Cotic Soul: Sram X0 2x10 en meer mooi spul --> P4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

Tijd voor wat nieuws :D Na een tijdje rond te hebben gekeken naar een ietwat allroundere bike dan de Flash, ben ik uitgekomen op een stalen frame: Cotic Soul III. Prachtig allround frame, bedoelt voor 100-140mm veerweg met een erg net gewicht van 2kg. Doel is om niet al te ver af te zitten van het gewicht van de Flash, maar toch een lekkere allround ragbak te bouwen. Tussen de 11-12kg is het doel.

Een deel van de onderdelen zal afkomstig zijn van mijn Flash. Het andere deel zal nog bij elkaar gesprokkeld moeten worden. De wielset heb ik ondertussen besteld: Hope Pro 2 EVO naven, Notubes Arch EX velgen, DT Swiss Competition spaken met zilvere messing nipples. Deze wielset zal rond de 1600 gram gaan wegen. Vele malen lichter dan de wielset van m'n Flash, maar toch vele malen stijver en steviger.

Afbeelding
Frame: Cotic Soul III Orange, M
Headset: Hope HSCH & HSC1
Vork: Rockshox SID XX 120mm 15mm steekas
Wielset: Notubes Arch EX Black, Hope Pro 2 EVO Black, DT Swiss Competition Black, Messing Nipples Silver
Snelspanner: Achter: Hope, Voor: 15mm steekas
Voorband: Continental X-King 2.4 (tubeless gemonteerd)
Achterband: Continental X-King 2.2 (tubeless gemonteerd)
Pedalen: Shimano XTR
Crank: Sram X0 2x10 met carbon bash
Bottom Bracket: Hope
Ketting: KMC X10L
Cassette: Sram
Voorderrie: Sram X0
Achterderrie: Sram X0
Shifters: Sram X0
Stuur: Easton EC90SL Riser 635mm
Handvaten: Race Face Sniper
Stuurpen: Easton EA90
Voorrem: Hope Tech EVO X2, 183mm Floating Disk
Achterrem: Hope Tech EVO X2, 160mm Floating Disk
Zadel: Selle Italia SLR Team Edition
Zadelpen: Thomson Elite setback
Zadelpenklem: Hope Seat QR

Bovenstaande speclist is een voorlopige speclist. Zoals te zien weet ik nog een aantal onderdelen niet en hoop eigenlijk dat jullie me hierbij kunnen helpen :) Waar ik met name over twijfel is de voorvork.. De 110-140mm Fox Talas staat bovenaan mijn lijstje, maar deze is simpelweg te duur. Een Rockshox Revelation is wat goedkoper, alleen weet ik niet precies welke ik dan zou moeten hebben.. Of Magura of andere merken ook een 110-140mm voorvork hebben en hoe deze dan zijn weet ik niet, maar hoop dat jullie me dat duidelijk kunnen maken. Waar ik dus naar op zoek ben:

- Voorvork met 2 standen: 110 en 140mm;
- Witte voorvork incl. witte kroon;
- 600 euro max! Liefst minder...

Verder ben ik nog niet uit welke stuur/stem/zadelpen-combo ik pak.. Ik wil alles van één merk (géén Ritchey) en kwam zelf uit op Easton. Eis is wel een carbon stuur en zadelpen, stem maakt me niet zo veel uit. De Easton Haven Carbon ziet er goed uit, alleen twijfel ik of deze niet te breed is met zijn 711mm.. Wat is jullie idee daarover?

Als het goed is ontvang ik eind deze week zowel het frame als de wielset.. Kan niet wachten :lol:

I'll keep u guys posted!

Voordat ik het vergeet... Aangezien dit forum onderdeel toch foto's moet bevatten, maar even een foto van de crank en de pedalen 8)

Huidige status (17/04):
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Job1 op wo 17 april 2013, 22:08, 14 keer totaal gewijzigd.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Nice :-q Met name de meest recente uitvoering van het frame vind ik er erg goed uitzien, evenals het stevige broertje.

Ik kijk al een tijdje regelmatig naar een Soul maar het is er nog niet van gekomen. Uiteindelijk indertijd maar een fully gekocht ;) Ik blijf ook op de maat hikken, te groot of te klein vrees ik. Even voor het vergelijk: Hoe lang ben jij (lengte/BB lengte?)
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

Soul rulez !
Magura durin x 120 erin duwen ;-)
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

George schreef:Nice :-q Met name de meest recente uitvoering van het frame vind ik er erg goed uitzien, evenals het stevige broertje.

Ik kijk al een tijdje regelmatig naar een Soul maar het is er nog niet van gekomen. Uiteindelijk indertijd maar een fully gekocht ;) Ik blijf ook op de maat hikken, te groot of te klein vrees ik. Even voor het vergelijk: Hoe lang ben jij (lengte/BB lengte?)
Gewoon doen :wink: Ik ben 184cm en heb een BB lente van ±85cm :) Val dus net op de rand van L (aldus website Cotic bij sizing: link), maar ben toch voor M gegaan omdat ik liever een iets kleiner frame heb. Naar mijn idee toch wat speelser en kan eventueel worden opgevangen door stem+zadelpen.. Heb je Cotic al eens gemaild? Die kunnen (mits jij ze wat gegevens geeft natuurlijk) je aangeven welke maat zij denken dat het beste voor je is.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Als het concreter word ga ik dat wel doen (ik ben overigens van vergelijkbare lengte en heb dezelfde voorkeur) maar dan ga ik ook testritten regelen en vergelijken met een aantal andere frames.

Op het moment mag de FS nog even blijven voor het ruigere werk, ook wel lekker ;)
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

JA het lijstje ziet er goed uit, maar ik wil meer zien!!!
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

endorfin schreef:Soul rulez !
Magura durin x 120 erin duwen ;-)
Ook een optie. Lees op internet weinig goede verhalen van vorken met twee travel mogelijkheden (dus 110 en 140), dus zit eraan te denken een "gewone" voorvork te doen.. Bijkomend voordeel is de prijs, die ligt een stuk lager..

Zijn er mensen die een recente versie hebben van een Revelation Dual Position Air 110-140mm? Voorkeur gaat uit naar deze vork gezien de prijs. Talas is te duur.

Keuzes........
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

Na even contact te hebben gehad met Cotic, eindelijk een voorvork besteld:
Afbeelding

120mm met 15mm steekas.. Hopelijk snel binnen! Als het goed is worden de wielen en het frame vandaag verzonden :-q
HaRdCoRe-WeZ
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 16 juni 2009, 09:28
Mijn mountainbike: Beone Pearl

Nice!
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

Vork vandaag binnengehad. Werkelijk prachtig materiaal :-q Helaas hebben ze een vork gestuurd met standaard 1 1/8 stuurbuis terwijl ik tapered heb besteld.. Maandag wordt de tapered verzonden met een retourbon, dus daarna kan ik de andere terugsturen. Erg netjes geregeld :)

Morgen ontvang ik m'n stuur + stuurpen. Als het goed is krijg ik in de loop van volgende week de bike klaar :D
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

Sid is racy, reba of durin x is soepeler.....
Maarja nu te laat.

Waar blijft het frame ?
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

endorfin schreef:Sid is racy, reba of durin x is soepeler.....
Maarja nu te laat.

Waar blijft het frame ?
Lees veel goede verhalen over deze vork dus heb alle vertrouwen. Frame is donderdag verzonden dus verwacht het dinsdag binnen te hebben :-D

Ondertussen het stuur en stuurpen ontvangen. Wederom mooi spul. Ben zelf ontzettend benieuwd naar het eindplaatje..........
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

Frame is eindelijk binnen! Vrij weinig erover te melden buiten dat het er erg mooi uit ziet :D Gewicht is gevoelsmatig minder dan wat ik had verwacht. Heb het nog niet gewogen..

Tijd voor plaatjes die dit topic echt toebehoren :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En om een idee te krijgen van de vork-frame combinatie even de verkeerde vork (verkeerde stuurbuis) in het frame gedaan:
Afbeelding

Erg lekkere combo als je het mij vraagt :bier: Nu maar hopen dat de wielen en de juiste vork snel worden geleverd! Ik begin een beetje ongeduldig te worden....
Rubberburner
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: za 28 juli 2012, 20:36
Mijn mountainbike: Cube

Wachten duurt altijd lang als je erop zit te wachten ! Mooie setup zo :-q
http://www.strava.com/athletes/6069768" onclick="window.open(this.href);return false;
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

Nagewogen gewicht: Frame + Headset (incl. crown race etc.): 2298 gram. Prima gewicht lijkt me voor een stalen frame :D
Plaats reactie