bij ze gekocht hebt, hebben ze mij onwijs goede service verleend!
Mijn oude frame heb ik woensdag gebracht, vrijdag had ik al bericht terug dat de garantieverlening in gang werd gezet en maandag kon ik mijn nieuwe frame weer ophalen!
Super service en een megasnelle afhandeling van de garantieaanvraag!

Dit is hem geworden, een Mondraker Foxy XR SE, met de verstevigde achterbrug:

Afbeelding


En inmiddels heb ik de fiets weer opgebouwd en voorzien van Invisiframe. Het enige wat niet past is de X-fusion demper. De onderste link van de achterbrug is toch minimaal anders, dus ik moet nog even opzoek naar een andere demper. Tijdelijk zit de Fox demper er weer in. Mocht iemand nog een leuke demper (200x57) weten voor een leuke prijs, dan hoor ik het graag!

Afbeelding

Afbeelding


Door het slechte weer van de laatste dagen, heb ik er helaas nog niet op kunnen fietsen en derhalve nog geen betere foto's kunnen maken.
Het enig
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ziet er weer goed uit 8)
Goede service van Basta en Mondraker. En snel ook :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ziet er goed uit. :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Geniale demper, naar mijn mening dan, zeker in vergelijk met de Fox (die had ik voor mijn inline. Herkende mijn mtb niet terug qua werking van de achtervering. Instelling duurt even en dan heb je wat 8) ) Cane Creek DBair inline.
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Klopt, dat is een fijn dempertje, maar past helaas niet in mijn frame...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nouja zeg wat is dat voor een frame. Terug sturen hier zou ik geen genoegen mee nemen, wat denken ze bij Basta wel niet.. :kiss:
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Ziet er netjes uit Mark :-q

Wat past er niet bij de X fusion demper? Ik dacht dat de inbouwmaat van de dempers gelijk gebleven waren tot het nieuwe (Boost) 150mm model in 2018.
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Klopt. De inbouwmaat is gelijk gebleven.
De onderste link van de achterhoek 8s toch iets anders. De originele Fox past prima, maar de X-fusion heeft een iets dikkere plunjer en de plunjer komt tegen de link aan, waardoor de bout niet past.

Ik zal komend weekend wel even een foto maken.
Plaats reactie