Mijn 2016 Canyon Grand-canyon-al-6-9.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Beetje afhankelijk van het model, kun je voor 50 EUR een vork zelf helemaal rebuilden. Maar als je nog geen band of cassette zelf vervangt dan zou ik van een voorvork toch zeker afblijven aangezien voor de meeste:
a) heb je toch nog wel een en ander speciaal gereedschap nodig dat niet in de standaard toolbox zit,
b) zitten aardig wat stappen die met beleid uitgevoerd moeten worden om onderdelen niet te beschadigen...

Ik weet niet wat voor kosten allemaal verwacht worden maar als je overal de hoofdprijs voor betaalt en eigenlijk toch al een andere fiets wilde en een goede deal kunt krijgen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
PaganiProductions

cheeta schreef:Beetje afhankelijk van het model, kun je voor 50 EUR een vork zelf helemaal rebuilden. Maar als je nog geen band of cassette zelf vervangt dan zou ik van een voorvork toch zeker afblijven aangezien voor de meeste:
a) heb je toch nog wel een en ander speciaal gereedschap nodig dat niet in de standaard toolbox zit,
b) zitten aardig wat stappen die met beleid uitgevoerd moeten worden om onderdelen niet te beschadigen...

Ik weet niet wat voor kosten allemaal verwacht worden maar als je overal de hoofdprijs voor betaalt en eigenlijk toch al een andere fiets wilde en een goede deal kunt krijgen...
De rest zal ook wel niet meer lang duren zeker als je in nederlandse winter rijdt.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Volgend jaar is het ook weer winter
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
PaganiProductions

jimbo schreef:Volgend jaar is het ook weer winter
Klopt ieder jaar toch.
:~ :~
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Juist, zo heb je een wederkerend excuus voor een nieuwe bike. Slim bekeken :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat schoonmaken vind ik zelf een beetje overrated.
Ik maak weinig mijn fietsen schoon, behalve als ze echt onder de prut zitten.

Gewoon even de ketting afnemen en opnieuw smeren met een dry lube die de ketting schoonhoudt en klaar.

Even de voorvork poten schoonmaken en de fiets kan weer door.

Fiets zo 12k km per jaar (alle fietsen bij elkaar genomen) en alles loopt nog goed op echte slijtage na. (wegcassette trapt nu wel door na 13 duizend km :P)
PaganiProductions

Dutch schreef:Juist, zo heb je een wederkerend excuus voor een nieuwe bike. Slim bekeken :-q
Krijg wat meer dan 200 euro voor die Canyon Terug.
Daar gaat echt veel geld vanaf.
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Alt tegen hé.
Wat je terug krijgt wordt ook bepaald op basis van wat er nog aan gedaan moet worden...
Als er bijvoorbeeld voor € 500 aan gesleuteld moet worden kijkt de lbs wat kan ik er voor krijgen als 2de hands. Daar gaan dan de kosten wat de lbs heeft om er weer een goede fiets van te maken van af. Het restant krijg jij dus. En dat valt dus tegen.....
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
PaganiProductions

Rudy78 schreef:Alt tegen hé.
Wat je terug krijgt wordt ook bepaald op basis van wat er nog aan gedaan moet worden...
Als er bijvoorbeeld voor € 500 aan gesleuteld moet worden kijkt de lbs wat kan ik er voor krijgen als 2de hands. Daar gaan dan de kosten wat de lbs heeft om er weer een goede fiets van te maken van af. Het restant krijg jij dus. En dat valt dus tegen.....
Had het eigenlijk wel een beetje verwacht dat ik er niet veel voor terug kreeg moet veel aan gebeuren.
Als je fietsen als investering ziet kan je het geld beter in de fik zetten dan is ongeveer hetzelfde.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Of vuurwerk van kopen maar mijn voorkeur is dan toch om het in de fiets te stoppen.
"This species has amused itself to death"
PaganiProductions

kan niet meer schreef:Of vuurwerk van kopen maar mijn voorkeur is dan toch om het in de fiets te stoppen.
vind vuurwerk ook wel leuk maar dan echt schiet je geld de lucht in.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Lbs verkoopt je een nieuwe fiets. Hij zegt dat alles gaar is en dat je dat veel geld gaat kosten. Vervolgens bied ie niets voor een gare fiets natuurlijk en koopt m voor een prikkie over. Vervolgens is die fiets een mooie project voir een medewerker/stagair en met wat onderdelen tegen inkoopprijs maakt hij er weer een mooie fiets van van net 2jaar oud en verkoopt ie m tegen een mooie prijs. Handelen is een vak apart.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
PaganiProductions

jimbo schreef:Lbs verkoopt je een nieuwe fiets. Hij zegt dat alles gaar is en dat je dat veel geld gaat kosten. Vervolgens bied ie niets voor een gare fiets natuurlijk en koopt m voor een prikkie over. Vervolgens is die fiets een mooie project voir een medewerker/stagair en met wat onderdelen tegen inkoopprijs maakt hij er weer een mooie fiets van van net 2jaar oud en verkoopt ie m tegen een mooie prijs. Handelen is een vak apart.
Veel dingen zijn ook gaar.
Ze gaat het bij veel mensen of het nou een fiets of een motor of auto of wat dan ook is.
Er zijn zat mensen die de fiets al inruilen als er kosten aan de fiets beginnen te komen de fiets binnen een jaar inruilen.
Ik denk samen met cyclocross mountainbiken is een van ergste slijtage van allen fiets sporten wat er bestaan.
PaganiProductions

Ik ga Canyon op marktplaats zetten kijken als ik er meer voor terug krijg dan bij lbs
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

PaganiProductions schreef:Ik ga Canyon op marktplaats zetten kijken als ik er meer voor terug krijg dan bij lbs
Dat lijkt me een heel slim plan, ik denk het namelijk wel
Gesloten