Pace RC129 - opnieuw opgebouwd p.23

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

kermit schreef:
Het zal wel pijn gaan doen om deze beauty nog eens te gaan verkopen....
Afbeelding

Sund.....
Zoiets verkoop je toch niet... :cry:
beter scheef erin dan recht ernaast
en_voyage
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 12 januari 2015, 17:42
Mijn mountainbike: On-One Parkwood

Ha, ik had precies dezelfde klachten als jij op m'n vorige racer. Pijn in schouders en nek, doortrekkend naar het hoofd. Na een lange rit zat ik 's avonds met knallende koppijn op de bank. Ik maar denken dat ik meer moest drinken onderweg... Totdat ik tijdens een werkreis een racefiets huurde, die voor mij op maat werd afgesteld: weg pijn. Kennelijk klopte de geometrie van m'n oude racefiets niet (meer). Inmiddels een racer van hetzelfde merk als de huurfiets gekocht, goed af laten stellen en de klachten zijn weg.

Leuk om te zien dat jij een andere weg hebt bewandeld om het probleem op te lossen. En ook inspirerend, want ik heb misschien wel een doel gevonden voor de Shimano 2300 groep die al een jaar in de kast ligt te verstoffen. Die 8 speed groep zou het nog goed doen op een winter-/kasseienbak met brede banden.

Ik snap wel dat je dat rode beauty niet graag kwijt raakt. Aan de andere kant: is ze niet beter af met een eigenaar die haar regelmatig mee naar buiten neemt? Ze lijkt me nog te jong om als museumstuk of muurversiering te dienen. ;-)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die rode beauty heb ik in 1999 op maat laten maken ;-)
Daarom heb ik ook wel een binding met die fiets. Als ik er geen redelijke prijs voor kan krijgen hang ik 'm ook liever aan de muur maar ik ben vrij klein behuisd dus liever niet :)

Het is een klassiek met lugs gesoldeerd frame, door een van de drie heren Grandis (pa en twee zonen) met de hand gebouwd. Columbus EL buizen. Frame kan qua afwerking makkelijk de vergelijking met hier bekendere merken als Pinarello, Colnago en De Rosa aan. Oorspronkelijk afgemonteerd met Veloce 3x9 maar toen Campa de groepen met vierkante as losliet -en de prijzen dus zakten- heb ik 'm opgewaardeerd naar Chorus/Record 3x10.
Ik heb er ook altijd goed op gezeten en fijn op gereden, in de Alpen, Ardèche/Cevennen, Toscane geweest en een paar keer Diekirch-Valkenswaard mee gereden en dat is zowat 260km op een dag. Maar je wordt ouder en daarmee ook wat minder soepel... Daarna dus eerst wat aangerotzooid met andere stuurpennen en stuur, tot ik op het lumineuze idee kwam de Pace eens aan te pakken :-)

@Ertje, de Grandis is ongeveer wat ze in de racewereld noemen "vierkant", dwz zitbuis en bovenbuis ongeveer even lang. Ik meen uit mijn hoofd 54cm zitbuis en 53,5cm bovenbuis.
De Pace is 57cm lang... maar met een 6cm stuurpen die een stuk hoger komt zit ik toch een fractie korter en met name ook hoger. Het voelt iig als een goede verandering.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Dan moet de Grandis dus aan de muur, desnoods als kapstok, want verkopen zou ik nóóit doen.. ga je eeuwig spijt van krijgen als ik je er zo over hoor vertellen..

Maar de Pace is een mooie bike geworden zo :-q lekker anders en clean
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Je op maat gemaakte racer verkopen zou jammer zijn. Mooi exemplaar met erg toffe details. Maar eeh, tis jouw fiets :wink:
jankoets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 22:59
Mijn mountainbike: Surly Straggler SS, Giant XTC 29er, Giant TCR Advanced

kermit schreef:Thanks!
En wat ik ook belangrijk vind aan een fiets, hij ziet er goed uit :)
Ik was een beetje sceptisch van te voren, maar het ziet er inderdaad verdraaid goed uit!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ha, ik ben er hartstikke blij mee!
Rij er met plezier op, gisteren dik 100km naar familie in Amersfoort gefietst. En bij het tussenstopje onderweg lekker even genieten van de looks :-)

Ik kwam nog een fietsster tegen die verdacht veel leek op Marianne Vos... zou dat kunnen of zit ze momenteel aan de andere kant van de wereld voor een of andere wedstrijd...? Het was wel in de regio waar ze vandaan komt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ha, wil ik mijn Pace-topic weer eens van nieuwe plaatjes voorzien, zie ik dat de laatste post een ritje naar Amersfoort was vorig jaar oktober. Nou, die rit heb ik dus zaterdag weer gemaakt :)
Dit keer een paar km korter omdat ik in tegenstelling tot die vorige rit nergens verkeerd gereden ben, dit keer bleef ik net onder de 100km.

Voor dit soort langere ritten voldoet hij eigenlijk uitstekend, het enige nadeel is het gebrek aan nokjes op dit frame. Meer dan een bidon kan ik niet kwijt, dus er moest toch een rugzak om met extra drank. Heel soms denk ik daarom weleens aan een Genesis Vagabond frame in plaats van deze, dat barst van alle mogelijke nokken. Maar dit Pace frame is wel echt veel mooier...
In tegenstelling tot sommige andere fietsen in de stal is hier de laatste tijd niks aan veranderd :)

Ergens onderweg langs de weg naar Andel...:
Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

:-q staat er mooi bij....
Beste bandjes trouwens :wink:
Zijn de wielen trouwens bedrukt of is het een sticker ? In het laatste geval zou IK ze verwijderen (dit is natuurlijk weer een persoonlijke kwestie).
Have fun !
beter scheef erin dan recht ernaast
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik vind hem zo een stuk mooier dan in MTB setup, past op één of andere manier beter bij het frame.
Erg fraai en de stickers storen mij dan weer niet.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die velgen zijn bedrukt, dus dat kan er niet gemakkelijk af.
Ik zou het misschien wel mooier vinden als de banden helemaal zwart waren, keertje een watervaste stift overheen halen...?

Maar ik denk af en toe ook over net iets minder brede banden (2.0 ongeveer). Afgezien van de vette looks voegen de Supermoto's niet heel veel toe voor weggebruik. Aan de andere kant, zolang ik er geen Alp mee op hoef heb ik er ook weinig last van...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Rit naar Amersfoort... en dan kom je niet eens even langs voor een kopje thee?
Heb de Pace altijd een mooie fiets gevonden, en nog steeds.
Vandaar ook mijn stem voor de boty 2016.
Alleen die ballonbanden... rolt dat net zo snel en efficient als mijn 23 mm racebandjes?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Geen idee waar je woont, een bakkie had er op zich best in gegaan ;-)

Ik denk dat qua rollen die Supermoto's niet gek veel toegeven op racebandjes, maar de hele boel komt wel duidelijk moeilijker op gang als een racefiets. De banden zijn flink zwaarder, frame en vork (2,5 & 1kg) tikken ook extra aan. Maar da's niet zo belangrijk, als je met de juiste mindset op de Pace stapt is het een heerlijk fietsje :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zo, alweer bijna een jaar verder zie ik...
De Pace is vorig jaar regelmatig gebruikt voor wegritjes met lekker weer. In de winter (cq met natte wegen) blijft-ie binnen, dan pak ik een andere fiets. Maar gisteren was het lekker zonnig en dus heb ik de Pace voor het eerst dit jaar weer van stal gehaald. Het blijft een lekker fietsje! :-D

Omdat de dikke 2.35 Supermoto's het stuurgedrag toch wel een "eigen karakter" gaven heb ik er nu iets smallere banden op gelegd, Conti Contact Speed in 42mm. Dat rijdt prima, lijkt iets lichtvoetiger in vergelijking met de SM's, maar er zit ook een nadeel aan: ze ogen wel erg iel in een frame en vork waar die 2.35's nog ruimte over hadden... terwijl de SM's de fiets een echt vette look geven. Voor het gewicht hoef ik het niet te doen, deze Conti's zijn draadbanden en wegen bijna hetzelfde als de SM's.
Dus of ik ze laat zitten weet ik nog niet, binnenkort maar weer eens terugwisselen naar die brede sloffen om een directer vergelijk te kunnen maken (lees: kort na elkaar kunnen rijden). Als het verschil niet al te groot is laat ik de Supermoto's lekker zitten.

Anyway, een paar plaatjes van gisteren:
Vlakbij "De Kampina", een natuurgebied bij Boxtel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De nieuwe Conti's, ik heb de reflectiestrip eraf gehaald :) :
Afbeelding

En nog een kleine upgrade, mooie lichte en compacte spd-pedaaltjes van Exustar. Een dubbelzijdig klikmechanisme is op straat toch niet nodig:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Moet toch telkens even wennen aan een zadelpen die verder uitsteekt dan de zitbuis lang is :lol: . Beetje een vouwfietslook, maar wel een mooie!~ :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie