Specialized Stumpjumper WC HT 29"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
denn915
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 30 juli 2015, 18:31

Na anderhalf jaar met plezier op een Cube Attention 29" te hebben gereden, werd het tijd voor een wat serieuzere fiets. Ben uitgekomen op de Specialized Stumpjumper Comp Carbon WC HT 29".

Fiets hier nu ongeveer 4 maanden op, waar ik erg blij ben met m'n fiets! De Stumpjumper fietst erg licht en direct. In het begin zette ik mijn twijfels of ik met 1x11 voldoende bereik had om alles te kunnen fietsen, maar tot nu toe bevalt dit zeer goed. Het vermindert de keuzestress tijdens het rijden, gezien je alleen blad kleiner of groter kan gaan (trigger doorhalen is in 1 beweging 2 bladen groter). Daarnaast maakt het de fiets wat strakker, gezien je geen extra kabel hebt en voorderailleur.

Specificaties
Frame: 9mm Carbon, framemaat M
Vork: RockShox Reba RL29, 80mm
Remmen: Shimano Deore BR-M506, Hydrolic Disc, dual piston, resin pads
Achterderailleur: SRAM GX, 11-speed, trigger
Casette: SRAM GX-1150, 11-speed, 10-42t
Banden: Specialized Fast Trak
Voorblad: standaard geleverd met 30t, echter na 2 maanden vervangen voor 32t.

Iets over mezelf
Een kleine twee jaar geleden ben ik overgestapt van voetbal naar mountainbiken. Dit bevalt me erg goed, waardoor ik opzoek ging naar een fiets welke mijn instapmodel (Cube) kon vervangen. Ben 28 jaar oud en fiets voornamelijk hier in het PWN duingebied (Egmond (waar ik woon), Castricum, Heemskerk, Wijk aan Zee) en kom daarnaast erg vaak op Schoorl Parcour. Dit jaar meegedaan aan de 24 uur estafette van Gulbergen en Derp Beachbikers strandrace en wil aankomend jaar vaker tourtochten en wedstrijden gaan rijden. Sinds 2 maanden is de Cube omgebouwd tot strandfiets, wat ik ook wel erg leuk ben gaan vinden. De Cube wordt om die reden binnenkort vervangen door een pure strandfiets (in bestelling, levering eind januari).

Nieuw uit de doos (een van de eerste leveringen van 2016 modellen in de winkel)
Afbeelding

Met alles er op (fietstas, extra bidophouder en km-teller)
Afbeelding

Specialized met daarachter m'n oude Cube Attention (sinds 2 maanden omgebouwd tot strandfiets)
Afbeelding
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Strakke bak, ik zou wel de remleiding aan de binnenzijde van de vorkpoten laten lopen, ivm het eventueel blijven haken.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Wordt de strandfiets ook een zwart/witte? Wel een mooie fiets. :-q
denn915
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 30 juli 2015, 18:31

@Dennis78: dank je wel voor de tip, zal het bij m'n volgende beurtje gelijk even bespreken.
@Massen: De strandfiets wilde ik ook graag in zelfde kleurstelling:). Heb een Wikkit (model Zonkey) besteld bij Theo Schilder in Alkmaar. Het merk Wikkit besteld een frame, welke daar wordt afgemonteerd.

Ik wil hem graag zoals onderstaande, wit frame met zwarte logo's. En alle andere onderdelen ook zwart om het heel strak te houden. Wordt geleverd met SRAM X9 en trigger schifters zoals onderstaand. Als ik hem binnen heb zet ik wel foto op forum!
Afbeelding

Wikkit, model: Q-Bomb (maat S), waar ik proef op heb gereden. Er zijn 2 soorten frames, verder alles samen te stellen.
Afbeelding
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Knappe specialized. Wat ik echt heel erg zonde vind op zo'n mooie fiets is dat zadeltasje en die bidonhouders. Koop een Camelbak of iets vergelijkbaars. Scheelt meteen weer 1,5 liter / kilo klotsend gewicht in je frame en ziet er veel strakker uit

Die Wikkit is trouwens ook een erg gaaf ding
''Only dead fish go with the flow''
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Mooie fiets. :-q

Niet iedereen wil een camelbak. Zoals ik bijvoorbeeld :wink:
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

weer ongeveer lijk de 2013 kleuren, netjes!
wel je voorste remleiding mooier leggen, lijkt mij nog al aan de lange kant en langs binnen laten lopen ;-)
2021 specialized epic expert carbon 29
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Erg mooi!
Gaat het nu weer over het fietsen?
Plaats reactie