Turner Burner 2014 - Het einde is daar, P19

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ferrarirood met witte vork :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Kom eigenlijk maar een kleur in aanmerking op een Burner

Turner Candy Apple Red

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Mooi ding hoor.
Dat 'carmine red' is een toffe kleur. Wellicht iets dat ik zou overwegen. Weet niet of dit een andere of dezelfde kleur is, wel een idee:
Afbeelding
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als je zo'n rode Liteville ziet is het toch niet te bevatten dat iemand nog zwart rondrijdt... ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Ziet er top uit ja!
Denk dat ik wel rood ga doen :) Maar eerst een vork scoren

En dan later is langs bij het autoschadeherstel-bedrijf hier in Goes om weer wat info bij elkaar te krijgen. En de kleur op staaltjes te kunnen uitzoeken. Moet zowiezo wel op voorraad zijn anders gaat het me te veel kosten. Had dat al gevraagd vorige keer.
Ook ben ik benieuwd of ze hem nog willen stralen voor het poedercoaten en hoe ik het beste alle gaten op kan vullen.
Iemand enige ervaring hoe dat te doen?
Want ik wil natuurlijk geen zand/coating in mijn headtube, bottombracket, schroefgaten, zerk-gaten en lager-gaten...
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Prachtige fiets Kevin! Ik zag al een tijdje je wens voor een Burner, toen ik je s.spot te koop zag staan, en hier is ie dan eindelijk. Daar ga je veel plezier aan beleven. Veel succes met de opbouw en de tuning.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

KevinBel schreef: En dan later is langs bij het autoschadeherstel-bedrijf hier in Goes om weer wat info bij elkaar te krijgen. En de kleur op staaltjes te kunnen uitzoeken. Moet zowiezo wel op voorraad zijn anders gaat het me te veel kosten. Had dat al gevraagd vorige keer.
Ook ben ik benieuwd of ze hem nog willen stralen voor het poedercoaten en hoe ik het beste alle gaten op kan vullen.
Iemand enige ervaring hoe dat te doen?
Want ik wil natuurlijk geen zand/coating in mijn headtube, bottombracket, schroefgaten, zerk-gaten en lager-gaten...
Wat ik vaak heb gezien bij motorblokken en vliegtuigonderdelen voor het stralen en spuiten/coaten is een plastic dopje in elk gat, nu zijn dat vaak grotere gaten, maar ze zijn er in allerlei maten en kleuren. Is zo'n hol ding met randje eraan, soort bakje. Of gewoon schilderstape.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Ben benieuwd hoe die er aan het eind van de winter bij zal staan!
Erg fraai frame in ieder geval!

Grt Chris
rudie20vt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 22 juli 2012, 13:27
Mijn mountainbike: giant anthem x 29er

mooi frame maar een kleurtje zal hem niet misstaan vind ik
Dom wean heendert nich ' t wördt pas slim a-j ' t zölf nich deur hebt
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Nimbus schreef:
KevinBel schreef: En dan later is langs bij het autoschadeherstel-bedrijf hier in Goes om weer wat info bij elkaar te krijgen. En de kleur op staaltjes te kunnen uitzoeken. Moet zowiezo wel op voorraad zijn anders gaat het me te veel kosten. Had dat al gevraagd vorige keer.
Ook ben ik benieuwd of ze hem nog willen stralen voor het poedercoaten en hoe ik het beste alle gaten op kan vullen.
Iemand enige ervaring hoe dat te doen?
Want ik wil natuurlijk geen zand/coating in mijn headtube, bottombracket, schroefgaten, zerk-gaten en lager-gaten...
Wat ik vaak heb gezien bij motorblokken en vliegtuigonderdelen voor het stralen en spuiten/coaten is een plastic dopje in elk gat, nu zijn dat vaak grotere gaten, maar ze zijn er in allerlei maten en kleuren. Is zo'n hol ding met randje eraan, soort bakje. Of gewoon schilderstape.
Dit soort dingen, met name de beschermdoppen:
http://www.verpas.nl/f-moerkappen-afdic ... ermdoppen/" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Nimbus schreef:Dit soort dingen, met name de beschermdoppen:
http://www.verpas.nl/f-moerkappen-afdic ... ermdoppen/" onclick="window.open(this.href);return false;
:-q die lieten ze me vanmiddag ook zien bij het bedrijf dat gaat poederen voor me.

Heb RAL3002 gewoon gekozen, net als wat ik de vorige keer wou doen.
Twijfel alleen nog met het gehalte "glans".
Alleen laten poederen, dan is het matglans.
Maar kan er ook nog een transparante poedercoat overheen laten doen, zodat het meer glanst.
Iemand ervaring met de verschillen? Is dat groot? Kan je met een glanslaag onderhand jezelf erin zien of niet?

Vork is trouwens gekocht, een nieuwe ongebruikte rockshox pike RC 27,5" 2016 model in matzwart.
Komt morgen binnen :)
Scale60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 16:18
Mijn mountainbike: On*One 456EVO2 :)

Karmijnrood dan :-q
Een volledig matzwarte voorvork zal hem wel goed staan
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Correct! Karmijnrood :)
Afbeelding

Dat zal uitkomen op dit ongeveer.
Afbeelding

Keuze snel gemaakt, ze hebben 2 rood op voorraad, de RAL3002 en RAL3020.
Ze hadden toevallig iets kleins liggen wat net met RAL3020 was gepoederd.
Dat vond ik echt TE rood, en in vergelijking met de gespoten kleurenstaal in RAL3002 was die een paar tinten donkerder, zag er beter uit.
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

Poedercoating behoort imo mat te zijn.
Mooie kleur in ieder geval! :bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik vind glans dan weer mooier, ongeacht de kleur ;-)
(Ja, ik heb zelf twee (half)matte bikes, maar dat komt omdat ze niet op kleur zijn uitgezocht. In dat geval zou ik ook geen zwarte fiets hebben gehad...).
Glans is ook iets makkelijker schoon te houden, simpelweg omdat het oppervlak gladder is.

Dat RAL 3002 rood in glans en dan met witte of licht-zilverkleurige decals (niet te druk) lijkt mij echt erg fraai.
Ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat, niet alleen qua looks maar ook de kwaliteit en prijs interesseren me... wie weet namelijk zelf ook eens laten doen. Ik vind m'n Mondraker niet lelijk, maar met een fris kleurtje wordt-ie nog veel mooier! (wel eerst overleg met MR over behoud van de levenslange garantie ;-)).

Veel van de Duitse merken waar je zelf kleuren kunt kiezen (oa Poison, Drossiger) worden ook gepoedercoat en die kwaliteit is in mijn ervaring prima (wel een vrij dikke laag maar stevig).
Ook m'n Morewood is gepoederd en de afgelopen acht jaren hebben wel bewezen dat dat zeer goed gedaan is.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie