Orange Alpine 160

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Ullrich
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 21:31
Mijn mountainbike: Giant Terrago 2

Nadat ik intussen een hele tijd mijn Giant Terrago 2 had, was ik toch langzamerhand aan het kijken naar opvolgers.
Ik was nog niet direct van plan iets aan te schaffen totdat ik een rondje Amerongen mocht doen op een Orange Alpine 160.
Dat beviel zo goed, dat ik de fiets uiteindelijk heb overgenomen. (van een forumlid!)

Het stuur, de remmen en dropper zijn meeverhuisd van de Giant.
Daarnaast andere trappers en Ergon grips gemonteerd.
De Giant blijft er voorlopig nog even bij.
Genoeg gepraat: tijd voor foto's:

Afbeelding
Het ontwerp + de kleur is heerlijk opvallend!
Afbeelding
En uiteraard wordt de fiets gebruikt:
Afbeelding

De Orange is al uitgelaten in de Vogezen, waar de vering goed van pas kwam, in cross country rondjes op de veluwe, en op de Utrechtse Heuvelrug!
Een fully bevalt uitstekend, ben erg blij met de fiets!

Next: Tijd voor een nieuwe/betere dropper. De T-mars werkt "OK" , maar zit enorm veel speling in, tijd voor iets van hogere kwaliteit. Ben bang dat het nog even duurt voordat die er komt tenzij er een hele goede deal voorbij komt waar ik geen nee tegen kan zeggen.
Tips hiervoor zijn welkom: 30.9 diameter, 125 mm drop bij voorkeur. Externe routing.

Om af te sluiten nog een sfeerplaatje van afgelopen maandag, cross country style rit over de Veluwe :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als ik naar die Alpine kijk weet ik niet of ik die swingarm nu mooi of lelijk vind. Apart is het iig en een geheel eigen gezicht op zeker. Veel plezier ermee. :-q
Ullrich
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 21:31
Mijn mountainbike: Giant Terrago 2

Dice Oldskool schreef:Als ik naar die Alpine kijk weet ik niet of ik die swingarm nu mooi of lelijk vind. Apart is het iig en een geheel eigen gezicht op zeker. Veel plezier ermee. :-q
Thnx! Zelf vind ik het ook idd vooral apart, het is weer eens wat anders! Juist omdat het anders is vind ik 't wel wat hebben. Ziet er in ieder geval robuust uit!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ullrich schreef:Tijd voor een nieuwe/betere dropper. De T-mars werkt "OK" , maar zit enorm veel speling in, tijd voor iets van hogere kwaliteit. Ben bang dat het nog even duurt voordat die er komt tenzij er een hele goede deal voorbij komt waar ik geen nee tegen kan zeggen.
Tips hiervoor zijn welkom: 30.9 diameter, 125 mm drop bij voorkeur. Externe routing.
Deze wordt goed beoordeeld door diverse members hier en kost je de hele wereld niet. http://www.chainreactioncycles.com/nl/e ... prod159176" onclick="window.open(this.href);return false;
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Opvallende verschijning! Nu zit ik toevallig met een dropper met 125mm drop, de juiste diameter en een externe kabel waar ik vanaf wil. Ik zal je een pb sturen!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Blijven toch wel mooie fietsen!
Kun je niet meer kwijt qua drop dan 125? 150 of 160 :winkie:

In ieder geval kan ik de BikeYoke aanbevelen. :-q is alleen interne kabel...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16775
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dice Oldskool schreef:Als ik naar die Alpine kijk weet ik niet of ik die swingarm nu mooi of lelijk vind
Nou, ik weet het wel: erg mooi! ;-)

Ben altijd al gecharmeerd geweest van Orange, alleen hadden/hebben veel modellen een dichte achtervork die erg lomp oogt. Deze Alpine en bv de Four van LarsTB hebben een open model achtervork en daarmee is de zwakke plek qua looks voor mij meteen opgelost.
Erg mooie fiets vind ik dus :-q

Niet geheel toevallig heb ik bijna tien jaar op een fiets gereden die qua ontwerp best wel wat overeenkomsten heeft met Orange. Nog steeds de mooiste mtb die ik gehad heb...
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Gaaf, nog een Orange!
Mooi kleurtje ook.

Mocht je zo'n Brand-X dropper wat vinden; ik heb er eentje te koop :)
Ullrich
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 21:31
Mijn mountainbike: Giant Terrago 2

Bedankt voor alle reacties, leuk!

Brand-X dropper ziet er zeker interessant uit, was ik al tegengekomen inderdaad!

Een dropper met interne kabel ga ik niet aan beginnen, voel er niet veel voor om een gat in mijn frame te boren...
Kabookie, ik had 'm gezien idd, maar interne kabel.

En Kermit, ik vond het eerst denk niet heel mooi, maar nu ben ik gewend, en eigenlijk is het best wel mooi ja :)
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Gave fiets en mooie foto's! De kleur spat echt uit mn beeldscherm :) En een dikke + voor het witte stuur :winkie:
Laatst gewijzigd door floris500 op do 19 oktober 2017, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooi frame, lekker kleurtje.
kermit schreef:Deze Alpine en bv de Four van LarsTB hebben een open model achtervork en daarmee is de zwakke plek qua looks voor mij meteen opgelost.
Erg mooie fiets vind ik dus :-q
Je zou haast denken dat LTB die mening deelt :-q Ik iig wel, waar vele Orange swingarms erg lomp vindt ogen heb ik serieus lang getwijfeld over de Four ipv de Scout.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16775
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als Orange een 29er in mijn maat (S) had gehad met dit type achtervork had ik nu Orange gereden ipv Banshee... Maar de Segment in M valt voor mij te groot en 27.5 viel voor mij om enkele redenen af. Zou ik wel 27.5 overwegen stond de Four bovenaan mijn wishlist (en daaronder volgt dan eigenlijk een hele grote leegte ;-)).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Is die foto op de Veluwe langs de a28 bij Hulshorst?
"This species has amused itself to death"
Ullrich
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 21:31
Mijn mountainbike: Giant Terrago 2

kan niet meer schreef:Is die foto op de Veluwe langs de a28 bij Hulshorst?
Jazeker, goed opgelet!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ullrich schreef:
kan niet meer schreef:Is die foto op de Veluwe langs de a28 bij Hulshorst?
Jazeker, goed opgelet!
Haha, ik loop daar altijd met mijn hond en af en toe neem ik een snoeischaartje mee om de bramen weg te knippen bij de Brandsweg.
Mooie fiets trouwens. :-q
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie