Pace RC129 - opnieuw opgebouwd p.23

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nee, 't is een racestuur ;-)

Maar ik heb wel gravelpaden gehad, om voor eens en altijd van die vraag af te zijn: ;-)
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

:-D Achterwiel staat in ieder geval al op de goede plek
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Mooie nieuwe outfit Kermit :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Thanks!
Ik heb er inmiddels al meer als 200km mee gereden en ben er wel zeker van dat het een geslaagd experiment is. Ik zit er stukken beter op als op mijn racefiets, waardoor ik ook weer meer plezier heb in af en toe eens een wat langere wegrit. Hij is comfortabel, je pakt er uiteraard makkelijk ook eens een onverhard pad mee en zo heel veel langzamer als een racefiets is hij niet. Als je eenmaal op gang bent tenminste, 't is geen sprinter.
En wat ik ook belangrijk vind aan een fiets, hij ziet er goed uit :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooi spul toch:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Stephen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 3 december 2013, 22:39

Nice shoot! Het verbaasde mij ook zo erg toen ik van een MTB voor weggebruik een racefiets kocht, dacht dat het zoveel sneller zou zijn. Maar eigenlijk valt het best tegen dat verschil. Tis een mooie fiets!! Ik jaloers!
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Mooi!

Het enige minpunt vind ik de spacertoren en de steile stem, Het frame had eigenlijk een wat langer balhoofd moeten hebben.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Volgens mij zijn er twee dingen belangrijk om een beetje een rappe fiets op asfalt te hebben: lichtlopende banden (dus slicks op voldoende hoge druk) en een beetje een aerodynamische houding. Als je echt op de max. gaat rijden zul je wel verschillen gaan merken. Met deze Pace van dik 12kg ga je geen afgetraind carbon racertje van 7kg bijhouden (uitgaande van dezelfde rijder). Maar een leuke tocht rijden op een sportief tempo gaat ook met een mtb, als je er maar geen Mountainkings op 1.6 bar onder hebt liggen ;-)

Persoonlijk vind ik een racestuur wel lekkerder op asfalt, vandaar ook de ombouw.
Alleen een flatbar en de Supermoto's erop was wel goedkoper geweest ;-)

@Bor, klopt, maar mij vallen de looks reuze mee. Een langere balhoofdbuis was voor mij wel prettig geweest. Ook in mtb setup trouwens, daar had ik er net zoveel spacers onder maar omdat het stuur ook rise had was een steile pen niet nodig.
Ik had het stuur op mijn racefiets ook al omhoog gebracht maar daar vind ik het wel echt lelijk.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
verzetje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: di 30 maart 2010, 10:19

Super dit hier! :-q
We zien te weinig van deze soort fietsen.

Als het echt snel moet gaan is een echte racer wel serieus in het voordeel.

Maar met deze is het volgens mij gewoon wel leuker :-q
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Volgens mij ben jij meer dan tevreden Kermit! Dus; project.....geslaagd :-q
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Stephen schreef:Nice shoot! Het verbaasde mij ook zo erg toen ik van een MTB voor weggebruik een racefiets kocht, dacht dat het zoveel sneller zou zijn. Maar eigenlijk valt het best tegen dat verschil. Tis een mooie fiets!! Ik jaloers!
Dat roep ik al jaren.... :winkie:
en_voyage
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 12 januari 2015, 17:42
Mijn mountainbike: Trek Roscoe 6

Mooi eindresultaat, Kermit. Waar zit 'm de winst t.o.v. de racefiets qua fysiek ongemak? Je zit iets minder diep en iets hoger aan de voorkant, dat is wel duidelijk. Maar zit je nu niet met een te bolle rug?

Ook belangrijk voor een rappe fiets op asfalt: het ontbreken van een relatief zware, geveerde voorvork. Je kunt natuurlijk wel de lock-out op een geveerde vork aanzetten, maar het gewicht blijft. Wat dat betreft draagt de vaste vork echt z'n steentje bij aan de snelheid van jouw Pace.

Misschien ook maar eens zo'n comfortabele winter-/kasseienkoning bouwen op basis van een framepje van Marktplaats. Dat hoeft qua afmontage weinig bijzonders te zijn, met het oog op weggebruik. Werkt wel op de inspiratie, zo'n topic!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De winst zit echt in de hogere zit, ik krijg de laatste jaren snel last van nek-/schouderklachten die doortrekken naar een migraine. Hieronder een foto van mijn racefiets, nog in de oude setup (toen-ie nog mooi was ;-) ).
Daar zit tegenwoordig wel een hogere stuurpen op, maar die haalt de looks van die fiets grondig om zeep imo. En ik merkte ook dat door het weinige rijden op de racer ik me niet meer zo prettig voelde bij het ultranerveuze karakter in vergelijking met een mtb.

Je hebt inderdaad geen toponderdelen nodig voor een geinig wegfietsje, maar als ik eenmaal bezig ben kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om met afgeleefde onderdelen verder te gaan. Het hoeft allemaal geen XTR te zijn, maar een beetje goede prijs/kwaliteit...? Het zou ook zonde zijn om zo'n mooi frame af te monteren met minder.
Toch? ;-)

En het was ook de opzet dat-ie uiteindelijk mijn racer gaat vervangen, dus niet een of ander cheap-ass fietsje voor erbij.

Het zal wel pijn gaan doen om deze beauty nog eens te gaan verkopen....
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Je racefiets is ook wel een lang frame in verhouding met de hoogte of lijkt dat maar? Ivm je nek/schouderklachten zeg maar..
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Je Pace ziet er weer ERG verzorgd uit! Leuk dat je daardoor weer met plezier op de weg fietst, blijft een leuke afwisseling. Nu nog een paar 40mm slicks of snelle gravelbanden erop ( bv http://road.cc/content/review/190493-schwalbe-g-one" onclick="window.open(this.href);return false;) en je bent klaar :winkie:
pearle86
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 30 maart 2015, 23:05
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT 2017

wat een heerlijk plaatje om na te kijken die race/mtb... zwaar geslaagde missie :-q
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets..
Strava: Cornee Aschman..
Plaats reactie