Liteville 301

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Yep idd leuker dan veel tekst...
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Wat zijn de veranderde specs nu, leuk zo bezig zijn iig.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Van de 301 of de demper bedoel je? Zal de startpost er eens bij pakken, denk niet heel veel verschil. ;)
Dat ook, en leerzaam, weer wat inzicht in een aantal dingen. Naar aanleiding van Velozine artikel en blog van Vorsprung verder gaan lezen en aantal interessante pagina's tegen gekomen.
Wat betreft foto's zijn leuker dan veel tekst, misschien een stukje over schrijven (keuze demper ahv veergedrag, geometrie, demping, etc) al weet ik niet hoe levensvatbaar dat is...

Iemand die bij Vorsprung werkt heeft een paar leuke en interessante video's op youtube gezet, van de week net een nieuwe en de bedoeling is dat er met regelmaat wat bijkomt.
Laatst gewijzigd door Nimbus op vr 28 oktober 2016, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Zie nu dat ik geeneens de bijna obligate 'speclist' in de startpost had gezet! : Suprised :

Bij dezen:
Frame: Liteville 301 Mk8 L
Vork: Manitou Mattoc Pro 27.5
Wielen: Ryde Edge 28 OS, Hope Pro II Evo
Remmen: Shimano XT M785 (203mm/180mm)
Shifters: SRAM X9 10v, X7 2v
Voorderailleur: Shimano XT M785 E-Type 2x
Achterderailleur: SRAM X9 Type II
Crank: SLX M660 22-36
Bottom Bracket: Hope Steel
Cassette: Shimano XT 11-36
Ketting: KMC X10
Bekabeling: Jagwire Ripcord
Pedalen: Shimano M520
Stuur: Syntace Vector 7075 High20 780mm 12 graden
Stuurpen: Syntace MegaForce2 50mm
Handvatten: Syntace Moto
Balhoofdslagers: Syntace SuperSpin
Zadelpen: Syntace P6 34.9x480mm
Zadel: SQ Lab 611 Race
Banden: Michelin WildRace'r Reinforced 2.25"
Binnenbanden: niet, tubeless
GPS: Garmin Edge 705
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Nimbus schreef:de demper bedoel je?
Iemand die bij Vorsprung werkt heeft een paar leuke en interessante video's op youtube gezet, van de week net een nieuwe en de bedoeling is dat er met regelmaat wat bijkomt.
Idd van de demper, ben nog een N00B op dat gebied, linkjes naar de interessante filmpjes is ook meegenomen natuurlijk. Leerzame materie.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Oh, de demper. Daaraan niks veranderd, lastiger om bij deze zelf te doen.

Hierin komt aardig wat aan bod: https://www.youtube.com/watch?v=oHVTF3I6RgY" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=2CPEWfkyvX8" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat ik specifiek op zoek was naar de eigenschappen van een RP23 (boostvalve):
http://forums.mtbr.com/shocks-suspensio ... st10027093" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5#p1986794" onclick="window.open(this.href);return false;
Aangaande veersystemen:
http://members.home.nl/vd.kraats/ligfiets/pa/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
(ietwat stoffiger)
Vering basis:
http://www.sram.com.cn/sites/default/fi ... eplica.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

TFS :-q Wat heb je dan gedaan met je demper? Dacht extra shim geplaatst maar enkel afdichtingen gedaan?
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Hoe zit het bij jou met het bevestigen van de stuurpen op de stuurbuis?

Bij de buren zijn ze een lijst aan het samenstellen met problemen (passing/maat stuurpen/buis) en het is niet gering alhoewel 21 op alle verkochte Mattoc's natuurlijk peanuts zijn. Ik vind echter zoveel problemen al schrikbarend. Het forum is misschien ook niet representatief m.b.t. alle verkochte Mattoc's waardoor het vermoeden bestaat dat er natuurlijk veel meer zijn.

http://www.mtb-news.de/forum/t/manitou- ... t-14154355" onclick="window.open(this.href);return false;
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ik herken dit ook wel, gewoon wat strakker aandraaien en geen probleem meer :P
⛧⛧⛧
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dat gaat prima, zoals je elke stuurpen bevestigt. Ik las er al wat over in reacties onder de 'review' van de Mattoc Pro 2, al mag dat de naam recensie niet hebben.
Zag het ook verschijnen in het topic op mtbr, daar had ik al even gereageerd.

Ik heb nergens last van, goede stuurpen, Syntace MegaForce 2, al zie ik die zo snel wel voorbij komen in dat topic op IBC, daar had ik nog niet gekeken. Beetje carbonpasta ertussen en het blijft prima zitten, nu zet ik de stuurpen altijd onder de maximum 8Nm vast, ~7, maar 6 gaat ook goed.

21 lijkt me niet representatief. 'Zoveel problemen schrikbarend'?
Dat denk ik ook niet, daar heb ik vaker wat over gelezen en die mening ben ik ook wel toegedaan: je leest altijd meer over klachten/problemen, dan goede of tevreden verhalen, ongeacht welk product. Als je daar op zoekt is dat het eerste wat Google je toont.
En het percentage gebruikers dat zin, tijd en een product uitvoerig heeft getest om een recensie te schrijven, dan moet je wel een echte enthousiasteling zijn. ;) Kijk eens rond op de diverse fora en dan zie je dat er ook genoeg met een Fox of RS problemen hebben.
Mijn Duits is niet super, maar ik heb af en toe het idee dat ze daar op IBC wel een beetje zeurders zijn. En niet te vergeten dat niet iedereen even kundig is, ook al doen ze wel allemaal zelf het onderhoud. Als ik zie hoe vaak stuurpennen en sturen nog met montagepasta worden gemonteerd (dat witte spul van Shimano), ook door een fietsenzaak die beter zou moeten weten...

Heb ik het idee dat het vaak wat genuanceerder ligt
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
gomez
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 6 november 2015, 22:14
Mijn mountainbike: Pilot Custom LTHT

Ik had dit nog niet eerder gezien en heb er wel last van.
Vaak moet ik tijdens tochten in het buitenland de speling van het balhoofd afhalen.
Dacht eerst dat het iets met de starnut te maken had, maar nu lees ik dus dat het met de stuurpen/stuurbuis te maken kan hebben.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Hmhmhm, dus hier ook...toch een smetje op die vork... :-?
Gebruikersavatar
gomez
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 6 november 2015, 22:14
Mijn mountainbike: Pilot Custom LTHT

KleinPalomino schreef:Hmhmhm, dus hier ook...toch een smetje op die vork... :-?
Omdat ik nu toch even niet kan fietsen heb ik de vork door de LBS op laten sturen naar Oneway distribution en die hebben mij het volgende gemeld:

"Wij hebben de Manitou vork binnen waarbij het probleem van onvoldoende klemming op de stuurbuis waarneembaar is.
Wij hebben overleg gehad met Manitou en zij willen dit graag in het Europese service center nakijken.
We hebben al de toezegging dat de buis en kroonplaat vervangen gaan worden.
Houdt er aub rekening mee dat het kan zijn dat de vork pas in Januari terug komt zij zijn dicht tussen kerst en nieuwjaar."

Dus er is wel degelijk iets aan de hand, maar hoeveel exemplaren dit nu betreft weet ik niet.
Ik heb er wel vertrouwen in dat dit dadelijk goed gaat komen, de vork verder is top dus daar ligt het niet aan.
Mogelijk een terugroep actie van Manitou in het verschiet, om alle twijfels weg te nemen?
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik heb toch even mijn bedenkingen. Helemaal nu ik lees dat niet alle 2017 Mattoc's met zwarte binnenpoten wordt geleverd....en ook omdat Vorsprung nu met de 'Luftkappe' is gekomen en ik die wel eens wil proberen op de Pike.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Afbeelding
Manitou stuurt ook nog wat op na contact met de tech support, aardig van ze.

Nog wat nieuwe spullen aan het overpeinzen, zeker de remmen zijn na meer dan 5 jaar aardig intensief gebruik ( :roll: ) wel aan vervanging toe.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Plaats reactie