Trek Superfly 7 MY2016 - sold

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zo! Na een jaar op een Superfly 7 uit 2015 werd het hóóg tijd voor wat nieuws. Erbij, welteverstaan. Een grondige evaluatie van het afgelopen jaar leerde mij een aantal dingen:
- ik heb met de club slechts twee ritten op de racer gemaakt, de rest alleen woonwerkverkeer in de zomer;
- die racer zat nooit lekker, toen ik de herfst weer in ging op mijn 20 jaar oude Giant, reed dat veel lekkerder op de woonwerkritten;
- de Superfly zit wel érrug lekker;
- de organisatie van Katwijk Fietst, en de race op de dag zelf deed het strandfietsbloed weer kruipen waar het niet gaan kan.

Dus. Tijd om de schuur op te ruimen. En die brommer gebruiken we ook nooit, dus de racer en de brommer eruit, en ingeruild op een Superfly 7 MY 2016. De oranje Superfly wordt voorzien van een vaste carbon vork en Big Apple banden. Daarmee heb ik dan een prima mix tussen woonwerk- en strandfiets. Maar daarover doe ik tzt wel aanpassingen in díe SYS. Nu eerst maar plaatjes van "BabyBlue":

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe het fietst weet ik eigenlijk al: het frame is exact hetzelfde als dat van 2015. Daarom ook een no-brainer. Grootste verschil is de voorvork, een Fox Float 32 met FIT4. Daar moet ik echt nog mee gaan spelen, maar er zit alvast geen remote lock-out meer op. Trek heeft de kabelloop standaard netjes voor elkaar, ditmaal. Netjes. Enige vreemde is dat er achterop een 2.0 Bontrager XR1 is gemonteerd, dit hoort een 2.2 te zijn, net als voorop. Bij de X-Caliber en de carbon Superfly-modellen wordt wel een 2.0 gemonteerd, maar hierop hoort een 2.2, dus daar gaan we nog even achteraan.

Voor de rest is een speclist wat overdreven, allemaal niet heel bijzonder. Noemenswaardig is de Shimano 36-22 crank, die was er vorig jaar nog niet. Ziet er weer prima uit, op Deoreniveau. Rij-impressie volgt na de eerste echte rit, maar ik wacht nog op wat protectiespulletjes.

We kunnen in ieder geval weer vooruit :winkie: :bier: !
Laatst gewijzigd door Kapitein Iglo op za 21 april 2018, 19:40, 7 keer totaal gewijzigd.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7837
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

NICE!!! :winkie: :winkie: :winkie:
Gebruikersavatar
ferry1982
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 5 oktober 2008, 19:42
Mijn mountainbike: Focus Black Forest 29er

mooie fiets in een mooie kleur.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Kapitein Iglo schreef:Noemenswaardig is de Shimano 36-22 crank, die was er vorig jaar nog niet.
Vind ik wel een goede keuze. Zelf heb ik nu 38-24 en als het lang goed omhoog gaat gebruik ik de 24 met de 36 achter best veel.
Soms wil ik de shifter nog een keer laten klikken maar lukt dan niet meer :( .
De babyblue kleur is al beter dan het vele zwart van tegenwoordig, vind alleen de kleur van de 2015 nog steeds mooier :tong .

Op de SF7 van 2015 zitten de BR-M446 remmen zitten hier de 615 remmen op? Merk je verschil?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hier zitten gewoon exact dezelfde remmen op hoor. Niks Deore-remmen, maar de werking ervan is prima! Oh, en officieel heet de kleur Powder Blue Fire Brand, maar baby blue had ook wel wat;).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5547
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Fantastische kleur, mooie fiets. Proficiat. Alleen die bel.... :o :-D
rudie20vt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 22 juli 2012, 13:27
Mijn mountainbike: giant anthem x 29er

erg mooie fiets in een erg mooie kleur vind ik persoonlijk
Dom wean heendert nich ' t wördt pas slim a-j ' t zölf nich deur hebt
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dice Oldskool schreef:Fantastische kleur, mooie fiets. Proficiat. Alleen die bel.... :o :-D
Weet je hoe moeilijk dat ding eraf te krijgen was :winkie: :lol: ! Maar dat is gelukt, die krijgt een mooi plekje op de oranje SF als de woonwerkstrandtransformatie is voltooid :-q . Want ook al is het een lelijke bel, hij bélt wel!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Effe een vraag over de bontrager banden. Ik heb van mijn voorwiel al de binnenband vervangen naar een latex variant.
Maar om de buitenband er weer netjes rond op te krijgen, zit nu niet recht erop (zit niet goed in de velg rand). ik heb het al geprobeerd met plantaardige wok olie, band blinkt nu mooi maar nog niet recht op de velg.
Nu kan ik de band nog wel meer druk geven maar wat is toelaatbaar voor velg en band?

P.S. een mooi SF7, lekker kleurtje.
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Mooie fiets met een erg mooie kleur
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

reaction 67 schreef:Effe een vraag over de bontrager banden. Ik heb van mijn voorwiel al de binnenband vervangen naar een latex variant.
Maar om de buitenband er weer netjes rond op te krijgen, zit nu niet recht erop (zit niet goed in de velg rand). ik heb het al geprobeerd met plantaardige wok olie, band blinkt nu mooi maar nog niet recht op de velg.
Nu kan ik de band nog wel meer druk geven maar wat is toelaatbaar voor velg en band?

P.S. een mooi SF7, lekker kleurtje.
Ik durfde nooit verder te gaan dan 3 bar. Ik heb wasmiddel gebruikt, maar om eerlijk te zijn is het mij nooit gelukt om de band er helemaal recht op te krijgen. Ben benieuwd of de vervangende Big Apples er wel goed om willen...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Ik ben tot 4.5 bar :-? gegaan, de Big Apples zal wel goed gaan. De Bontrager banden zijn volgens mij niet de fijnste banden om op een velg te krijgen.
Met Swhalbe, Maxxis en andere banden nooit geen last mee gehad.
Bedankt, ik zal eens met afwasmiddel aan de slag gaan.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5547
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Kapitein Iglo schreef:
Dice Oldskool schreef:Fantastische kleur, mooie fiets. Proficiat. Alleen die bel.... :o :-D
Weet je hoe moeilijk dat ding eraf te krijgen was :winkie: :lol: ! Maar dat is gelukt, die krijgt een mooi plekje op de oranje SF als de woonwerkstrandtransformatie is voltooid :-q . Want ook al is het een lelijke bel, hij bélt wel!

:D

Ik ben ook voorstander van een bel op de fiets. Heb er zelf in onder een spacer van de stuurbuis. Zo'n ahead bel. Staat wat beter dan zo'n steenpuist op je fraaie stuur. :winkie:
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7837
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

reaction 67 schreef:Ik ben tot 4.5 bar :-? gegaan, de Big Apples zal wel goed gaan. De Bontrager banden zijn volgens mij niet de fijnste banden om op een velg te krijgen.
Met Swhalbe, Maxxis en andere banden nooit geen last mee gehad.
Bedankt, ik zal eens met afwasmiddel aan de slag gaan.

Ik ga altijd door tot ze ploppen en kijk dan echt niet hoeveel bar het dan is. De band moet goed zitten...
Voor een kort moment lijkt mij het niet heel dramatisch om hem even harder te pompen. Hij is ook niet belast. Tja zal er geen 12 bar in pompen of zo. Maar een barretje of 4 a 5 zal toch wel lukken....
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Zo'n superfly staat momenteel hoog op mijn 'to-buy list'!
Prachtige bike!
Plaats reactie